View unanswered posts | View active topics It is currently 27 Apr 2026, 21:27

Reply to topic  [ 10 posts ] 
America-lectioner för beginnare 
Author Message

Post America-lectioner för beginnare
Sitter och kollar på Ola-Conny och Morgan i USA. Hillarious! :mrgreen:

Riktigt skön engelska han har den där OlaConny. Så fort han ska störa någon med en fråga början han ursäkta sig med ett "accuse me"

Lyteskomik när den är som bäst. Just nu på Femman

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

08 Apr 2013, 20:23
Profile WWW

Post Re: America-lectioner för beginnare
Joshunznera wrote:
Sitter och kollar på Ola-Conny och Morgan i USA. Hillarious! :mrgreen:

Riktigt skön engelska han har den där OlaConny. Så fort han ska störa någon med en fråga början han ursäkta sig med ett "accuse me"

Lyteskomik när den är som bäst. Just nu på Femman

Kollade på det också.. just hans engelska har ju en del i övrigt att önska. I förra omgången när han försökte fråga folk efter vägen på sin sk engelska förfasade han sig över att ingen kunde engelska för ingen förstod honom 8)
Som sagt... lyteskomik på hög nivå 8)

09 Apr 2013, 14:44
Profile

Morgan och Ola Connys starka resor får mig oftast på gott humör. Nytt avsnitt ikväll på femman där de besöker Australien. Nån som kollar? Finns även på kanal5play.

Jag säger oftast eftersom jag inte gillar när produktionen lägger sig i för mycket med extra klippningar och ljudpålägg. Man går lite över gränsen då.

03 Feb 2014, 14:26
Profile

Såg det förra veckan, ser det som rätt kul underhållning, så har jag tid ska jag kolla ikväll, annars får det bli på play när jag har tid :)

03 Feb 2014, 15:24
Profile

När blev det egentligen politiskt korrekt att göra narr av efterblivna människor och se det som underhållning?
När jag växte upp någon gång under tidig kritaperiod var det verkligen inte ok att skämta om eller göra sig rolig på andras bekostnad på det viset, idag är det den dominerande underhållningsformen på tv.
På samma sätt kan man t.ex. se folk "skämta" om Zlatan med en överdriven näsa och överdriven dialekt i karikatyrform på tv. Jag tycker själv att Zlatan är en pajas, och visst är han en offentlig person på något vis, men det är inget annat än ren och skär mobbning på bästa sändningstid det handlar om.
När och hur gick det så snett?

03 Feb 2014, 19:29
Profile ICQ YIM WWW

Jag tror inte du har riktigt koll, Morgan och Ola Conny är inte efterblivna. :? Visst allt är relativt du kanske är väldigt smart men både Morgan och Ola Conny klarar sig utmärkt här i Sverige utan någon assistans. Båda har jobb, hus och hobbies(Morgan ex. aktier). Ola Conny har familj. De har däremot väldiga problem med engelska språket och är inte utbildade reseguider. Programmet i sig är ju knappast så polerat som ett vanligt reseprogram med manus osv. Tycker de är ganska sköna personligheter, de besöker ofta intressanta platser och ofta uppkommer roliga missförstånd orsakade av fördomar, okunnighet, språkproblem eller deras intressen samt att de har olika prioriteringar.

03 Feb 2014, 21:20
Profile

skumberg wrote:
Jag tror inte du har riktigt koll, Morgan och Ola Conny är inte efterblivna. :? Visst allt är relativt du kanske är väldigt smart men både Morgan och Ola Conny klarar sig utmärkt här i Sverige utan någon assistans. Båda har jobb, hus och hobbies(Morgan ex. aktier). Ola Conny har familj. De har däremot väldiga problem med engelska språket och är inte utbildade reseguider. Programmet i sig är ju knappast så polerat som ett vanligt reseprogram med manus osv. Tycker de är ganska sköna personligheter, de besöker ofta intressanta platser och ofta uppkommer roliga missförstånd orsakade av fördomar, okunnighet, språkproblem eller deras intressen samt att de har olika prioriteringar.

Även om det nu är som du säger (vilket jag i stort sett håller med om) så bygger ju hela programidén på att de BETER sig efterblivet. De har säkert inga diagnostiserade utvecklingsstörningar, har säkert gått i normal skola, klassas säkert som "normalbegåvade" enligt alla tänkbara måttstockar, men ändå - det där jävla programmet bygger ju på att de där två ska drälla omkring och bete sig muppigt utan att de själva ens verkar märka det. Åtminstone jag får rätt så dåliga vibbar av det.

04 Feb 2014, 12:58
Profile

Ja lite osmakligt är det allt, dom är väl lite klumpiga och obevandrade i stora vida världen kanske man kan uttrycka sig som, lite samma programidé som när man satte Paris Hilton och nån av hennes bimbopolare på en bondgård , blir kontraster , konflikter och lite språkförbisstring, hent enkelt
'Bra TV' som någon hipster i branschen skulle uttryckt sig.

Hade grabbarna haft någon utvecklingsstörning hade man såklart inte kunnat driva det så här.

04 Feb 2014, 13:33
Profile ICQ WWW

Jo jag förstår vad ni menar och visst känns det fel emellanåt. Som när man i produktionen efteråt försöker förstärka vissa egenheter hos OC och M för att locka fram billiga skratt. Samtidigt är det ju så att båda personerna vid det här laget är medvetna om hur programmen ser ut och fortfarande vill ställa upp. Allt dom gör i programmet verkar vara av eget val, i många andra programserier blir deltagarna istället "tvingade" att ställa upp på saker under förnedrande former. Sen ges en osminkad bild av om det verkligen var kul att ex flyga ballong eller inte. Det är väl just att det är ett reseprogram som får mig att fortsätta titta samtidigt som jag vill tycka att humorn har en viss värme och för det mesta håller sig på rätt sida om gränsen. Men jag förstår era synpunkter som sagt och har så klart sett bättre TV.

Kan tipsa om en annan serie som just var bättre. "Johnnie och Mattias på avvägar" sändes på femman för något år sedan och ligger fortfarande uppe på kanal5play. De är på safari och skall försöka fotograferas med "the big five" till fots. En varning dock: Man blir lite sugen på att röka pipa efteråt. Värt att se för wannabe äventyrare.

04 Feb 2014, 18:04
Profile

Konceptet är ju liknande "Köping". Jag får i alla fall de vibbarna när killens som står bakom kameran och ställer frågor på på samma sätt som killen bakom kameran i TV-serien Köping. Det är kanske samme kille? Förnedrings-TV kan det väl kallas?

05 Feb 2014, 01:24
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 10 posts ]