| Author |
Message |
|
Con Chord
|
 Missar inget gig då basisten slutar!
Vi fick i lördags en förfrågan om att spela på ett ganska känt ställe i Stockholm. För oss är det stort som fasen och hur skoj som helst. Vi är glada amatörer och har inte så många spelningar per år. Vi har även ett lokalt gig på gång innan årsskiftet.
Igår ringer basisten och "säger upp sig" på grund av politiska motsättningar mellan honom och trummisen. Båda är mycket politiskt intresserade även om ingen av dom är särskilt aktiv längre. Trist att det inte går skilja på sak och person.
Det finns inte så många här som pysslar med musik och sen ska det ju passa med personkemi och musiksmak. Om vi skulle hitta någon så måste den hinna lära sig låtarna med.. Vi har en gammal bandmedlem som skulle fixa det men han har flyttat söderut och ska då skickas fram och tillbaka för rep.
Så, nu har jag skrivit av mig lite så nu känns det lite bättre.. [:)]
steelcarl(a)hotmail.com
|
| 02 Dec 2008, 16:23 |
|
 |
|
vodooman
|
det var surt! det är nog bäst att ligga på samma sida politiskt om man tycker det är så viktigt. tydligen.. http://www.orangutanger.sehttp://www.myspace.com/roselinegroupmail; voodooman[a]live.se
|
| 02 Dec 2008, 16:49 |
|
 |
|
faellman
|
Con Chord wrote: Förväntar mig inga lösningar från er, är bara lite besviken och vill skriva av mig lite. Hoppas ni har överseende med det.
Vi fick i lördags en förfrågan om att spela på ett ganska känt ställe i Stockholm. För oss är det stort som fasen och hur skoj som helst. Vi är glada amatörer och har inte så många spelningar per år. Vi har även ett lokalt gig på gång innan årsskiftet.
Igår ringer basisten och "säger upp sig" på grund av politiska motsättningar mellan honom och trummisen. Båda är mycket politiskt intresserade även om ingen av dom är särskilt aktiv längre. Trist att det inte går skilja på sak och person.
Det finns inte så många här som pysslar med musik Om vi skulle hitta någon så måste den hinna lära sig låtar<font color="red"><b>och sen ska det ju passa med personkemi och musiksmak.</b></font id="red">na med.. Vi har en gammal bandmedlem som skulle fixa det men han har flyttat söderut och ska då skickas fram och tillbaka för rep.
Så, nu har jag skrivit av mig lite så nu känns det lite bättre.. [:)]
steelcarl(a)hotmail.com
OCH politik [;)] tydligen.. Hoppas det löser sig iaf. MVH faellman <i><font size="1">oO0Oo URL: http://www.myspace.com/mrfaellman</font id="size1">"]
|
| 02 Dec 2008, 17:08 |
|
 |
|
kjelle
|
Skit också, man blir helt ställd när det händer! Måste ha varit lite mer än "politiska motsättningar", låter som någon annan dispyt i grunden? Dom kom i otakt helt enkelt![;)] 
|
| 02 Dec 2008, 18:55 |
|
 |
|
Ron Thomson
Joined: 05 Jun 2004, 08:10 Posts: 1634 Location: Skellefteå
|
Surt : (
Hoppas ni kommer igen med nya tag - det är svårt att få ihop ett band som håller i längden !
Avsluta alltid det arbete som du påbör
|
| 02 Dec 2008, 19:03 |
|
 |
|
Sir Realistic
|
Trist som fan det där. Tänkte just svara att jag kan vara "stand in-basist" (lirar bas "på heltid" numera) men så ser jag att ni bor i Arvidsjaur. Men kom ner till Tjockhult en dag innan gig så sätter vi låtarna i lånad replokal [:D] Av bara farten kan jag sedan komma upp och lira det andra giget uppe hos er. <font size="1"> "Hellre äter jag själv, än ser mina barn svälta."</font id="size1"> [url="http://www.sirrealistic.se"]  [/url] sirrealistic(snabel)spray.se
|
| 02 Dec 2008, 21:37 |
|
 |
|
Andrew Blakk
|
Ah trist... Och precis innan spelning också. Illa illa. Men, klart man inte ska skilja på sak och person om det är STORA politiska motsättningar och att man tycker det är viktigt. Fast helt beroende på vad man diskuterar dock förstås men ändå. Trist lika så... Hoppas det löser sig. ________________________________________________________________________________________________ <b><font color="green">http://www.ponamerosundown.com - http://www.myspace.com/ponamerosundown</font id="green"> Kommande spelningar: 090110 Linköping TBA </b>
|
| 02 Dec 2008, 22:20 |
|
 |
|
Tobbe z
|
Politik å religon...... [xx(]
|
| 02 Dec 2008, 22:28 |
|
 |
|
PGW
|
Skit-tråkigt, men jag undrar också om det inte är annat som ligger bakom - nerver kanske ? Vad vet jag, de kanske är extremister båda två.
