| Author |
Message |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
 Jaipur till Fredagsskålen?
sitter här med en Jaipur efter a hard days work. Thornbridge heter bryggeriet i UK som tillverkar denna goda IPA. Mycket citrus vilket jag antar kommer att göra denna till en favorit i sommar. Persika och honung plus en ordentlig humledos och en bra och bitter Aleavsluting, det här är fanimig ingen dålig IPA
Skål BOJs!
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 03 May 2013, 18:39 |
|
 |
|
VIP
Joined: 09 Dec 2007, 22:52 Posts: 3454 Location: Sthlms Län
|
 Re: Jaipur till Fredagsskålen?
Skålar med en slatt rött 
_________________ -----VIP----- sajejo(snabel-a) hotmail.com
|
| 03 May 2013, 18:42 |
|
 |
|
Spider-Man
|
Joshunznera wrote: sitter här med en Jaipur efter a hard days work. Thornbridge heter bryggeriet i UK som tillverkar denna goda IPA. Mycket citrus vilket jag antar kommer att göra denna till en favorit i sommar. Persika och honung plus en ordentlig humledos och en bra och bitter Aleavsluting, det här är fanimig ingen dålig IPA
Skål BOJs! Lät jäkligt gott! Skål!
_________________ "With great power comes great responsibility" Stolt sponsor av Ljudbojen
|
| 03 May 2013, 18:44 |
|
 |
|
holmis63
|
Skål, hällde upp en Famous i väntan på Sverige-Scweich, årets sporthöjdpunkt är äntligen igång! Jag vet, urvattnad turnering, de bästa är inte med, hockey VM är öken, men jag har fan inte missat en Tre-kronor VM match sen 1970 nån gång, lika spännande varje år även om de ställer upp med Bjälbos B-lag 
|
| 03 May 2013, 19:28 |
|
 |
|
Makten
|
Jag har en Jaipur på kylning faktiskt, men just nu smuttar jag på en Mohawk som är strået vassare (och dyrare, och starkare  ). Har egentligen inte fattat det där med IPA förrän nyss, men nu är jag helt frälst. Besk öl har jag alltid gillat och om man kan få den med stor komplexitet, kropp och styrka så är det ju fulländat!
|
| 03 May 2013, 20:25 |
|
 |
|
helmik
|
Själv har jag fått prova något helt nytt. DOURO! Grannen har varit i Portugal och hade släpat med sig en flaska hem. Jag trodde att det var vingården som hette Douro men efter lite googlande på hemmaplan inser jag att jag har ett helt nytt vindistrikt att utforska. Det jag drack var i alla fall mycket trevligt och hade visst kostat 15 kr i butik i Lissabon. En glutt i Systembolagets sortiment säger att jag har många viner att testa framöver. Dock till helt andra priser än i Lissabon...
|
| 03 May 2013, 22:44 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
helmik wrote: Själv har jag fått prova något helt nytt. DOURO! Grannen har varit i Portugal och hade släpat med sig en flaska hem. Jag trodde att det var vingården som hette Douro men efter lite googlande på hemmaplan inser jag att jag har ett helt nytt vindistrikt att utforska. Det jag drack var i alla fall mycket trevligt och hade visst kostat 15 kr i butik i Lissabon. En glutt i Systembolagets sortiment säger att jag har många viner att testa framöver. Dock till helt andra priser än i Lissabon... Jorå, runt Douro har det semestrats en sommar för ett tiotal år sedan. Inte mitt favoritdistrikt i Portugal, men det kan ju finnas ngt gukdkorn för det. Tipsa gärna om du hittar ngt bra 
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 03 May 2013, 22:57 |
|
 |
|
kjelle
|
Joshunznera wrote: helmik wrote: Själv har jag fått prova något helt nytt. DOURO! Grannen har varit i Portugal och hade släpat med sig en flaska hem. Jag trodde att det var vingården som hette Douro men efter lite googlande på hemmaplan inser jag att jag har ett helt nytt vindistrikt att utforska. Det jag drack var i alla fall mycket trevligt och hade visst kostat 15 kr i butik i Lissabon. En glutt i Systembolagets sortiment säger att jag har många viner att testa framöver. Dock till helt andra priser än i Lissabon... Jorå, runt Douro har det semestrats en sommar för ett tiotal år sedan. Inte mitt favoritdistrikt i Portugal, men det kan ju finnas ngt gukdkorn för det. Tipsa gärna om du hittar ngt bra  Har några Douro, som smakade bra, i källaren. Får ta mig ner och kolla namnet, ikväll blev det bara ale.
| 04 May 2013, 00:04 |
|
 |
|
kjelle
|
Makten wrote: Jag har en Jaipur på kylning faktiskt, men just nu smuttar jag på en Mohawk som är strået vassare (och dyrare, och starkare  ). Har egentligen inte fattat det där med IPA förrän nyss, men nu är jag helt frälst. Besk öl har jag alltid gillat och om man kan få den med stor komplexitet, kropp och styrka så är det ju fulländat! Mohawk är riktigt, riktigt bra! Mycket citrussmak från deras humlesorter. Bra öl från min hemstad!
| 04 May 2013, 00:05 |
|
 |
|
ChronicTown
|
Joshunznera wrote: sitter här med en Jaipur efter a hard days work. Thornbridge heter bryggeriet i UK som tillverkar denna goda IPA. Mycket citrus vilket jag antar kommer att göra denna till en favorit i sommar. Persika och honung plus en ordentlig humledos och en bra och bitter Aleavsluting, det här är fanimig ingen dålig IPA
Skål BOJs! Haha, var inne på Akkurat på Söder ikväll och reagerade på den rosa-gula tapp-skylten som det stod Jaipur på. Tittade inte närmre på den, men reagerade över den konstiga i att Akkurat hade en öl med ett indiskt namn på fat... (Så långt som kopplingen IPA-Jaipur gick inte skallen.) Får bli nästa gång!
|
| 04 May 2013, 00:41 |
|
|