|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 4 posts ] |
|
Batteridriven gräsklippare
| Author |
Message |
|
klast
Joined: 29 May 2005, 11:28 Posts: 1376 Location: Eskilstuna
|
 Batteridriven gräsklippare
Har alltid haft elklippare med sladd. Funderar nu på batteridriven. De första batteridrivna kom väl för kanske 20 år sedan, men fick väl inget genomslag och batterierna höll väl bara några år. Undrar om nuvarande generation har batterier som håller längre? Det tycks som om en batteridriven klippare väger uppåt 5 kg mer än en med sladd. Vi har rätt så liten gräsyta, tar ca 35 minuter att klippa, så batterikapacitet borde väl inte vara något problem.
Tacksam för synpunkter från er som ägt/testat.
Klas
_________________ ...all the times I've had to play while people sat there drunk...
|
| 02 Jul 2013, 17:33 |
|
 |
|
Burner
|
 Re: Batteridriven gräsklippare
Batteri?!... ähh! 
|
| 02 Jul 2013, 17:49 |
|
 |
|
peterh
|
Jag hade, i mitt förra liv, tröttat på b&s bullret och köpte på test en black&decker batteridriven. Tomten var 1200m2 varav hälften gräs. Laddningen brukade räcka runt huset, om inte så klippte jag resten nästa dag, en bra urskt att hälla upp en bira!.
Klipparen höll de 4 åren jag fanns kvar, sedan sålde jag både huset och kärringen. ( jag fick betalt bara för den ena)
Denna klippare hade ett blybatteri, och om det hade tagit slut så finns det sådana på biltema batterilagret m.fl.
Kan bara säga : KÖP!
_________________Välljud med garanti www.tubular-well.se
|
| 02 Jul 2013, 20:40 |
|
 |
|
Axewall
|
Jag köpte en Bosch Rotak 43 Li för tre år sedan. Var lite special med 2 st laddare och 3 st batterier, för killen jag köpte av hade vunnit en ny och hade haft en innan också. Vi har ganska stor gräsmatta så om jag väntar för länge med att klippa så kan det behövas fem batterier innan det är klart. Men annars så räcker det med tre. De laddas på c:a 1 timma och har 80% av kapaciteten på ännu kortare tid. Klipparen är lätt och därmed också lätt att hantera. Jag kör utan uppsamlaren men den funkar bra med också. Extra klipparblad är bra att ha, för de är kanske lite mjuka. Jag köpte från ett företag i Tyskland, till hälften av priset mot här i Sverige, och det inklusive frakt. Har ännu inte haft nå't problem med varken klippare, batterier eller laddare.
/Mats
_________________ "Vägren upphör" Lite ålderdomlig uppmaning om att inte lägga av, som jag ibland ser vid sidan av vägen.
|
| 03 Jul 2013, 06:45 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 4 posts ] |
|