View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Apr 2026, 11:55

Reply to topic  [ 26 posts ] 
Men va' fan… 
Author Message

Post Men va' fan…
I mina trakter så har sommaren bjudit på kanonväder för de som gillar värme (ej undertecknad), tio dagars utlandsvidtelse likaledes tokvarmt väder. Hemkommen och sommarloj har jag nu vilat mig i form för husbestyr (måla plåttak, takfot och lite småfix). Egentligen är det väl en direkt order från HSB att få ändan ur vagnen :oops: :wink: Hinner inte mer än ut på taket så är åskan över mig med spöregnet i släptåg.

Vad ska man sägs? Men va' fan…

Har ni några egna "Men va' fan…upplevelser" som jag kan gotta mig åt en stund i väntan på uppehållsväder?

Och när jag skulle posta detta så brakade det trådlösa nätverk ihop, vad säger man? Men va' fan…

Religion vs fossils. Fossils win.

28 Jul 2013, 12:40
Profile

Post Re: Men va' fan…
Japp, mitt mobila bredband i fritidhuset gick i 10GB-taket i morse när det återstår 3 dagar tills jag får nya Gigabytes :( så nu är det slut på Spotify och Internetradio för ett tag

Men solen skiner :)

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

28 Jul 2013, 13:08
Profile WWW

Josh: Offlinelistor på Spotify är ledordet... Då överlever man månaden ut.

:)

28 Jul 2013, 14:18
Profile WWW

Trips eller milimetrar eller vad det heter. Skitmånga och fasen vad det kliar.

28 Jul 2013, 14:25
Profile WWW

I onsdags em så var det en del blixt och åska här omkring, men det lugnade sig och dog bort efter ett par timmar. Så vi pluggade in dator, telefonjacket och ADSL-modemet igen och kollade på "Gengångare" på SVT Play. Ungefär 2/3 in i avsnittet så var det plötsligt som om det blev ett vacuum, alldeles tyst. Så hördes ett metalliskt surrande från hallen där vi har modemet och trådlös router, det lyste till åsså small det jävvlarimig :shock: Jäklar vicken smäll :lol: När vi kommit över chocken så rev vi ur alla kontakter och jag började kolla förödelsen. Både modemet och trådlösa var bara att kasta, öppnade båda och IC-kretsar var "öppnade" och dioder hade bara smullit av. -"Men va' fan..."

Resten av våra grejor hade i alla fall klarat sig, elen var borta men det visade sig vara jordfelsbrytaren i centralen som slagit ifrån.

Har nu köpt nytt modem/trådlös router och denna gången även ett åsk/överspänningsskydd för den delen inkl trådlösa telefonen (som faktiskt klarade sig helt oskadd :o )

Så nära ett blixtnedslag vill jag inte vara igen.

/Mats

28 Jul 2013, 14:39
Profile

Igår skulle jag roa sönerna med grabbiga aktiviteter vid sommarstugan. Ut med båten för att åka wakeboard, men va fan, då började det mullra, och så småningom kom blixtarna. In till land utan dröjsmål.
Vad gör man då, om inte ett familjemästerskap i gokart? Iväg till närmaste, ca 15 km. Då började det droppa, och när vi kom fram ösregnade det. Stängt! Men va fan...
Till sist ordnade sig vädret, och det blev en kanongitarr bastukväll med kalla öl. Helt ok dag, till slut.

28 Jul 2013, 16:50
Profile WWW

Hade lastat hela min SUV + ett gallersläp med sopor mm saker som skulle kastas på den lokala återvinningsstationen som har öppet varann Lördag jämna veckor (konstigt men så är det)

Kommer dit och ska köra in så jag inser att jag tagit fel på veckonr , det är bommat. :?

2 dagar senare kör jag p åen 90-väg i Sörmland som numer sänkts till 80 km , ligger väl strax under 80 när jag stoppas i en poliskontroll. Jaha Du har gjort dig skyldig till fortkörning!

Que?

Har tydligen kört 75 km på en 70 sträcka? Kostar 1500:-. Solen skiner och det finns inte någon annan bil på vägen i någon riktning.

Visar sig att på en sträcka av 500 meter har dom sänkt från 80 till 70 , och där ställer sig självklart farbror blå och fiskar.....

Han drog faktiskt på ett litet garv när han gav mig boten!

Tidigare kört samma sträcka på kvällstid och då blivit omkörd av 2 bågar på bakhjulen , samt en BMW i kurva säkert i 150+ men då står ju inte polisen där , dom kör bara sina kontroller på kontorstid när solen skiner.

Det var semesterns 2 'va fan' upplevelser för mig.

28 Jul 2013, 17:33
Profile ICQ WWW

Andrew Blakk wrote:
Josh: Offlinelistor på Spotify är ledordet... Då överlever man månaden ut.

:)

jorå, jag har såna, så det funkar. Men Internetradion blir det värre med :)

28 Jul 2013, 17:53
Profile WWW

men va faan! Fick Shenker-aviseringen till mitt senaste gitarrköp när jag precis hade varit hemma en kortsväng men nu befann mig långt bort från Schenkerbudet :( Idag lyckades jag dock lägga vantarna på min nya gitarr genom diverse budtjänster

men va faan vilken schysst gitarr! Förts gången jag har köpt en gitarr som visar sig vara betydligt bättre och finare än bilderna låtit antyda.

Jag är skitnöjd!

