View unanswered posts | View active topics It is currently 30 Apr 2026, 15:51

Reply to topic  [ 39 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Tips på en router... 
Author Message

Post Tips på en router...
Vore glad för tips på en bra och prisvärd router, typ under tusingen. Använder Bredbandsbolaget och deras ADSL som kanske går att skrämma upp tïll 20 mb (betalar för 24 mb). Den router jag har en 3Com sackar rejält när fler datorer är uppkopplade, har också försökt att uppdatera mjukvaran ytterligare men det har inte funkat och HP har tagit över märket sedan länge.

Jag vill ha fast uppkoppling och trådlöst med hygglig räckvidd i huset. D-Link är det fortfarande sådär, eller finns det något annat bra tips?

http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=331590#reviews
D-Slink

/Ulf

18 Sep 2012, 00:48
Profile

Post Re: Tips på en router...
Den där (655:an) säljs väl inte längre? Hade en sådan, funkare helt OK tills den dog (routrar gör det!). Kör med nästa generation nu, DIR-825, som har dual band, d.v.s. även 5GHz. Funkar klockrent tillsammans med två switchar och en accessport för andra våningen, allt startar med plug&play.

18 Sep 2012, 01:38
Profile WWW

Tack Kjelle, läste precis om D-Link 825. När man börjar läsa så tenderar ämnet att växa..;). Dual verkar helt okay, kollade även in denna http://www.dustinhome.se/product/501031 ... ider_dacsa. Och Kjelles tips http://www.dustinhome.se/product/501030 ... unner_5563

Det kanske kommer in fler tips?..:)

/Ulf

18 Sep 2012, 01:51
Profile

Du ska ha en Dovado 4G såklart (har inget med 4G att göra , heter bara så). Finessen med den är flera:

* den har två USB-portar vilket innebär att

* du tex kan använda den som NAS (med tillkopplad USB-disk)

* du kan ta med den på semestern, koppla in ett 3G-modem i USB-porten och skapa ett lokalt trådlöst nätverk på hotellrummet, samt inte minst:

* I den andra porten kan du koppla in en Tellstick (http://www.tellstick.com) som du kan styra dina lampor och annat med där hemma. Slut på vridande på timrar inför höstens autobelysningar, julgransbel, utelampor, etc etc. Dessutom kan du låta belysningen tändas och släckas styrd av solens upp och nedgång eller hur du nu vill ha det. Allt administrerat från datorn eller telefonen alt dina vanliga strömbrytare. Riktigt smidigt

Hela utrustningen under 1500:- plus Nexa-grejjorna då, men de kompletterar du vartefter. Kostar ca 100-150:- per kanal

Dessutom verkar det vara bra kvalitet: jag har två Dovado-routrar som gått dygnet runt i några år nu utan problem. Har hela fritidshuset och hemmet styrt på detta sätt, innebär att jag kan tända och släcka och slå av och på värmen som vanligt, men också via datorn eller telefonen.

Rekommenderas!

länkar:

* Dovado-router: http://www.dovado.com
* Tellstick: www. tellstick,com
* NEXA (styrenheter) http://www.nexa.se

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

18 Sep 2012, 05:56
Profile WWW

Tack för tipsen Josh. Framtiden är här, kan den sköta barnens läxläsning också? Jag som bara ville ha lite bättre fjutt på routern..;). Det där med USB har väl flera routrar idag eller är det bara Dovado som gäller?

http://www.pricerunner.se/cl/168/Routra ... ter&sort=4
Vilken Dovado?...

/Ulf

18 Sep 2012, 13:37
Profile

Abe Normal wrote:
Tack för tipsen Josh. Framtiden är här, kan den sköta barnens läxläsning också? Jag som bara ville ha lite bättre fjutt på routern..;). Det där med USB har väl flera routrar idag eller är det bara Dovado som gäller?

http://www.pricerunner.se/cl/168/Routra ... ter&sort=4
Vilken Dovado?...

/Ulf

Det är många som har fler USB-portar, men mig veterligen är det bara Dovado 4GR som har 2 st varav den ena har stöd för Tellstick :)

Läxläsningen fixar du genom att du stänger av routern (via en Nexa-switch) för ungarna mellan 16-19 (och efter 20.00)

18 Sep 2012, 14:05
Profile WWW

Det är kanon Josh. En fråga, hur mycket kan en router stjäla av hastigheten när den delar ut uppkopplingen till tex två fasta datorer, för att för att det skall vara acceptabelt? Operatören har nämligen lyckats skrämma upp hastigheten till svindlande 18.8 Mb/s!

