View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Apr 2026, 17:27

Reply to topic  [ 9 posts ] 
gmail-fråga 
Author Message
Post gmail-fråga
Hej!

Jag hade tänkt skaffa mig gmail-konto, och tänker då importera mina mail-kontakter från mitt nuvarande hotmailkonto. Om jag gör det, kommer då mina e-mail kontakter på mitt nuvarande hotmailkonto att fortsätta att finnas tillgängliga på hotmailkontot?
Jag vill gärna behålla mitt hotmail-konto så länge det går!

Någon som vet?

31 Jan 2013, 15:53

Skulle vara jättekonstigt om de exporterade kontakter inte fanns kvar på den ursprungliga platsen (det är ju liksom inget fysiskt objekt som flyttas). Den här guiden antyder dessutom att exporten måste ske via en csv-fil i excel, så då är det ju ännu tydligare att du bara kopierar över dem dit: http://support.google.com/mail/bin/answ ... 18#hotmail

31 Jan 2013, 16:16
Profile ICQ WWW
Post Re: gmail-fråga
ChronicTown wrote:
Skulle vara jättekonstigt om de exporterade kontakter inte fanns kvar på den ursprungliga platsen (det är ju liksom inget fysiskt objekt som flyttas). Den här guiden antyder dessutom att exporten måste ske via en csv-fil i excel, så då är det ju ännu tydligare att du bara kopierar över dem dit: http://support.google.com/mail/bin/answ ... 18#hotmail

Tack för ditt svar! Ja, visst vore det konstigt om alla mina kontakter försvann från mitt hotmailkonto! Det exemplet du visar på, är om man kopierar sina kontakter från hotmail och lägger dom i ett excelblad (och sen importerar därifrån till gmail?).
Men jag tänkte mer på g-mails importfunktion. Så här ser det ut på g-mails sida om man vill importera sina hotmailkontakter:

Image

31 Jan 2013, 17:06

Har inte testat själv men håller med ChronicTown om att det skulle vara extremt konstigt om de försvann.

31 Jan 2013, 17:31
Profile WWW
osiris wrote:
Har inte testat själv men håller med ChronicTown om att det skulle vara extremt konstigt om de försvann.

Ja, troligtvis försvinner de inte, men det vore ju surt om de gjorde det! Jag tänkte att det kanske fanns någon här som hade gjort denna manöver irl så att säga...

31 Jan 2013, 18:12

Testade Gmail i samband med ett datorhaveri i höstas. Det fungerar bra. Men du måste vara beredd att jobba lite med inställningarna.

Jag använder vanligen datorers std inställningar och hade lite problem. De lite mer aktiva datoranvändarna kan säkert ställa in funktionerna till sina egna önskemål.

Annars gillar jag inte Google eftersom de sparar alldeles för mycket av mina använda funktioner, tex inloggningar. Jag vill inte att det ska synas någonstans var jag har sökt efter uppgifter.

02 Feb 2013, 02:52
Profile
arinihsd wrote:
Testade Gmail i samband med ett datorhaveri i höstas. Det fungerar bra. Men du måste vara beredd att jobba lite med inställningarna.

Jag använder vanligen datorers std inställningar och hade lite problem. De lite mer aktiva datoranvändarna kan säkert ställa in funktionerna till sina egna önskemål.

Annars gillar jag inte Google eftersom de sparar alldeles för mycket av mina använda funktioner, tex inloggningar. Jag vill inte att det ska synas någonstans var jag har sökt efter uppgifter.

Tack för tipsen! Visste inte att dom sparade uppgifterna! Men det kanske alla gör nuförtiden?

02 Feb 2013, 18:58

Barry wrote:

Tack för tipsen! Visste inte att dom sparade uppgifterna! Men det kanske alla gör nuförtiden?

du kan ställa in på kontot hur det ska spara och vissa reklam etc, men 99% av användrana struntar i det.

Google och Facebooks grundfilosofi är att allt ska vara öppet max till Du stänger ned funktionerna.

Har använt G-mail i över 5 år nu , och ALDRIG att jag skulle använta tex Outlook igen fy f-n vilket sopigt program.

Några tips:

Du kan ta ned alla mailaddresser Du har i Gmail , i egna korgar (etiketter) även Hotmail , Telia mfl.

Sökning i Gmail är blixtsnabbt och effektivt

Spamfilter mm är mycket effektivt , funkar hur bra som helst

Gmail synkar ju även kalender mm i alla enheter, mobil, Surfplatta osv , supersmidigt

03 Feb 2013, 14:01
Profile ICQ WWW
Mike Leaf wrote:
Barry wrote:

du kan ställa in på kontot hur det ska spara och vissa reklam etc, men 99% av användrana struntar i det.

Google och Facebooks grundfilosofi är att allt ska vara öppet max till Du stänger ned funktionerna.

Har använt G-mail i över 5 år nu , och ALDRIG att jag skulle använta tex Outlook igen fy f-n vilket sopigt program.

Några tips:

Du kan ta ned alla mailaddresser Du har i Gmail , i egna korgar (etiketter) även Hotmail , Telia mfl.

Sökning i Gmail är blixtsnabbt och effektivt

Spamfilter mm är mycket effektivt , funkar hur bra som helst

Gmail synkar ju även kalender mm i alla enheter, mobil, Surfplatta osv , supersmidigt

Tack för svaret! Jag ska kolla in säkerhetsinställningarna och se om jag kan ställa in dom! Jag importerade mina kontakter från Hotmail, och kontakterna försvann inte från hotmail!

03 Feb 2013, 19:25
Reply to topic   [ 9 posts ]