|
|
Page 1 of 1
|
[ 11 posts ] |
|
Bilbytarplaner - Kia Cee'd
| Author |
Message |
|
Lemmy
Joined: 10 Mar 2004, 23:38 Posts: 2344 Location: Gislaved SWISH
|
 Bilbytarplaner - Kia Cee'd
Går i lite bilbytarplaner o provkörde igår en Kia Cee'd. Nästan ny, har gått 1100 mil och är reggad första gången i dec 2013. Mer exakt denna: http://mobil.blocket.se/vi/51490326.htmFår ju ganska bra kritik överallt och är hyfsat bränslesnål. Vad säger panelen? Nån som har en liknande och kan dela med sig av erfarenheter?
_________________ Si fractum non sit, noli id reficere
|
| 08 Jun 2014, 14:38 |
|
 |
|
disktant
|
 Re: Bilbytarplaner - Kia Cee'd
Vet inte hur 2014 är men tidigare modell känns sjuk plastig och någon ljudisolering verkar inte finnas alls går knappt prata i bilen när man rullar motorväg men den är billig 
| 08 Jun 2014, 19:27 |
|
 |
|
Lemmy
|
disktant wrote: Vet inte hur 2014 är men tidigare modell känns sjuk plastig och någon ljudisolering verkar inte finnas alls går knappt prata i bilen när man rullar motorväg men den är billig  Provkörde en hyfsad runda igår. Bl.a några km motorväg. Upplevde den inte alls bullrig men då jämför jag ju med mina Skoda Fabia -04 
|
| 08 Jun 2014, 20:57 |
|
 |
|
Forsman
Joined: 17 May 2008, 19:55 Posts: 1138 Location: Ösmo, 45 km söder om Globen.
|
Lite snålt med hästkrafter va? Fast det kanske bara är jag som tycker det är tråkigt med trötta bilar...
_________________ "App, app, app!!! Spela inte så fort... Du tappar känslan då!!!"
|
| 09 Jun 2014, 05:19 |
|
 |
|
hottahejti
|
Köpte en sprillans ny i Februari,är toknöjd än så länge.Tycker man får väldigt mycket bil för pengarna.
_________________ "Its the man,not the gears,or was it vice versa?"
|
| 09 Jun 2014, 07:12 |
|
 |
|
Lemmy
|
Forsman: Har inget behov av några krutpaket och hade jag haft det hade jag nog tittat på andra bilar än Kia. Hottahejti: Vilken motor har du i din, och är det däcktryckssensorer på den? I så fall måste man väl ha sensorer även i vinterdäcken?
|
| 09 Jun 2014, 07:36 |
|
 |
|
hottahejti
|
Jag har en Ceed SW Action 1,4 crdi.Mina kriterier var att köpa en ny bil med bra garantier och snål motor för arbetspendling. Inga däcktrycksensorer.Tycker den går mycket bra trots den lilla motorn,räcker gott och väl åt mig nu.Även när jag drar släpvagn med två crossar på.Den är iaf bra mycket piggare än min Santa Fe som jag hade tidigare. Angående vägljud,ja den är ju inte lika tyst som en Premiumbil,men det är inget som stör alls.
Utrustning: • 16" aluminiumfälgar • Dimljus fram • LED-ljus fram • Silverfärgade interiöra detaljer • Stereo med trådlös överföring av musik • Bluetooth • Parkeringssensorer bak • AC-luftkonditionering • Uppvärmbar läderratt • Växelspaksknopp i läder • Elfönsterhissar fram • Fjärrstyrt centrallås med larm Jag fick ge 169000:- inkl. vinterdäck,motorvärmare+kupevärmare,metallic-lack och dragkrok.
|
| 09 Jun 2014, 14:01 |
|
 |
|
Lemmy
|
hottahejti wrote: Jag har en Ceed SW Action 1,4 crdi.Mina kriterier var att köpa en ny bil med bra garantier och snål motor för arbetspendling. Inga däcktrycksensorer.Tycker den går mycket bra trots den lilla motorn,räcker gott och väl åt mig nu.Även när jag drar släpvagn med två crossar på.Den är iaf bra mycket piggare än min Santa Fe som jag hade tidigare. Angående vägljud,ja den är ju inte lika tyst som en Premiumbil,men det är inget som stör alls.
