View unanswered posts | View active topics It is currently 27 Apr 2026, 21:35

Reply to topic  [ 9 posts ] 
Man cave på gång. 
Author Message

Nu har jag erövrat ett hörn av huset där jag kan sitta och komplentera, musicera, vila, läka och njuta. Det börjar så här så får vi se när det blir klart.

Har ni något eget krypin så visa gärna bilder så man kan få lite ideer.

Image

08 Sep 2014, 17:25
Profile ICQ YIM WWW

Post Re: Man cave på gång.
Har tyvärr ingen bild på min blivande man cave, men jag separerar i dagarna här och då blir mitt gamla musikrum mitt igen :wink:
Denna gång tänker jag vara seriös, börjar med att måla om rummet som är ca 12 kvm, tänkte ljust grått med en fondvägg i mörkare grått, funkar bra mot både svarta, vita, röda, naturfärgade och burst guror, en SF Bronco och en röd AC15 blir fint mot grått tänkte jag, eller har ni som inrett musikrum andra idéer om kulörer?
Skiter i inspelningsutrustning denna gången och satsar på videokameror istället för "live"videos till min youtube kanal, zoom har en ny billig som har fått riktigt bra recensioner, har redan en sån där liten zoom i rakapparats storlek, kan nog bli bra med 2 vinklar vid inspelning. Riktigt bra mickar på dessa, nån slags stereo historia.
Ja, det blir ju fin terapi också med ett sånt här projekt, funkar alltid i kristider att snöa in i musiken :wink:

08 Sep 2014, 21:20
Profile

Funderar på att ha mina tre bästa på väggen och resten i ett RockCase 9-stand. Hur ManCave är det?

09 Sep 2014, 00:58
Profile

Tänker inte visa bilder på hela källaren 8)
Ballt med betonghögtalare! HiFi Råkkar!

10 Sep 2014, 22:34
Profile ICQ WWW

Har ett rum i lägenheten som är min Man Cave och där har jag lite gitarrer och inspelningsgrunkor m.m.

Image

I skåpet till höger är det dator, effekter, förtärkare m.m. En sekretär där jag enkelt stuvar in grunkorna och stänger till.
I skåpet till vänster är det mest vinylskivor och en del papper.
Har ännu ingen vettig HiFi-anläggning i det rummet, bara en liten LG kompakt-stereo, men det kommer att bli riktiga grejer där så småningom.

29 Sep 2014, 14:06
Profile

Image

Inte mitt man-cave, men Frimurarna är väl dom som kom på det här med "man-cave" allra först! :D

29 Sep 2014, 22:08
Profile

pudas wrote:
Image

Inte mitt man-cave, men Frimurarna är väl dom som kom på det här med "man-cave" allra först! :D

Uuuhh, spooky, ser ut som ett begravnings kapell eller liknande (det kanske det är?), nu vet jag hur min mancave INTE ska se ut i alla fall :wink:

30 Sep 2014, 18:14
Profile

Min mancave ser ut såhär, man är förpassad ner till ett rum i källaren... :P Allt jag saknar är en kyl samt att jag hade haft en toalett på samma plan, så jag slipper springa upp en våning eller gå ut via garageporten (den låter som faan då den är med elmotor..) när man måste tossa på natten.... :D

Image

*Det som är gratis smakar bra, stjäl mat från bordsgrannen*

03 Oct 2014, 21:31
Profile

Nice.
Ett litet arbetsbord kanske jag kan klämma in.
Har länge funderat på att bygga lite pedaler. Börja med någon enkel moody-byggsats för att se
lite hur det funkar. Kanske lära sig modda och reparera. Gick ju el-tele på gymnasiet :D

05 Oct 2014, 13:43
Profile ICQ YIM WWW
Reply to topic   [ 9 posts ]