View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Apr 2026, 11:40

Reply to topic  [ 6 posts ] 
Hmm, hur jävla svårt kan det vara? 
Author Message

Post Hmm, hur jävla svårt kan det vara?
Jag brukar hålla på och fuska med det mesta, i måndags så började tvättmaskinen föra ett jäkla liv och jag konstaterade att trumman glappade. Gick in på nätet och läste och det absolut vanligaste felet är tydligen lagren. Jag snackade med en firma som servar tvättmaskiner och det skulle kosta en smärre förmögenhet att byta dessa två kullager. Jag tackade för mig och började fundera som så många gånger förr. Jag menar hur jävla svårt kan det vara att byta lager i en gammal cylinda. Beställde ett lagerkit för 360spänn och hämtade ut dom idag. La tre timmar på att byta kullager och vips så går maskinen som vanligt och bästa av allt är att kärringen tystnade också. Funderar på att fira med att köpa en ibanez för tusenlapparna jag sparade. :mrgreen:

31 Oct 2013, 22:55
Profile

Post Re: Hmm, hur jävla svårt kan det vara?
B.B.A. wrote:
Funderar på att fira med att köpa en ibanez för tusenlapparna jag sparade. :mrgreen:

Häpp: http://www.diskantforum.se/viewtopic.php?f=23&t=49773

31 Oct 2013, 23:00
Profile

Själv är bäste dräng, bra jobbat!

31 Oct 2013, 23:29
Profile

Quote:

Tack. Håller absolut med dig. Enligt firman jag pratade med så var det i princip inte lönt att byta lager alls utan hellre då slänga ut maskinen och köpa ny istället. Jag antar att många människor inte vågar eller tror sig kunna klara av relativt enkla reparationer själva. Självklart lyckas jag inte alltid och får ibland krypa till korset men då har man ju försökt iaf.

01 Nov 2013, 08:26
Profile

B.B.A. wrote:
Quote:

Tack. Håller absolut med dig. Enligt firman jag pratade med så var det i princip inte lönt att byta lager alls utan hellre då slänga ut maskinen och köpa ny istället. Jag antar att många människor inte vågar eller tror sig kunna klara av relativt enkla reparationer själva. Självklart lyckas jag inte alltid och får ibland krypa till korset men då har man ju försökt iaf.

Själv är bäste dräng, fast ibland går det inte, eller ofta, skulle t.ex byta en tryckknapp till klimatorn i bilen, den är 1 x 3 cm i plast, bara att trycka dit, nähä dö, BMW sålde endast hela manöverpanelen i packet a´1800 sek, knappen kostar väl 5 öre att tillverka, fruktansvärt irriterande!
Då försökte jag med skroten, döm om min förvåning när de hade samma policy!?
Så jag åker utan själva knappen nu, det funkar men är fult.

01 Nov 2013, 09:02
Profile

B.B.A. wrote:
Funderar på att fira med att köpa en ibanez för tusenlapparna jag sparade. :mrgreen:

tja, du sparade väl en 4 tusen där, det blir ju en schysst gura för dom pengarna.
Men då kanske käringen börjar föra oväsen igen? :mrgreen:

Självklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!

01 Nov 2013, 12:28
Profile WWW
Reply to topic   [ 6 posts ]