Kan de inte reda ut det eller ni fixa ersättare på nära håll tycker jag absolut att ni ska anta Sir Realistics anbud - det är klart ni ska till Tjockhult & spela! Annars hade ju Hounddog Taylor ingen basist förstås, det lät ju hyfsat för honom ändå...
Hoppas det löser sig, jag håller tummarna.
Björn Rosengren (då näringsminister) : "Utvecklingen är här för att stanna !"
|
| 02 Dec 2008, 23:15 |
|
 |
|
kkrans
Joined: 13 Mar 2003, 00:26 Posts: 2693 Location: Solna, Sweden
|
Gee, politik... knappast. Det är nog så att de inte kom överens så bra.
Surt som fasiken i allafall
/Gissar jag
|
| 03 Dec 2008, 00:31 |
|
 |
|
notuern
|
kkrans wrote: Gee, politik... knappast. Det är nog så att de inte kom överens så bra.
Ptja, jag klarar inte av vissa människor pga. deras politiska åsikter, eftersom att det hos många är en stor del av vem personen är. Det spelar ju dock ingen större roll i ämnet här, det är alltid lika tråkigt när någon hoppar av, oavsett anledning. :/ <hr noshade size="1"> <u>http://www.myspace.com/lastshoutofficial</u> <h6>notuern(SnabelA)hotmail.com</h6>
|
| 03 Dec 2008, 01:12 |
|
 |
|
Con Chord
|
Tack för erbjudandet Sir Realistic [:)] Men vi kommer nog att försöka prata med vår gamla basist som flyttat till Gävle. Han kan redan de flesta låtarna. Vi ska träffas och prata olika förslag ikväll.
Jo, det är faktiskt politik som är anledningen. Trummisen har tidigare varit aktiv i det stora partiet som nu drivit saken och beslutat att lägga ner högstadiet i två byar där basisten bor i en. Det har blivit en jättestor fråga för de flesta i dessa byar.
Sen kan det förstås bero på saker jag inte vet också, dom kanske är i otakt (fyndigt ordval Kjelle [:)] )
steelcarl(a)hotmail.com
|
| 03 Dec 2008, 08:32 |
|
 |
|
mikkejohansson
|
Få se nu...inte var det Peppe som spelade bas med er förut? Annars bor ju han i Glommers (Pär Törnberg), borde säkert gå hyra in för ett gig eller två. Maila så kan jag skicka mobilnummer!
mikkejohansson[a]gmail.com
|
| 07 Dec 2008, 09:36 |
|
 |
|
Con Chord
|
mikkejohansson wrote: Få se nu...inte var det Peppe som spelade bas med er förut?
Jovisst, duktig kille som jag tycker jättebra om. Jag hoppas verkligen att det löser sig framöver. Vi har ordnat en vikarie för gigen som är på gång nu. Tack för svaret i alla fall. steelcarl(a)hotmail.com
|
| 08 Dec 2008, 08:41 |
|
 |
|
Sir Realistic
|
Bra, bra... Lycka till med gigen nu. Var/när ska ni spela i Stockholm? Kanske man skulle glida över till haket å kika...? <font size="1"> "Hellre äter jag själv, än ser mina barn svälta."</font id="size1"> [url="http://www.sirrealistic.se"]  [/url] sirrealistic(snabel)spray.se
|
| 08 Dec 2008, 18:37 |
|
 |
|
Con Chord
|
Sir Realistic wrote:
Bra, bra... Lycka till med gigen nu.
Var/när ska ni spela i Stockholm? Kanske man skulle glida över till haket å kika...?
Tackar tackar. Engelen heter stället och troligtvis i slutet av februari. Dock är det inte 100% klart än, men vi får besked vilken dag som helst.. steelcarl(a)hotmail.com
|
| 08 Dec 2008, 22:12 |
|
 |
|
PGW
|
Bra att det löst sig för tillfället - Kör hårt!
Björn Rosengren (då näringsminister) : "Utvecklingen är här för att stanna !"
|
| 08 Dec 2008, 22:13 |
|
 |
|
kjelle
|
Con Chord wrote: Sir Realistic wrote:
Bra, bra... Lycka till med gigen nu.
Var/när ska ni spela i Stockholm? Kanske man skulle glida över till haket å kika...?
Tackar tackar. Engelen heter stället och troligtvis i slutet av februari. Dock är det inte 100% klart än, men vi får besked vilken dag som helst.. steelcarl(a)hotmail.com Gammalt klassiskt ställe. Kan bli både fullproppat och svettigt. Man brukar inte gå helt torr därifrån, att bära öl från bardisken där utan att spilla är en svår konst! 
|
| 09 Dec 2008, 01:33 |
|
|