/Ulf

18 Sep 2012, 15:23
Profile

Abe Normal wrote:
Det är kanon Josh. En fråga, hur mycket kan en router stjäla av hastigheten när den delar ut uppkopplingen till tex två fasta datorer, för att för att det skall vara acceptabelt? Operatören har nämligen lyckats skrämma upp hastigheten till svindlande 18.8 Mb/s!

/Ulf

Routern stjäl nog inte något märkbart. Du vill ändå använda firewallen i routern. Och, har du något vettigt val till att inte använda router? Du kopplar naturligtvis din mobiltelefon till det trådlösa nätverket som routern har.

18 Sep 2012, 16:03
Profile WWW

kjelle wrote:

Routern stjäl nog inte något märkbart. Du vill ändå använda firewallen i routern. Och, har du något vettigt val till att inte använda router? Du kopplar naturligtvis din mobiltelefon till det trådlösa nätverket som routern har.

Jag tycker att det är väldigt kul med teknik, men när man talar om olika plattformar osv i routern så är det blankt för mig. Jag gillar enkelhet men framförallt att det funkar utan en massa bekymmer och pillrande.

Skälet till att jag ställde frågan, är att hastigheten på nuvarande routern fluktuerar extremt mycket från under 3 > 11 Mb/s också beroende på om en eller två datorer är uppkopplade. Hastigheten till första ADSL-modemet skall nu vara 18 Mb/s. Antingen är det routern som inte hänger med, eller att själva uppkopplingen fluktuerar?

Det skall också finnas en snabbare teknik typ WDSL eller något liknade som skall ge upp till 40 Mb/s, jag har möjligheten att köpa den tjänsten hos samma leverantör. Men kan jag gå från 3 > 15 Mb/s så räcker det kanske ganska långt?

/Ulf

18 Sep 2012, 16:20
Profile

Joshunznera wrote:
Du ska ha en Dovado 4G såklart (har inget med 4G att göra , heter bara så). Finessen med den är flera:

Jag var i kontakt med min leverantör och ställde frågan vad han trodde var bäst för min del när det gällde val av router. Det finns mängder med features i olika routrar även om jag själv bara förstår hälften. Den killen menade att Dovado 4GR främst var bra för 4G och mobilt bredband medan D-Link 825 skulle funka bättre för mina behov?..:/

/Ulf

18 Sep 2012, 16:34
Profile

Abe Normal wrote:
Joshunznera wrote:

Jag var i kontakt med min leverantör och ställde frågan vad han trodde var bäst för min del när det gällde val av router. Det finns mängder med features i olika routrar även om jag själv bara förstår hälften. Den killen menade att Dovado 4GR främst var bra för 4G och mobilt bredband medan D-Link 825 skulle funka bättre för mina behov?..:/

/Ulf

Kan tyvärr inget om Dovadon, använder DIR 825 för den här kommunikationen. Jag har 100/10Mb/s och kör jag en bredbandskoll får jag ca 96-97/11, och det är via routern. Även med 3-4 datorer inkopplade. En riktigt fungerande router borde i princip inte stjäla någonting i hastighet.

18 Sep 2012, 17:28
Profile WWW

kjelle wrote:

Kan tyvärr inget om Dovadon, använder DIR 825 för den här kommunikationen. Jag har 100/10Mb/s och kör jag en bredbandskoll får jag ca 96-97/11, och det är via routern. Även med 3-4 datorer inkopplade. En riktigt fungerande router borde i princip inte stjäla någonting i hastighet.

Tack för tipsen Kjelle, det låter som en DIR 825 skulle fungera bra för mina behov, jag hoppas också att "slöheten" ligger hos 3COM-routern och inte uppkopplingen mot station?

/Ulf

18 Sep 2012, 18:23
Profile

Abe Normal wrote:
Joshunznera wrote:

/Ulf

Ett svar man kan förvgänta sig av ngn som inte förstår. Dovadon är en utmärkt router plus att den går att göra lite annat med också. Jag har en omfattande erfarenhet av sönderkörda D-linkar men hittills aldrig ngn trasig Dovado. Kanske bara haft tur iofs, men bra är dom. Och snabba!

