View unanswered posts | View active topics It is currently 03 May 2026, 22:18

Reply to topic  [ 1 post ] 
Tålamod.. 
Author Message

Post Tålamod..
I december -05 köper jag en Randall RM100 topp på MB/Slagverket..

I Jan/februari upptäcker jag ett fel på förstärkaren( bias inställningen till ett av slutrören ), och med nygaranti skickas stärkaren till TTS i Göteborg för service.
Där blir stärkaren i 4 veckor drygt och efter påtryckningar dyker den till slut upp i Stockholm igen.
Dock visar det sig att stärkaren inte blivit lagad alls, samma fel finns kvar.

Förstärkaren skickas första veckan i april tillbakla till TTS.
När jag ringer efter en vecka och frågar vad som händer har den inte ens packats upp utan.. -ja det står nåt här?

Här visar det sig först att stärkaren har ett produktionsfel på ett av kretskorten och detta måste beställas från USA(detta har TTS fått reda på 2-3veckor innan stärken skickades via mail från Randall US)

Marknadsasvarig ringer upp mig då jag blivit mer än lovligt förbannad på teknikern som svamlar och kör nödlögner..
Marknadsasvarig lovar mig att hålla mig updaterad med info hur det går och om det drar på tiden skicka en tillfällig ersättnings stärkare till mig.
4 veckor senare... NADA!

Jag mailar VD för Svensk Musik och beskriver läget.
Får svar 17/5.. att min stärk har "högsta prio" och att vederbörande beklagar det inträffade, ett nytt kort har tagits hem med UPS istället för den vanliga beställningsvägen(vad nu det är.. roddbåt?!).

23/5.. mail från TTS service:
Stärkare skickas imorgon till Slagverket, har gjort ditt & datt och avslutar:
-Hoppas du blir nöjd nu och slipper mer problem.

Ja tack det hoppas jag med..
Kontentan.. jag gillar stärkaren för den låter/har dom funktioner jag gillar... där är inte problemet.
Problemet är TTS.. helt sanslöst att man kan va så jävla dåliga i kommunikation med sina kunder.

Så vilken dag som helst ramlar det in en stärkare.. återstår att se om den funkar nu då som den ska..

Just det.. första gången dom skicka tillbaka den fick kabinettet en smäll som nån taffligt försökt lagat..
Inte nån gång har varesig TTS eller MB(som förvisso låna ut en topp en gång 1:a vändan till ett gig) erbjudit nån som helst kompensation för nånting.

24 May 2006, 10:15
Profile WWW
Reply to topic   [ 1 post ]