View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Apr 2026, 23:00

Reply to topic  [ 6 posts ] 
Datorfråga? 
Author Message

Post Datorfråga?
Uppdaterade ett program som jag har i datorn och fick då frågan om jag ville lägga till en massa komponenter knutna till programmet "Delta search" (typ toolbar, startsida mm) Jag tryckte på "nej" och då "fastnade" hela uppdateringen varvid jag tvingades starta om hela datorn.

Efter omstarten så visade det sig att jag ändå fått in alla Delta search-komponenterna varför jag gick in i "lägg till/ta bort program" och avinstallerade alla de komponenterna. Så långt allt väl, men sedan upptäckte jag att när jag öppnar en ny flik så kommer Delta Search startsida fram. Men om jag sedan trycker på "startsida" så kommer min normala startsida fram.

Frågan är hur man ändrar (får bort) det som kommer upp på den nya fliken? alltså hur man väljer vad fliken ska starta med? Jag har IE 8.

31 Jul 2013, 23:03
Profile

http://malwaretips.com/blogs/remove-delta-search/

01 Aug 2013, 00:00
Profile ICQ WWW

Post Re: Datorfråga?
Dodger wrote:
Frågan är hur man ändrar (får bort) det som kommer upp på den nya fliken? alltså hur man väljer vad fliken ska starta med? Jag har IE 8.

Generellt kan man ändra "ny flik"-sidan i internet options/general/tabs

01 Aug 2013, 08:34
Profile

Om inte denna uppdatering är livsviktig skulle jag gå in i Systemåterställning, välja den senaste återställningspunkten före din uppdatering och återställa till denna. Så är din dator åter i samma tillstånd som igår.

01 Aug 2013, 09:16
Profile

ChronicTown wrote:
http://malwaretips.com/blogs/remove-delta-search/

YESSS!!!!! det låg tydligen nåt kvar som hette "browser defender" och efter att det avinstallerats så var "problemet" borta :D Tack!

01 Aug 2013, 23:46
Profile

lpstd wrote:
Om inte denna uppdatering är livsviktig skulle jag gå in i Systemåterställning, välja den senaste återställningspunkten före din uppdatering och återställa till denna. Så är din dator åter i samma tillstånd som igår.

Det "lustiga" var att när man försökte återställa till den tidigare tidpunkten så kom det upp att inga förändringar gjorts och att någon återställning inte var möjlig.....

01 Aug 2013, 23:47
Profile
Reply to topic   [ 6 posts ]