View unanswered posts | View active topics It is currently 26 Apr 2026, 23:00

Reply to topic  [ 20 posts ] 
Grillöl, någon? 
Author Message

Min vavorit bland "grillöl" är utan tvekan Old Speckled Hen - en bitter med underbar textur! Skål! [^]

<font color="green">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green">

01 Jul 2008, 17:52
Profile ICQ WWW

Min vavorit bland "grillöl" är utan tvekan Old Speckled Hen - en bitter med underbar textur! Skål! [^]

<font color="green">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green">

Favorit ska det vara och inte "vavorit" - det blir lätt så efter ett par grillöl! [;)]

01 Jul 2008, 17:54
Profile ICQ WWW

Skål , Här har det också slunkit ned två grill öl - men jag har faktiskt grillat " skogspiroger" som familjen själv fick fylla med önskat innehåll.

Trevligt pyssel vid grillen.

R.T.

01 Jul 2008, 18:23
Profile WWW

Skål!!! här en grillöl med lasange[:0][:)]

Image -----VIP-----

01 Jul 2008, 18:54
Profile

Ron Thomson wrote:

Skål , Här har det också slunkit ned två grill öl - men jag har faktiskt grillat " skogspiroger" som familjen själv fick fylla med önskat innehåll.

Trevligt pyssel vid grillen.

R.T.

vafaan är en skogspirog?[:p]

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

En skogspirog är nog en pirog man äter i skogen enl samma princip som en grillöl! [:D]

01 Jul 2008, 20:48
Profile ICQ WWW

En skogspirog är en pirog man gör av ..typ sconesdeg (den brukar komma till grillen färdig från köket[:D]) Man plattar till den och fyller med det som köket erbjuder - tomatpure med lite vitlök , fetaost , skinka m.m. ........ viker ihop till en "calzone" och lägger på grillen.
Man behöver inte sitta i skogen för att äta dessa utan det går bra även på villatomten , men eftersom en grill är inblandad så drickes helst grillöl till.

R.T.

01 Jul 2008, 21:45
Profile WWW

Själv har jag tagit ett par gravöl och jeiger istället efter att jag fått beskedet om at tbilen kommer kosta 6 000 att laga...
men en trevlig kväll iaf...imorgon kanske det blir ny bil istället...att beatala en femtedel av värdet i repkostnad, och ytterligare en femtedel i försäkring känns tungt...aja, godnatt

------------------------------------------------
6 strängar är 6 för lite

02 Jul 2008, 01:01
Profile ICQ WWW

"Taklagsöl" tas i samband med bygge av gäststuga till vår sommarstuga. Desstom hade vi den traditionsenliga sill och snaps-kvällen med hela familjen.
7 snapsar står på menyn till lika många sorters sill![:p]

Bröndums snaps, Aalborg Jubileum, Bäska droppar, Allborg Taffel, Gammeldansk, Mecklenburg, Hallands Fläder mm stod på menyn. Gott allthop!

Nu ska vi fortsätta bygga!

/Bilton
"Arbete främjar hälsa och välstånd och förhindrar många tillfällen till synd!" -Martin Luther

02 Jul 2008, 07:44
Profile

Själv har jag tagit ett par gravöl och jeiger istället efter att jag fått beskedet om at tbilen kommer kosta 6 000 att laga...
men en trevlig kväll iaf...imorgon kanske det blir ny bil istället...att beatala en femtedel av värdet i repkostnad, och ytterligare en femtedel i försäkring känns tungt...aja, godnatt

6 strängar är 6 för lite

Dina "Sjunkbomber" eller "Ubåtar" drack man ju på 80-talet! Får fortfarande ont i magen när jag tänker på det... [:o)]

02 Jul 2008, 13:08
Profile ICQ WWW

Ubåtarna är på väg tillbaka![8D] [:D]

Josh:
Den började leva om när jag var ute och körde i söndags. Mest från vänster fram. Ratten skakade som fan. Trodde först det var drivknuten som skulle ha kostat runt 3K, men såg också att det var hög tid att byta bromsbeläggen fram (1500) och hoppades på att det skulle räcka, men att det i värsta fall skulle bli 4500. Visade sig att hjullagret skurit i vänster fram och påföljden blev att hela navet behövde bytas. 6 000 med bromsklossarna...