Utrustning: • 16" aluminiumfälgar • Dimljus fram • LED-ljus fram • Silverfärgade interiöra detaljer • Stereo med trådlös överföring av musik • Bluetooth • Parkeringssensorer bak • AC-luftkonditionering • Uppvärmbar läderratt • Växelspaksknopp i läder • Elfönsterhissar fram • Fjärrstyrt centrallås med larm Jag fick ge 169000:- inkl. vinterdäck,motorvärmare+kupevärmare,metallic-lack och dragkrok. Okej, på den jag är på väg att köpa är det 1,6 motorn i stället. Panoramatak, elhissar runt om, ACC, 17tums fälgar (hade nöjt mig med 16, men nu satt dom på), regnsensor, stolvärme bak. Sen vill jag ha drag också men de skulle han fixa på köpet. Tror jag kommer bli mycket nöjd 
|
| 09 Jun 2014, 15:13 |
|
 |
|
hottahejti
|
Lemmy wrote: hottahejti wrote: Jag har en Ceed SW Action 1,4 crdi.Mina kriterier var att köpa en ny bil med bra garantier och snål motor för arbetspendling. Inga däcktrycksensorer.Tycker den går mycket bra trots den lilla motorn,räcker gott och väl åt mig nu.Även när jag drar släpvagn med två crossar på.Den är iaf bra mycket piggare än min Santa Fe som jag hade tidigare. Angående vägljud,ja den är ju inte lika tyst som en Premiumbil,men det är inget som stör alls.
Utrustning: • 16" aluminiumfälgar • Dimljus fram • LED-ljus fram • Silverfärgade interiöra detaljer • Stereo med trådlös överföring av musik • Bluetooth • Parkeringssensorer bak • AC-luftkonditionering • Uppvärmbar läderratt • Växelspaksknopp i läder • Elfönsterhissar fram • Fjärrstyrt centrallås med larm Jag fick ge 169000:- inkl. vinterdäck,motorvärmare+kupevärmare,metallic-lack och dragkrok. Okej, på den jag är på väg att köpa är det 1,6 motorn i stället. Panoramatak, elhissar runt om, ACC, 17tums fälgar (hade nöjt mig med 16, men nu satt dom på), regnsensor, stolvärme bak. Sen vill jag ha drag också men de skulle han fixa på köpet. Tror jag kommer bli mycket nöjd  Det tror faktiskt jag med 
|
| 09 Jun 2014, 16:44 |
|
 |
|
Geleråtta
|
Lemmy wrote: Får ju ganska bra kritik överallt och är hyfsat bränslesnål. Vad säger panelen? Nån som har en liknande och kan dela med sig av erfarenheter? Det gick ju ganska dåligt för senaste Ceeden när teknikens värld (TV) gjorde undanmanövertestet, aka älgtestet, för ett par år sedan. Kia skyllde då på att det ektuella exemplaret hade haft fel på fjädringen. Sedan skulle TV testa om den men jag kunde inte hitta det testet? Någon som hittar? Det är ju kanske lika oroande att de har så dålig kvalitetskontroll att enstaka exemplar kan slippa igenom med exempelvis defekt fjäding. Det ska inte kunna hända faktiskt.
|
| 14 Jun 2014, 22:46 |
|
 |
|
Lemmy
|
Hämtade ut bilen igår o har väl kört ca 15 mil. Ett rent nöje jämfört med min 10 år gamla Skoda Fabia. Och ska man jämföra med den är Kian verkligen tyst. Ja hela körupplevelsen är ju som natt o dag. På det jag kört som är ganska blandat har den enl färddatorn dragit 0,5 l/mil. Vilket jag tycker är helt ok. Gillar bluetooth kopplingen till telefonen. Både just samtal samt musik. Så... så långt... Mycket nöjd 
|
| 14 Jun 2014, 22:46 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 11 posts ] |
|