Nytt meddelande:
Tjenare.
Min Peavey Prowler bråkar med mig. Det verkar som att inputjacken behöver lödas om. Detta är något jag inte vågar ge mig på själv med tanke på att jag inte kan nåt om rörstärkare. Finns här någon som kan tänka sig att hjälpa mig för en slant? Eller tipsa mig om ett bra ställe i göteborg att lämna in den på.
Sen skulle jag vilja modda den också. Nu kör jag med i princip full volym och använder bara lite gain på distkanalen. Ökar jag gainmängden så blir det äckligt väsig dist. Jag skulle helt enkelt vilja ha mindre dist, eller åtminstone mindre väsig dist. I övrigt är jag nöjd.
Är det kanske något en biasjustering kan hjälpa med annars?
//Oscar
Gammalt:
Hej!
Jag har en Peavey Prowler 45w combo som bägge inputjacken har börjat glappa i. Det började med Hi, men nu sen en tid tillbaka även i Lo-ingången. Det som händer är att voymen helt plötsligt minskar rätt så markant. Vickar man lite försiktigt på telekabeln så återgår den till det normala ett tag.
Är det troligt att det är glapp eller kassa jack, eller kan det vara ett tecken på något annat?
Sen undrar jag om man isf vågar byta jack själv? Jag är inte alls van att jobba i rörstärkare men kan löda rätt så hyggligt.
Den sista frågan är ifall det finns någon som är sugen på att modda den lite åt mig? Tyvärr hittar jag inget schema.
http://myspace.com/oninemusic