När det gäller fluktuerande bredband så är det uppenbart ngt fel och det är nog mer troligt att felet ligger inne i huset än utanför. Det får du svar på efter att du bytt router, är det fortfarande fel då så är det ju bara att ringa Telia och be dom fixa. Hos mig gjorde dom det grande efter lite för mycket klagande. Det slutade med att dom bytte ut kabeln än nerifrån kopplingsskåpet . (luftledningar och klättrande i stolpar ingick i detta arbete). Men nu jäklar är det sprutt på ADSLet. Genom mina Dovado-routers

18 Sep 2012, 19:31
Profile WWW

Joshunznera wrote:

Ett svar man kan förvgänta sig av ngn som inte förstår. Dovadon är en utmärkt router plus att den går att göra lite annat med också. Jag har en omfattande erfarenhet av sönderkörda D-linkar men hittills aldrig ngn trasig Dovado. Kanske bara haft tur iofs, men bra är dom. Och snabba!

När det gäller fluktuerande bredband så är det uppenbart ngt fel och det är nog mer troligt att felet ligger inne i huset än utanför. Det får du svar på efter att du bytt router, är det fortfarande fel då så är det ju bara att ringa Telia och be dom fixa. Hos mig gjorde dom det grande efter lite för mycket klagande. Det slutade med att dom bytte ut kabeln än nerifrån kopplingsskåpet . (luftledningar och klättrande i stolpar ingick i detta arbete). Men nu jäklar är det sprutt på ADSLet. Genom mina Dovado-routers

Jag tar gärna din råd Josh (är innerligt tacksam) och har egentligen ingen uppfattning om vad som är “bäst”. Du är nog mer level-pro i ämnet och jag en glad nyttjare.

Det jag kan tänka mig att konsumentgrejerna som kanske D-link är? Är att grejerna är mer förberedda för tex X-Box som Junior vill använda, medan promaskinerna (om Dovadon räknas dit?) ställer större krav på egna inställningar osv. Som sagt, jag har ingen aning. Men tror du att Dovadon 4G är ett bra val, kan samma saker som DIR 825 och är rimligt lättjobbat plus att Junior kan få sin jävla Champions… förlåt X-Box uppkoppling? Pengarna är faktiskt detsamma, bådan under 900 spänn.

/Ulf

18 Sep 2012, 20:38
Profile

Abe Normal wrote:
Joshunznera wrote:

Jag tar gärna din råd Josh (är innerligt tacksam) och har egentligen ingen uppfattning om vad som är “bäst”. Du är nog mer level-pro i ämnet och jag en glad nyttjare.

Det jag kan tänka mig att konsumentgrejerna som kanske D-link är? Är att grejerna är mer förberedda för tex X-Box som Junior vill använda, medan promaskinerna (om Dovadon räknas dit?) ställer större krav på egna inställningar osv. Som sagt, jag har ingen aning. Men tror du att Dovadon 4G är ett bra val, kan samma saker som DIR 825 och är rimligt lättjobbat plus att Junior kan få sin jävla Champions… förlåt X-Box uppkoppling? Pengarna är faktiskt detsamma, bådan under 900 spänn.

/Ulf

nej jag är ingen expert på routrar, bara en glad användare. Såväl D-link som Dovadon är väldigt enkla att koppla in och använda. Köp D-linken om du vill gå den smala vägen och vill ha ngt som kanske ngn kollega på jobbet också har och sannolikt även din granne. Då kan du få hjälp om du behöver. Köp Dovadon om du vill ta ut svängarna och behöver/tänker använda de extra funktionerna. Dovadon har bra support via hemsida och forum. Sedan ska du ju såklart koppla in en Tellstick och en Nexa-brytare till juleljusen. Sedan är du torsk!

18 Sep 2012, 20:55
Profile WWW

Joshunznera wrote:

nej jag är ingen expert på routrar, bara en glad användare. Såväl D-link som Dovadon är väldigt enkla att koppla in och använda. Köp D-linken om du vill gå den smala vägen och vill ha ngt som kanske ngn kollega på jobbet också har och sannolikt även din granne. Då kan du få hjälp om du behöver. Köp Dovadon om du vill ta ut svängarna och behöver/tänker använda de extra funktionerna. Dovadon har bra support via hemsida och forum. Sedan ska du ju såklart koppla in en Tellstick och en Nexa-brytare till juleljusen. Sedan är du torsk!

