|
arinihsd
|
 Sommarlitteratur i Halmstad
Böckerna blir för många. Jag renoverar lägenheten och det mesta av böckerna ska bort. 10-30 hyllmeter böcker och motortidningar. Litteraturen i huvudsak köpt till och med början av 1990-talet. Delvis nerpackat och oåtkomligt för snabbkoll. Finns i rök- och djurfri bostad.
Hämtas i Halmstad. Kan skicka mot fraktkostnad.
Vredens Druvor utgiven på 1970-talet av Bonniers i två band har jag inte läst. Har sett filmen och då blir inte boken lika intressant. Men, allmänt tycker jag att böcker är roligare än film. Det finns säkert rätt mycket som köpts, men ej lästs i just denna utgåva. Dilemma med bokklubbar.
Ca 110 bra klassiker, ca 2,5m från Bra Böcker. Jag har läst det mesta, men långt innan bra klassiker startades av förlaget.
Agatha Christie, Alistair MacClean eller Donald Westlake? Andra romaner, mest från Bonniers.
Lång läsning i sommar, Svensk nutidshistoria, nåja, Bo Baldersson från slutet av 1970-talet och framåt.
Deckarklassiker av Jan Mårtensson.
Sveriges Historia i omkring 15 band eller Världens Historia i ca 15 band.
Folksagor i flera band, tveksamt om alla böckerna är öppnade, från Bra Böcker.
Ca två meter FIB, Folket i Bilds förlag från omkring 1960, för tidsenlig inredning.
Thor Heyerdahl och Bengt Danielsson i olika Kon-Tiki, Ra och Söderhavslitteratur.
Diverse lexikon: Bra Böcker, komplett Fokus, grön, 1960-talet, grön Media, Bonniers, inkl atlas
Motortidningar bud: Start & Speed, 1970-talet och framåt, troligen kompletta årgångar Wheels Magazine, svenska, Sture Torngren, från starten med nr. 1/1977 tom 2002---????, några nr i början av 1990-talet saknas. Ja det som lånas ut kommer inte alltid tillbaka. Jag fick cykeltidningar!
Är någon jättesugen finns även MC-tidningar som Classic Bike från nr 1 och MCM från 1990-talet och framåt.
|
|
Hoochie coochie man
|
 Re: Sommarlitteratur i Halmstad
arinihsd wrote: Start & Speed, 1970-talet och framåt, troligen kompletta årgångar Wheels Magazine, svenska, Sture Torngren, från starten med nr. 1/1977 tom 2002---????, några nr i början av 1990-talet saknas. Ren nostalgi! Start & Speed och Colorrod ligger nog kvar på vinden. Gjorde f:ö en likadan utsensning i bokhyllorna för ett par år sen. Åkte med 25 fullproppade papperskassar till öppen hand - i stort sett samma böcker som dina (fast mer pocket tror jag).
|