Här har ni skönheten (lånar bild från förre ägaren)

Image

28 Jul 2013, 18:36
Profile WWW

Joshunznera wrote:
Här har ni skönheten

Men va´fan.. Såå läcker! Skitsnygg! Grattis! 8)

28 Jul 2013, 22:58
Profile

Javafan,,,,, Fin gura!

29 Jul 2013, 18:06
Profile ICQ WWW

Två vardagliga exempel:

Igår skulle jag ha repat. Men det blev inställt. Istället blev det att kolla på Ulrik Munther på Parken Zoo. :shock: :D
(Bättre ljud än på Friends!!!) dock en helt habil insats av pojkvaskern.

Idag så kom vi hem efter sommarens sejsour i E-tuna. Glad ihågen längtade man efter lite redigt kutrasju med fiberoptikswifin som man varit utan i två veckor (surfpotten uppanvänd även här)... Då funkar inte skiten och det funkade finemang när jag häromdagen var och dumpade av lite grejer.

Det är rätt skönt med lite vardagsdramatik faktiskt!

29 Jul 2013, 18:29
Profile WWW

Hade hemma VVS:are som bilade upp källargolvet och bytte avloppsrören som var från 1800-mormorelva. Då upptäckte dom att avloppsröret utanför huset har bakfall. Vilket innebär att jag måste få hit nån som klarar minigrävare fort som fan. Semesterperiod och allt... Men va´fan! Det är vackert väder i alla fall.

http://www.myspace.com/henhousebluesband

29 Jul 2013, 19:40
Profile WWW

Kom hem efter en månad i Thailand. .. softade några dagar.. när det samlat på sig i diskmaskinen tryckte jag igång den. Men va fan.... vatten sprutade runt hela luckan. Dock inte förvånande på en 25 år gammal maskin. Så det blev att köpa en ny. ...

29 Jul 2013, 20:11
Profile

idag gick min B&D skruvdragare sönder :( Densamma som jag lovordade bara för ett par veckor sedan, hehe. Det var backströmbrytaren som pajjat. Nåväl inte brytaren, snarare pinnen i den spak som man manövrerar det hela med. Inga problem för händige herrn, jag gjorde en ny spak av metall och skruvade ihop maskinen igen. Nu funkar den som förr igen :)

Men ändå; va faan! :mrgreen:

29 Jul 2013, 20:44
Profile WWW

Skulle städa badrummet och upptäcker läckage i skåpet under handfatet och inga reservdelar eller gängtejp hemma.

Men va' fan… :x

Religion vs fossils. Fossils win.

30 Jul 2013, 12:54
Profile

Sitter och jobbar hela sommaren med att köra otacksamma människor som gnäller när man väntar på andra och gnäller när man kör i tid för att hålla turlistan. För att sedan läsa om folk som åker ut till sina torp/fritidshus som de får använda av sina mor/farföräldrar när de vill hur de vill. Men inte vill vara där för att det inte finns uppkoppling.

Va fan, jag kan bo där så kan ni köra spottande ungdomar som kör upp pistoler i ansiktet på oss som jobbar i kollektivtrafiken.

30 Jul 2013, 23:30
Profile WWW

Arminius stoppade romarna i Teutoburger Wald när de kom sydvästifrån för länge sedan. Men jag kom ju norrifrån på den här resan.

Image

07 Aug 2013, 23:50
Profile

Men va fan
Stor sten attackerade min frus bil från sidan , eller va det tvärtom :shock:

Image

08 Aug 2013, 00:44
Profile

Vaknade tio minuter innan väckarklockan skulle ringa, trodde jag, jaha: då sätter vi fart då. När jag vaknat till lite visade det sig att det var en timme och tio minuter innan...

08 Aug 2013, 06:46
Profile

Nu är avloppet fixat, och man kan bajsa som man vill. Endast återställning av gräsmattan kvar. :)

08 Aug 2013, 10:31
Profile WWW

Jag kan väl bjuda på en, även om den har några år på nacken nu.....

Första måndagen efter semestern, det var sax att börja jobba igen så jag tar mig in till kontoret.
Helt mörkt, inte en käft där. Jag sätter på bryggaren och drar igång datorn. Tar mig en kopp.... & en till.

Fortfarande inte en jävel har masat sig in till kontoret.

Jag kollar kalendern, och mycke riktigt så har jag gått till jobbet en vecka för tidigt....
Men va' fan...

08 Aug 2013, 14:15
Profile WWW

Men va fan...
Idag lyckades jag tappa tjänstemobiltelefonen i marken och backa över den med bilen.

08 Aug 2013, 20:47
Profile

DrSlim wrote:
Men va fan...
Idag lyckades jag tappa tjänstemobiltelefonen i marken och backa över den med bilen.

... och nästa version av Iphone är inte släppt än!

08 Aug 2013, 21:14
Profile

danix wrote:
DrSlim wrote:
Men va fan...

... och nästa version av Iphone är inte släppt än!

Dålig tajming tydligen. Och det var inte med flit.

09 Aug 2013, 06:24
Profile

Robert Blues Harp wrote:
Hade hemma VVS:are som bilade upp källargolvet och bytte avloppsrören som var från 1800-mormorelva. Då upptäckte dom att avloppsröret utanför huset har bakfall. Vilket innebär att jag måste få hit nån som klarar minigrävare fort som fan. Semesterperiod och allt... Men va´fan! Det är vackert väder i alla fall.

Nu är avloppet färdiglagt. Det gick rätt smidigt att få tag på en som hade minigrävare, och kunskap för detta. Fan va skönt! :D

18 Aug 2013, 12:56
Profile WWW
Reply to topic   [ 26 posts ]