|
|
Page 1 of 1
|
[ 7 posts ] |
|
Vad gör man i Houston, TX?
| Author |
Message |
|
HRJ
|
 Vad gör man i Houston, TX?
Bojarna är ju en berest samling så jag tänkte att det finns säkert lite bra idéer på do's and dont's i the Lone Star State. I april lyfter vi för en vecka hos goda vänner i Houston, vi bor hemma hos dom och har i princip fri tillgång till bil. En road trip är föreslagen, exempelvis till Nashville, Dallas, San Antonio eller New Orleans, i övrigt är schemat öppet!
Så, vad har ni för bra förslag?!
|
| 07 Feb 2014, 10:53 |
|
 |
|
Cabretta
|
 Re: Vad gör man i Houston, TX?
Road tripen låter helt OK. Men jag skulle fimpa Dallas om du inte är sjukligt intresserad av Kennedymordet (vilket jag är  ). Lägg till Austin istället. Bra musikstad. Planera rejält, en bomkörning och du har bränt 50-60 mil, det är rejäla transportsträckor mellan sevärdheterna.
|
| 11 Feb 2014, 22:18 |
|
 |
|
Forsman
Joined: 17 May 2008, 19:55 Posts: 1138 Location: Ösmo, 45 km söder om Globen.
|
San Antonio tycker jag var en rätt trevlig stad. Kul med den där "River Walk", en flod mitt i staden som ligger lite nedsänkt, under gatunivå. Den är kantad av restauranger och annat. Går även sightseeingturer med båt på floden. Du har Sea World i närheten också, vilket kan vara värt ett besök! Dallas är inte så spännande faktiskt, du har ju torget där han blev skjuten, fast det är inte så mycket att se egentligen. Sen om man vill så finns ju South Fork i närheten också, men det är betydligt mindre än man mindes den från tv-serien, vilket iofs beror på att de filmade rätt mycket i studio också, tror mest att det var exteriörscener från ranchen. Annars upplevde jag Dallas som ganska platt, både till ytan och som stad... Stort Guitar Center hade de iaf vill jag minnas. Var där två gånger, -95 och -96, frugans syrra bodde där då. Som sagt... motorvägarna är spikraka, skitbreda, skitlånga och skitdryga! 
_________________ "App, app, app!!! Spela inte så fort... Du tappar känslan då!!!"
|
| 11 Feb 2014, 22:58 |
|
 |
|
kjelle
|
Roadtrippen låter som långa avstånd och många timmar i bil. San Antonio är OK för en dag, ta en bira vid River Walk på e.m., stick och kolla in The Alamo (Där bl.a. Davy Crockett och James Bowie strök med i slaget till sista man mot mexarna 1836, USA:s frihetssymbol och sällsynt gammalt för att vara där), tillbaka till River Walk och käka Tex Mex, eller mara mex, middag. Rosario's, El Jarro de Arturo är bra ställen, men det finns hundratals bra. Finns ett par riktigt bra Jazz o Bluesklubbar, kommer inte ihåg namnet nu. Runt omkring S.A. finns lite pittoreska byar, några har tyska gatunamn, t.ex. Boerne, och ser ut som dom gjorde för drygt 100 år sedan, inte så långt efter många tyskar emigrerade dit. Själv skulle jag inte ta turistbåtarna på The River, lite väl turistigt och inte så mycket att se. Floden är ju delvis konstgjord, till världsutställningen i San Antonio. En Frozen Marguerita är obligatoriskt. Austin är en kul musikstad. Jag har mest erfarenhet från San Antonio, men kollegor trivdes bra på week ends i Austin.
| 12 Feb 2014, 01:04 |
|
 |
|
WebGringo
|
Jag blev grymt imponerad av Nashville, och kommer absolut åka dit igen. Då du ändå är i området så är det värt att åka förbi Memphis också.
|
| 21 Feb 2014, 23:26 |
|
 |
|
rag
|
Lakewood church är ett måste . First class church experience  i en av Houstons största innearenor 
_________________ Sooner or later time is ending.........
|
| 12 Mar 2014, 16:04 |
|
 |
|
Mike Leaf
|
WebGringo wrote: Jag blev grymt imponerad av Nashville, och kommer absolut åka dit igen. Då du ändå är i området så är det värt att åka förbi Memphis också. Det är inga dåliga sträckor att köra, 8 tim från Houston -> Memphis och sen 4 extra till Nashville. 24 timmar bakom ratten Tur och retur + pauser , tar nog en 2-3 dygn totalt om man ska kunna se/uppleva en del där
| 12 Mar 2014, 16:56 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 7 posts ] |
|