View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Apr 2026, 13:21

Reply to topic  [ 1 post ] 
Varning för mullardmagic.co.uk 
Author Message

Post Varning för mullardmagic.co.uk
Hemma har jag lite gamla rör, en modell 7199 sitter i flera av dynacos förstärkare och är "ur produktion" sedan länge.
Jag har några stycken nya kvar, men såg att ovan nämnda ställe hade 3 nya NOS till inte allt för våldsamma priser.
Så jag köpte dessa, det hände i april i år.
Rören kom fram, dock inte i originalkartonger utan i generiska vita lådor med mubberplast inuti. Klart ompackade alltså!
Nåväl, de såg hela ut.

Raskt framåt till juni månad. Bygget av min uTracer ( rörkurveritare) var klart, dags att testa. Ett av de inköpta 7199 åkte i och sylvanias datablad grävdes fram. Men .. det såg inte alls likadant ut, mycket flackare kurvor ! Tog fram ett till 7199 , samma resutat. Tog fram det tredja , lika iilla.
Tog nu fram ett av de jag köpt åratals tidigare, detta i en JAN-låda. Här var det skillnad, det såg likadant ut som sylvanias datablad. Jämförde slutligen med några begagnade 7199 ( utbytta därför att det lät dåligt brummade etc) och de var faktiskt något mera lika sylvanias datablad än de jag köpt från bedragaren.

Jag har mailat till mullardmagic.co.uk från 2 olika mailadresser och påtalat problemet. Säljer man NOS så skall det vara Nya Old Stock . Men de behagar inte svara.

Så nu svarar jag i deras ställe , budskapet är : KÖP INTE AV MULLARDMAGIC, de är skojare
( för google's robot : MULLARDMAGIC.CO.UK IS A SHAME and a conmen. DO NOT do any business with them)

11 Aug 2013, 09:04
Profile WWW
Reply to topic   [ 1 post ]