Du är alltid så blygsam, jag tror att du är mega-pro på nätverksgrejer. Det där med julgransbelysning låter lockande, tror du man kan byta ut julgranen mot rörstärkare? Det vore coolt att kunna värma upp rören ordentligt före användning. Och du tror att X-Box funkar bra?

/Ulf

18 Sep 2012, 22:23
Profile

Abe Normal wrote:
Joshunznera wrote:

Du är alltid så blygsam, jag tror att du är mega-pro på nätverksgrejer. Det där med julgransbelysning låter lockande, tror du man kan byta ut julgranen mot rörstärkare? Det vore coolt att kunna värma upp rören ordentligt före användning. Och du tror att X-Box funkar bra?

/Ulf

antar att det inte är ngt speciellt med X-box i jämförelse med andra nätverksprylar. Mina routrar hemma och på landet servar 3-4 datorer vardera som ofta körs samtidigt plus några Internetradios och NASar, så nog finns det kapacitet alltid :)

Röruppvärmning funkar säkert, men jag har inte provat. Däremot värmer jag upp bilen. Bra att ha en timer som man slipper vrida på och som dessutom kan tas över manuellt om jag ska iväg tidigare nån dag. Bara att trycka på en fjärrkontroll eller skicka ett sms till bilen så är värmaren igång

Coolast av allt detta Nexande är när man närmar sig fritidshuset en sen Novemberkväll och huset ligger mörkt på ett par km avstånd över sjön. Skickar ett SMS med texten ALP (allt lyse på) och sekunden efter lyser hela berget upp i ett välkomnande sken. Sånt gillar en gammal tekniker. 8)

19 Sep 2012, 05:53
Profile WWW

Bara för att inte leda dig mot D-Link i onödan: Jag har egentligen inga preferenser, Dovado kan vara minst lika bra eller bättre än D-Link. Jag köper routrar för att installera och glömma bort, och D-Link möter mitt behov klockrent. Jag har gått igenom ett antal under åren, undviker NetGear, som har pajat snabbare än de andra, och kör enbart D-Link just nu, router+switchx2+accesspunkt. Allt är plug&play, förutom några enkla val du bör göra i router set upen för säkerhet (krypto, lösenord, val av tillåten accessmetod...).
Min förra D-Link Router höll nog i ca 4-5 år, vilket känns helt OK för en höghastighetsenhet som går dygnet runt, med 4 st familjemedlemmar, åtminstone 3 som ständigt skyfflar data och har krav på snabbhet. När den förra dog (DIR-655), kunde jag ta den via USB sparade profilen och dunka in i den nya. Skruvhålen var samma position, så 5 minuter efter upppackning rullade allt som det skulle, och har gjort det under ett år utan omstarter.

Bara för att ge dig en bild av varför jag kan rekommendera DIR-825. D-Link har färdiga optimerade profiler för vissa spel, vet inte hur det är med X-Box. Mina nu stora män till söner har kört ett par generationer X-box via routern utan några som helst problem.

Jag har inga planer på att styra något som Josh gör, och har ingen aning om det funkar med D-Links prylar. Om du har sådana önskemål, vore det dumt att inte följa Josh:s rekommendation, eftersom det bevisligen funkar.

Men, uppenbarligen behöver du göra något för att höja hastigheten, så där dåligt skall det inte funka. Har du en gammal router, vill du ändå byta den för att få upp speeden dator till dator, är 1GHz på alla moderna routrar, men förmodligen typ 100MHz om du har en äldre. När du har bytt router, kan du ju gå vidare i felsökningen, om det fortfarande laggar.

Lycka till

19 Sep 2012, 11:25
Profile WWW

Stort tack för tipsen Kjelle!

Jag har som sagt haft mega-problem och många fix-timmar med min uppkoppling. Fick tidigare ett nytt modem och blev tvungen att riva all analog telefoni i huset (ganska många jack) för att ett år senare förstå att det var modemet som var paj från början, fast det då var helt nytt. Jag kan säga så här, att känner igen varenda röst på Bredbandsbolagets tekniska support.

