| Author |
Message |
|
guitarnerdswe
Joined: 07 May 2012, 14:39 Posts: 695 Location: Helsingborg
|
 Jag kan inte se senaste versionen av en hemsida?
Hej alla! Jag har ett märkligt problem. Utav någon anledning, så kan jag inte se senaste versionen utav Suhrs hemsida ( http://www.suhr.com). När jag går in, så ser jag samma som varit i ett par veckor. När jag går in via en proxy, ser den annorlunda ut (det står något om 2013 NAMM Factory Party etc). När min far går in via sin dator på jobb (några km bort), så ser han också den nya istället för den gamla. Jag har prövat att rensa alla gamla internetfiler på min dator etc, men det gör ingen skillnad. Sitter på Windows 7 64-bit och IE9. Har även provat Firefox och annan dator, gjorde ingen skillnad. Har någon någon idé eller tips? Tack på förhand!
|
| 25 Jan 2013, 13:22 |
|
 |
|
Mike Leaf
|
 Re: Jag kan inte se senaste versionen av en hemsida?
provade länken , har aldrig vart där tidigare men jag såg inga '2013 NAMM Factory Party etc).'
Det man kan undra är ju om Du saknar någon plug-in , men då brukar browsern säga till
Han har kanske tagit bort infon Du såg?
| 25 Jan 2013, 20:05 |
|
 |
|
guitarnerdswe
|
Nej, infon om Namm 2013 etc är kvar. Jag kan se det om jag använder en proxy, men inte utan. Skumt värre  Det är precis som alla utom jag får se den nya hemsidan (och du då nu).
|
| 25 Jan 2013, 21:06 |
|
 |
|
VacuumVoodoo
Joined: 27 Dec 2007, 23:30 Posts: 2735 Location: Göteborg, Majorna/Linné
|
Rensa gammal skrot från bläddrarens cache minne, det är där den först tittar om sidan du vill se finns sparad. Eller tryck på "ladda om" knappen. Brukar funka för mig.
_________________Alex Tubewonder, Louder&More, Zagray! - Made in Västra Götaland - så de' så! http://www.anacon-tech.comhttp://www.youtube.com/vacuumvoodooZagray! - test & review
|
| 25 Jan 2013, 21:46 |
|
 |
|
zven
Joined: 27 Dec 2007, 21:50 Posts: 2621 Location: Eskilstuna
|
dem har script problem på denna sida nån behöver uppdatera scriptprotocollet
min dator vägrar öppna sidan i explorer 8... får varning för scriptfel o att sidan går trögt..
|
| 25 Jan 2013, 21:56 |
|
 |
|
guitarnerdswe
|
VacuumVoodoo wrote: Rensa gammal skrot från bläddrarens cache minne, det är där den först tittar om sidan du vill se finns sparad. Eller tryck på "ladda om" knappen. Brukar funka för mig. Jag har prövat att ta bort allt alla gamla filer med CCleaner, och även IEs egna rensing. Räcker det? I så fall gjorde det ingen skillnad zven wrote: dem har script problem på denna sida nån behöver uppdatera scriptprotocollet
min dator vägrar öppna sidan i explorer 8... får varning för scriptfel o att sidan går trögt.. Afan. Hade jag ingen aning om. Kan man undvika detta på nått sätt?
|
| 25 Jan 2013, 22:51 |
|
 |
|
Freppezon
|
Jag använder CCleaner (gratis) samt NOscript (gratis) som rensar cache, etc och dåliga katalogisering (som iofs all Windows OS är uppbygt av, gammal skada sen dos 3.11 etc)...
Men som sagt CCleaner ska råda bot (hehe) på den saken...
|
| 25 Jan 2013, 23:30 |
|
 |
|
guitarnerdswe
|
Nu hände någonting skumt. För tredje gången idag, så körde jag CCleaner, och nu funkar sidan som den ska. Ingen aning varför den valde att fungera nu helt plötsligt, men den gjorde det i alla fall 
|
| 26 Jan 2013, 00:28 |
|
 |
|
zven
Joined: 27 Dec 2007, 21:50 Posts: 2621 Location: Eskilstuna
|
nu funkar sidan för mig oxå..... så felet låg på sidan o inte på din dator 
|
| 26 Jan 2013, 21:12 |
|
 |
|
guitarnerdswe
|
zven wrote: nu funkar sidan för mig oxå..... så felet låg på sidan o inte på din dator  Mycket möjligt  Skumt värre dock!
|
| 27 Jan 2013, 14:03 |
|
|