|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 4 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
Bbenderman
Joined: 13 Feb 2008, 22:19 Posts: 2666 Location: I skogen rönt värmlans trackta
|
 Billjud
Ja nu har jag hängt upp mig på ljudet i bilen. Man lyssnar ganska mycket på musik i bilen och man vill ju att det ska låta bra eller hur? Det är en XC70-04a med allutrustning utom stereon som är den minsta och låter inte kul. Annars har Volvos premium bästa orginalljudet bland alla märken sur på mig själv att jag inte tänkte på det när jag köpte den för två årsedan. Tänkte först att bygga om till premium som har 3väggs och 6,5" fram och bak och n 12" subwoofer. Men det är alldeles för mycket jobb då kabelmattor dörrsidor är förbereda för premium. Nej jag får lösa det på annat sätt.
Har någon av er byggt ljudsystem i bilen eller har ni värsta originalljudet redan. Många skiter nog i billjudet men jag orkar inte släppa det när jag väl börjat störa mig på något. Men som familjefar så har man inte värsta budgeten. En enkel lösning är att lämna in bilen till någon ljudbyggare är så trött på alla klipps mm som går sönder.
|
| 28 Nov 2012, 23:06 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
 Re: Billjud
Billebro säljer en bilstereo på 2x3000W för 995:-!
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 28 Nov 2012, 23:08 |
|
 |
|
Trout
|
Joshunznera wrote: Billebro säljer en bilstereo på 2x3000W för 995:-! 
|
| 28 Nov 2012, 23:09 |
|
 |
|
WebGringo
|
Har byggt en del förr, numera så "uppgraderar" jag bara.
Vad är det du vill åt, hur mkt får det kosta ?
Min mondeo fick en ny JVC frontenhet för jag ville ha BT handsfree och kunna lira MP3or, mds frontsystem med separata diskanter, och en liten sub för o fylla ut botten på ljudet. Efter en del EQande låter det helt ok.
Had en del prylar liggande, men jagar du ihop vettiga prylar på blocket så ska det nog gå att styra upp något liknande på blocket för 2000 - 3000. Nytt, 3000 till 4000.
|
| 01 Dec 2012, 19:27 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 4 posts ] |
|