| Author |
Message |
|
Fotogeno
|
 Hemort på profilen
Sitter här och undrar om det finns något skäl, som jag inte har fattat till att inte ange sin hemort i profilen. Har ju en viss betydelse när man sitter och får GAS på säljes. Först efter en kontakt så får man klart för sig att 4x12 lådan står 50 mil bort och man varken kan se eller lyssna på den IRL och fraktkostnaden kommer att göra affären till rena skämtet. Vore kanon att slippa jaga den sortens annonser. Skulle man dessutom ha vägarna förbi eller ha en släkting som bor i närheten så skulle man ju kunna presentera den lösningen redan i första kontakten. Kanske tom själv ta reda på vad det kostar att frakta grejerna och ha det med när man kommer överens om priset.
Bo-Conny Skruvlin
|
| 21 May 2008, 12:02 |
|
 |
|
tligen
Joined: 10 Feb 2004, 19:59 Posts: 1894 Location: Förort med Swish
|
Jag håller med men.....man kan nog inte tvinga folk att skriva sånt som dom inte vill. En del vill/orkar inte ens fixa en bild eller sätta ut pris på det dom säljer....tror inte dom sätter ut ort heller.
men som sagt det underlättar ju om man vill göra affärer
tligen
|
| 21 May 2008, 12:12 |
|
 |
|
MoFo
|
Tycker som föregående talare och därmed har tre 51-åringar sagt sitt....[;)] Morgan[^] http://morganfoss.egetforum.se/forum/http://gitarrdelar.se/index.php
|
| 21 May 2008, 12:40 |
|
 |
|
Fotogeno
|
Jafföfäen. Faktum är att jag faktiskt, rätt så ödmjukt, skrev att jag kanske missade en poäng med att det inte sätts ut var grejerna finns. Att man varken orkar sätta ut pris (hemlig av naturen kanske eller bara blyghet) eller bild (saknar kamera) är en helt annan sak. Att det skulle vara en generationsfråga att gissa sig till var prylen man har GAS på egentligen befinner sig är däremot en väldigt intressant aspekt. Ber i så fall allra ödmjukast att någon förbarmar sig och berättar vad för skojigt "we old farts" egentligen går miste om.
Bo-Conny Skruvlin
|
| 21 May 2008, 12:51 |
|
 |
|
Izzy
Joined: 11 Nov 2004, 22:59 Posts: 3783 Location: Stockholm Sweden
|
Som yngling i sammanhangen kan jag möjligen tillägga att det nog finns en del personer som på goda grunder ogärna vill bli identifierade. T.ex. kan man ha så förbannat mkt fina gitarrpylar stående hemma. Jag menar med namn och ort i profilen klarar nog tilll och med Säpo att hitta en viss snubbe. Och är man lagd åt det hållet är det inte så himla svårt att samla ihop ett par rövare med kofot och skaffa sig en halv vintagebutik i en smäll.
En tanke i alla fall.
Själv skiter jag i det. Jag har så lite prylar hemma och ingen orkar ta sig ut dit där jag bor. Dessutom har vi en vaktande kanin med huggtänder. Watch out!!
/Gunnar
|
| 21 May 2008, 13:00 |
|
 |
|
tligen
Joined: 10 Feb 2004, 19:59 Posts: 1894 Location: Förort med Swish
|
Quote: Som yngling i sammanhangen kan jag möjligen tillägga att det nog finns en del personer som på goda grunder ogärna vill bli identifierade. T.ex. kan man ha så förbannat mkt fina gitarrpylar stående hemma. precis! därför: Stockholm (förort) Göteborg e oxå bra Norrland kanske eller Dalarna, Uppsalatrakten, Norra Malmö..... valfritt naturligtvis, men det är trevligt att veta och det underlättar finns det fler 51-åringar [:)] tligen
|
| 21 May 2008, 13:27 |
|
 |
|
Fotogeno
|
Jag var som 51 åring även inne på din tanke. Jag är absolut inte inne på att be folk skriva ut hemadresser Av den orsak Izzy framförde skulle jag snarare verka mot alla identifierings möjligheter. Jag drar ett exempel så kanske det är lite tydligare vaför jag tar upp frågan. jag hittade en Marshall combo på blocket. Lyckades få loss den för ett riktigt bra pris. Den fanns i Arvika och jag i Nacka. Han gick med på att köra den några mil till McDonalds i Säffle där min exfrus kusin mötte upp med pengar. Han tog hem den och 3 veckor senare passerad min dotter Säffle och plockade med sig den. Några dagar senare hämtade jag den hos min dotter i Täby och blev samtidigt bjuden på middag. Kusinen är jag förstås skyldig en vinare. När jag ringde på annonsen presenterade jag samtidigt upplägget. Det blev en deal vi båda var nöjda med. In med combon i bilen , inget embalage. In på dånken, pengarna i handen och hemåt med några tusingar i fickan. Kusinen lirar också så han blev lite tårögd över att behöva lämna ampen. Men säljaren nådde en köpare nästan 50 mil längre bort som han annars hade missat om han inte hade gett mig chansen att försöka lösa transportfrågan på ett kanske lite oortodoxt sätt. Sedan får man kanske räkna med att ställa upp åt någon annan nån gång. Men det känns ju bara gött när det funkar. Jag har inte brytt mig om att räkna på vad jag sparade i frakt på affären men som det hela slutade så hade den kunnat ha stått i Täby från början.