Nära att det blev att lämna kvar den på verkstaden och köra därifrån med en Opel Astra -07. Men säljaren gav mig ett väl dåligt pris på min Opel, så det fick vara. Tror inte han förstod att en kille på snart 25 år iklädd mjukisbyxor var redo att köpa en bil för 115 000... Hans förlust. Men nu blir det att sälja bilen före 1/8 iaf. Så är det någon av Skellefteborna som är sugna på en häftig andrabil med härliga köregenskaper (enda bilar jag kört som varit roligare att köra är en gammal porsche och en SLK 230) Så är det bara att höra av sig, garanterat ett bra pris! (åker nog ut på blocket för 36K men givetvis finns ett rabatterat bojenpris!)

Folk i andra städer får givetvis också köpa!

Förövrigt så blir det nog inga fler grillöl, eller gravöl, förrän imorgon!

6 strängar är 6 för lite

02 Jul 2008, 13:54
Profile ICQ WWW

(åker nog ut på blocket för 36K men givetvis finns ett rabatterat bojenpris!)

1. Vad är det för bil? [?]

2. Får man mer/mindre rabatt om man har sina rötter i Gummark (Hemvattnet)? [8D]

Själv deppar jag över en dödsdom... Min kära Audi 100 Turbo Quattro -86 som jag införskaffade 1988 har gått hädan. Tror inte det är lönt att kosta på den mer... Vad gör jag nu? [:(]

02 Jul 2008, 14:16
Profile ICQ WWW

Satt å grillade mig själv i solen så nu slankt det ner 2x Olvi 8,5 (ny smugglad från Åland [:D] )

/ralvejd
<i>Generalist, kan inget om allt"]
http://www.ralvejd.se/

02 Jul 2008, 20:19
Profile

Satt å grillade mig själv i solen så nu slankt det ner 2x Olvi 8,5 (ny smugglad från Åland [:D] )

/ralvejd
<i>Generalist, kan inget om allt"]
http://www.ralvejd.se/

Ett gammalt grillartrick är att hälla öl över köttet innan man grillar. Undras om det funkar även om man grillar sig själv? [8D]

02 Jul 2008, 21:45
Profile ICQ WWW

Lösningen är givetvis en Opel Astra 3-dörrars sport med 2.0 liters motor på 136hk.
Säger som jag brukar - du ska få torsdagspriset, veckans billigaste pris! Självklart en redig norrlandsrabatt [:D]

FenderBender wrote:

top5rec wrote:

(åker nog ut på blocket för 36K men givetvis finns ett rabatterat bojenpris!)

1. Vad är det för bil? [?]

2. Får man mer/mindre rabatt om man har sina rötter i Gummark (Hemvattnet)? [8D]

Själv deppar jag över en dödsdom... Min kära Audi 100 Turbo Quattro -86 som jag införskaffade 1988 har gått hädan. Tror inte det är lönt att kosta på den mer... Vad gör jag nu? [:(]

6 strängar är 6 för lite

03 Jul 2008, 01:21
Profile ICQ WWW

Bilton wrote:

Tog ett pat taklagsöl i går kväll!

Nu ska vi fortsätta bygga!

/Bilton
"Arbete främjar hälsa och välstånd och förhindrar många tillfällen till synd!" -Martin Luther

Själv drack jag gjutöl för några dar sen. Det ska det vara då man gjutit färdigt något.[:)]
Grillöl har jag faktiskt inte hört, men jag har som vana att alltid börja med en bra pils då jag ordnar helgmat. Man börjar alltså med att välja ut en god öl, öppnar och avsmakar, sen tar man fram råvarorna till maten.[:)]

06 Jul 2008, 22:06
Profile ICQ WWW

Jag har försökt övertala min arbetsgivare att jag lagar f-n så mycket godare mat om jag får dricka vin när jag jobbar - av någon outgrundlig anledning tror han mig inte... [;)][:(][;)]

06 Jul 2008, 23:15
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 20 posts ]