Har länge trott att mitt 3Com inte håller måttet. Igår så lyckades supporten skrämma upp hastigheten till svindlande 18 Mb/s och idag (sonen sjuk o hemma) hade vi båda 15 Mb/s på båda datorerna samtidigt men på kvällarna har vi under flera år legat ibland på typ 2.5 Mb/s per dator, plus att hastigheten kan diffa från 2.5 > 5 Mb/s på kvällarna. Kom på nu att det förmodligen inte är routern utan problemet är möjligen en gemensam uppkoppling på stationen i området? Eller vad tror ni?

/Ulf

19 Sep 2012, 11:44
Profile

Om ni nådde 15Mb/s igår på en 18Mb/s uppkoppling, är det med stor sannolikhet inte routern som är problemet. Att man kör två st belastar i regel inte speciellt mycket extra, eftersom det inte är fråga om ett kontinuerligt dataflöde, utan paketswitchat (man "paketerar" data och sänder hela paket åt gången). Man kan vara fler än så utan att uppleva någon märkbarförsämring, möjligtvis kan streamad HD film kanske belasta lite märkbart, men jag tvivlar på det.
Om den högre hastigheten är fortvarig, byt router till en ny och fräsch när den gamla pajar, för den dagen kommer på den här typen av produkter, dom går rätt varma.

19 Sep 2012, 12:01
Profile WWW

kjelle wrote:
Om ni nådde 15Mb/s igår på en 18Mb/s uppkoppling, är det med stor sannolikhet inte routern som är problemet. Att man kör två st belastar i regel inte speciellt mycket extra, eftersom det inte är fråga om ett kontinuerligt dataflöde, utan paketswitchat (man "paketerar" data och sänder hela paket åt gången). Man kan vara fler än så utan att uppleva någon märkbarförsämring, möjligtvis kan streamad HD film kanske belasta lite märkbart, men jag tvivlar på det.
Om den högre hastigheten är fortvarig, byt router till en ny och fräsch när den gamla pajar, för den dagen kommer på den här typen av produkter, dom går rätt varma.

Som du säger så tror jag inte att det är routern längre som sänker farten. Under förmiddagen hade jag 15 Mb på båda datorerna. Kontakta support som sänkte till 12 Mb (enligt deras åtgärdsplan), då visade datorerna om gående 10 Mb vilket låter rimligt. Men när jag nu testar efter lunch så är farten 5 Mb för att fem minuter senare visa 9 Mb. Så någonting ligger och käkar hastighet, förmodligen utanför mitt hus.

Häromkvällen kunde datorn knappt streama fotboll på låg upplösning. Jag kan också tänka mig att köpa en ny bra router, men det är inget kul att ha en uppkoppling på 2.5 > 5 Mb på kvällarna.

/Ulf

19 Sep 2012, 12:50
Profile

Abe Normal wrote:
kjelle wrote:

Som du säger så tror jag inte att det är routern längre som sänker farten. Under förmiddagen hade jag 15 Mb på båda datorerna. Kontakta support som sänkte till 12 Mb (enligt deras åtgärdsplan), då visade datorerna om gående 10 Mb vilket låter rimligt. Men när jag nu testar efter lunch så är farten 5 Mb för att fem minuter senare visa 9 Mb. Så någonting ligger och käkar hastighet, förmodligen utanför mitt hus.

Häromkvällen kunde datorn knappt streama fotboll på låg upplösning. Jag kan också tänka mig att köpa en ny bra router, men det är inget kul att ha en uppkoppling på 2.5 > 5 Mb på kvällarna.

/Ulf

Låter ju helt klart som något utanför ditt hus, d.v.s. ISP:s ansvar. Varför har dom en åtgärdsplan att sänka till 12Mb/s när abbonnemanget är 18Mb/s? Visserligen "upp till", men ändå. Någon form av felsökning? Annars är det ju bara för dig att vara lite mindre förstående, och lite mer krävande. Att man inte når upp till 18Mb/s är förståeligt, men 2.5-5Mb/s är ju inte acceptabelt helt enkelt. Speciellt kvällstid, då man verkligen behöver det.

19 Sep 2012, 14:19
Profile WWW

Det kanske är så att det är routern i alla fall, hade ett bra snack ikväll med support och sannolikt till 90 % ligger svagheten i själva routern. Skall testa ett TCP-program imorgon, direkt mot en dator.

Annars funderar jag på en Asus-router, och plötsligt blir finns det tre options (suck), små skillnader, men vilken pangar mest?

http://www.datapryl.se/m4n?seid=etailer ... 633,441220,

Bara lägga till att jag har fast IP och Bredbandsbolaget som leveranstör.