Bo-Conny Skruvlin
|
| 21 May 2008, 14:36 |
|
 |
|
per_w
|
Är också 50[:)] Håller med om att det kan stå vilken landände man bor i. /Pelle http://www.wallinsblues.comhttp://www.myspace.com/wallinsblues
|
| 21 May 2008, 14:41 |
|
 |
|
Fotogeno
|
Är det samma kanin som är med i Monty Pythons "holy grail"? Säg till när det är valpar på gång i så fall. Är på jakt efter en elak kamphare för att vakta mina Kinakopior.
Bo-Conny Skruvlin
|
| 21 May 2008, 15:17 |
|
 |
|
woodstock
|
Izzy wrote: Dessutom har vi en vaktande kanin med huggtänder. Watch out!!
/Gunnar
Gunnar- Inte bara musiken gemensamt med andra ord, vår kanin är en öländsk vildkanin, i det här sammanhanget tyvärr så tam att den skulle öppna dörren åt tjuven också: Om den bara kunde...
|
| 21 May 2008, 20:14 |
|
 |
|
Sopwith Camel
|
it's only a rabbit...
Potrzebie!
|
| 24 May 2008, 19:41 |
|
 |
|
Izzy
Joined: 11 Nov 2004, 22:59 Posts: 3783 Location: Stockholm Sweden
|
woodstock wrote: Izzy wrote: Dessutom har vi en vaktande kanin med huggtänder. Watch out!!
/Gunnar
Gunnar- Inte bara musiken gemensamt med andra ord, vår kanin är en öländsk vildkanin, i det här sammanhanget tyvärr så tam att den skulle öppna dörren åt tjuven också: Om den bara kunde... Där ser man. En vildsint öländare. Fina filurer. Här är det för närvarande hermelin-kanin som gäller. Hon är fjärde krävande fru till vår goa vädurgubbes. Men det blev till slut för mkt för honom. Så nu är hon lyx-änkling. Lever endast på kravodlade kruk-kryddor. Gillar blues och fotbolls-VM. Däremot livrädd för surrande humlor... Hå hå ja ja /G
|
| 27 May 2008, 15:47 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
För min del är det en självklarhet att ange var man bor. Så norrlänning jag är - ni måste passera Skule skogen för att hitta till mig! [;)]
<font color="green">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green">
|
| 27 May 2008, 17:35 |
|
 |
|
zeta55
|
FenderBender wrote: För min del är det en självklarhet att ange var man bor. Så norrlänning jag är - ni måste passera Skule skogen för att hitta till mig! [;)]
<font color="green">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green">
Där ser man, vi bor inte så långt ifrån varandra[:)] Jag behöver inte passera skogen[:D] /Krister Min hemsida: http://www.zeta-sound.se
|
| 27 May 2008, 18:38 |
|
 |
|
FenderBender
|
Ät götta å tyck de ä tyckt!!! [;)]
|
| 27 May 2008, 19:14 |
|
 |
|
FenderBender
|
Förresten, i Husum var det på 70-talet några jämnåriga med mig som gjorde cover på Status Quo - och kallade sig Quadro. Känner du till dem?
|
| 27 May 2008, 19:16 |
|
 |
|
helmik
|
52 år och kan inte vara mer precis i min profil. För gatuadress ska väl inte vara nödvändig?[;)]
|
| 27 May 2008, 19:19 |
|
 |
|
FenderBender
|
Quote: precis! därför: Stockholm (förort) Göteborg e oxå bra Norrland kanske eller Dalarna, Uppsalatrakten, Norra Malmö..... valfritt naturligtvis, men det är trevligt att veta och det underlättar
Typiskt er sörlänningar... Stockholm ska preciseras med förort, medan det räcker att ange "Norrland" om man bor där! Vi har faktiskt både städer och förorter även i Norrland. Därför anger jag nu såväl min hemstad som den förort jag bor i i min profil. Vi är trots allt 60 000 innevånare. Håll till godo! [;)] <font color="green">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green">
|
| 27 May 2008, 20:00 |
|
 |
|
FenderBender
|
Eeehh... Förstår din ironi, men för att förtydliga för alla andra kanske bör nämnas att populationen enbart avser Örnsköldsviks kommun (alltså inklusive förorterna). [}:)] [;)]
PS. Undertecknad är uppväxt i en annan förort, nämligen Stockholm, Jakobsberg (Viksjö) om vi ska vara petiga. [:o)]
|
| 27 May 2008, 20:06 |
|
 |
|
zeta55
|
FenderBender wrote: Ät götta å tyck de ä tyckt!!! [;)]
[:D][:D][8D] Quote: Förresten, i Husum var det på 70-talet några jämnåriga med mig som gjorde cover på Status Quo - och kallade sig Quadro. Känner du till dem?
Lite före min tid, men jag kan ju ana några.. /Krister Min hemsida: http://www.zeta-sound.se
|
| 27 May 2008, 20:39 |
|
 |
|
FenderBender
|
zeta55 wrote: Lite före min tid, men jag kan ju ana några..
Jag ser killarna framför mig, men är så pinsamt dålig på namn att det är rent skamligt... Dom var i alla fall riktigt bra på det dom gjorde.[:o)] <font color="green">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green">
|
| 27 May 2008, 20:53 |
|
|