Saxdomkraft, vad skall man köpa
Var till morsan och farsan i går med delar till traktorsnöslungan och då jag skulle med hem så konstaterade jag att ena bakhjulen var tomt på luft på min Opel Omega kombi. Tog fram en 1.5 tons saxdomkraft från biltema och skulle försöka hissa bilen men orkade knappt alls snurra veven och krökte sprinten i veven och blev minst sagt på dålig humör

. Hittade då en lite garagedomkraft av billigare modell i garaget förmodligen inköpt av min morsa och hissar upp bilen. Då jag nästan har upp bilen i luften så kapsejsar den domkraften och trycker in i sparklådna och sliter dessuom loss plastlisten som sitter över sparklådan, nu är jag ordentligt förbannad
Går till grannen och lånar de garagedomkraft och får bytt hjulet, dock så hänger plastlisten kvar i en skruv i fråmre hjulhuset men då jag försöker trycka dit den igen lossnar den helt.
Jag måste alltså ha tag på en domkraft som man kan ha med sig i bilen och man kan lita på att man kan lyfta bilen om man får punka på vägen. biltemas 1.5 ton går helt bort. Har ni några tips på viken domkraft som är smidig, billig och bra?