| Author |
Message |
|
Spider-Man
|
 samsung galaxy s3 4g
Fick en dito när jag tecknade ett abonnemang för ett par månader sedan... Hade strul med den, och den var inne på service tre ggr de första två månaderna.. Fick den därefter utbytt till en ny, och när jag tänkt att börja använda den inser jag att jag inte har ngn lust..
Med 4g har man en batteritid på 6 timmar vid helt normalt, och ganska sparsamt användande.. Vill man köra wdmca-läge så låser du den till bara det för stunden och den går inte över till GSM om 3g-kopplingen tappas.. Obrukbart, men då är batteritiden normal..
Har läst om appar som skall göra att man kan ha den i ett kombinerat wdmca/gsm-läge.. Hittar dock ingen sådan.. Har också läst om en kod man kan slå in för att komma in i ett serviceläge i telefonendär man kan välja detta, men den koden funkar inte på denna modell..
Tips?
Det har blivit att jag fortsätter använda min HTC titan med Windows 7.5, och känner mig egentligen rätt nöjd..
_________________ "With great power comes great responsibility" Stolt sponsor av Ljudbojen
|
| 10 Feb 2013, 20:03 |
|
 |
|
davidihse
|
 Re: samsung galaxy s3 4g
Säg till när du lägger den under bytes  .
|
| 10 Feb 2013, 20:55 |
|
 |
|
zven
Joined: 27 Dec 2007, 21:50 Posts: 2621 Location: Eskilstuna
|
konstigt har en likadan o där räcker batteriet i ca 16 timmar...
men tips .. håll in hem knappen ca 2-3 sek ett par ggr om dagen .. tryck på den högra runda symbolen.... o töm ram minnet ...
för då avslutas alla onödiga appar som inte stängt ordentligt o batteriet räcker mycket längre...
min står på 50% efter 12 timmars bruk idag !!!!
|
| 10 Feb 2013, 21:03 |
|
 |
|
BiTTeR
|
zven wrote: konstigt har en likadan o där räcker batteriet i ca 16 timmar...
men tips .. håll in hem knappen ca 2-3 sek ett par ggr om dagen .. tryck på den högra runda symbolen.... o töm ram minnet ...
för då avslutas alla onödiga appar som inte stängt ordentligt o batteriet räcker mycket längre...
min står på 50% efter 12 timmars bruk idag !!!! Kolla först i batteristatsen om de apparna ens drar något för så fort de ligger i bakgrunden så ska de vara inaktiverade sålänge det inte är ett program som synkar som t.ex emailappar och liknande. Brukar sägas att det tar mer batteri att stänga bakgrundsprogrammen då de flesta startar upp sig själva igen och en massa uppstarter tar mer batteri än en app i viloläge. Till trådskaparen rekommenderar jag swedroid.se och deras S3-tråd där detta diskuteras. Testa också någon app som övervakar vad det är som tar batteri mer detaljerat. Skulle tro att det är en app som vägrar somna helt enkelt, sen tar det mycke batteri när en telefon letar nät hela tiden vilket din kanske gör om du pendlar mellan 3g och 4g.
|
| 10 Feb 2013, 21:17 |
|
 |
|
Spider-Man
|
davidihse wrote: Säg till när du lägger den under bytes  . Ja du.. Allt säljes eller bytes väl till rätt pris eller tingest.. 
_________________ "With great power comes great responsibility" Stolt sponsor av Ljudbojen
|
| 10 Feb 2013, 21:23 |
|
 |
|
Spider-Man
|
Ingen som kan namnge ngn app som gör att man kan köra ett kombinerat GSM/3G-läge? Swedroid har jag redan försökt att söka på..
|
| 11 Feb 2013, 06:55 |
|
 |
|
eskil
|
Spider-Man wrote: Har också läst om en kod man kan slå in för att komma in i ett serviceläge i telefonendär man kan välja detta, men den koden funkar inte på denna modell..
Vilken kod är det? Är det denna : *#*#4636#*#* ?
_________________ I övrigt har jag ingen åsikt.
|
| 11 Feb 2013, 09:24 |
|
 |
|
zven
Joined: 27 Dec 2007, 21:50 Posts: 2621 Location: Eskilstuna
|
prova o slå *#0011# 
|
| 11 Feb 2013, 09:47 |
|
 |
|
Spider-Man
|
eskil wrote: Spider-Man wrote: Har också läst om en kod man kan slå in för att komma in i ett serviceläge i telefonendär man kan välja detta, men den koden funkar inte på denna modell..
Vilken kod är det? Är det denna : *#*#4636#*#* ? Nej jag hörde *#2243#
|
| 11 Feb 2013, 10:00 |
|
 |
|
Spider-Man
|
zven wrote: prova o slå *#0011#  Ja då kommer jag in i servicemenyn.. Sedan vet jag fasen inte hur jag väljer rad att ändra värde på eller ngt.. Risken är att jag sabbar mer än vad jag gör nytta..
|
| 11 Feb 2013, 10:04 |
|
|