/Ulf

20 Sep 2012, 20:38
Profile

Varför dessa? Gillar du skrivbordsmodeller? Själv vill jag ha routern uppskruvad högt eller halvhögt, inte synlig men åtkomlig när man behöver kolla om statuslampor står som dom ska eller omstart (förhoppningsvis aldrig, men ändå...). Varför välja en 300Mb/s när du får en 1GHz för mindre pengar? Något jag missar med ASUS:arna?

20 Sep 2012, 21:09
Profile WWW

kjelle wrote:
Varför dessa? Gillar du skrivbordsmodeller? Själv vill jag ha routern uppskruvad högt eller halvhögt, inte synlig men åtkomlig när man behöver kolla om statuslampor står som dom ska eller omstart (förhoppningsvis aldrig, men ändå...). Varför välja en 300Mb/s när du får en 1GHz för mindre pengar? Något jag missar med ASUS:arna?

Bra fråga, kanske en gammal vana? Självklart finns det många bra routrar och vilken router man än kollar på så finns det i folks ögon både plus o minus. Asus är stora och har många användare men D-Link 825 är säkert också ett bra val. Jag skall ringa och kolla imorgon för att höra lite mer. Såg idag att Mediamarkt säljer Dovado 4G, fast man måste kontakta butik för prisuppgift. 300 eller 1GHz känns inte helt avgörande med tanke på min uppkoppling.

/Ulf

20 Sep 2012, 22:23
Profile

Abe Normal wrote:
kjelle wrote:

Bra fråga, kanske en gammal vana? Självklart finns det många bra routrar och vilken router man än kollar på så finns det i folks ögon både plus o minus. Asus är stora och har många användare men D-Link 825 är säkert också ett bra val. Jag skall ringa och kolla imorgon för att höra lite mer. Såg idag att Mediamarkt säljer Dovado 4G, fast man måste kontakta butik för prisuppgift. 300 eller 1GHz känns inte helt avgörande med tanke på min uppkoppling.

/Ulf

Hastigheten 300 eller 1000Mb/s har inte med din uppkoppling att göra, det är den trådbundna hastigheten på ethernet portarna till din inkopplade utrustning, och överföringshastigheten mellan dessa. Om du t.ex. kopplar TV:n via ethernet till din dator eller någon NAS (ung. nätkopplad fristående hårddisk med serverfunktion) och vill kolla på film, eller om du ska göra back up av all din musik/foto/filmer och övriga dokument, bestäms prestanda av denna hastighet.
Deet är mycket möjligt, och troligt att 300Mb/s är OK, men varför välja något som är sämre än vad de flesta routrar erbjuder idag? :shock:

20 Sep 2012, 22:39
Profile WWW

Håller med, det finns självklart en poäng i att köpa så optimalt bra det bara går. Måste erkänna att jag är ingen tekniker på området.

/Ulf

20 Sep 2012, 22:59
Profile

Efter ett visst letande och med tanke på min sopiga uppkoppling. Det blev en Netgear och två D-Link USB stickor, och fri frakt för drygt tusingen. Dustin som site känns också väldigt bra, den är smidigt och på måndag ligger grejerna i postlådan (dessutom typ 10 > 15 % billigare är MediaMarkt). Tackar ändå för era förslag!

http://www.dustinhome.se/product/501031 ... SiteSeeker
Netgear

http://www.dustinhome.se/product/501010 ... w-lan-usb/
D-Link

/Ulf

Last edited by Abe Normal on 21 Sep 2012, 18:35, edited 1 time in total.

21 Sep 2012, 18:32
Profile

Abe Normal wrote:
Efter ett visst letande och med tanke på min sopiga uppkoppling. Det blev en Netgear och två D-Link USB stickor, och fri hemkörning för drygt tusingen. Dustin som site känns också väldigt bra, den är smidigt och på måndag ligger grejerna i postlådan (dessutom typ 10 > 15 % billigare är MediaMarkt).

http://www.dustinhome.se/product/501031 ... SiteSeeker
Netgear

http://www.dustinhome.se/product/501010 ... w-lan-usb/
D-Link

/Ulf

Dustin är oslagbara när det gäller e-handel i Sverige!

Hoppas det funkar sen då :)

21 Sep 2012, 18:34
Profile WWW

Dubbelpost..

21 Sep 2012, 18:36
Profile
Reply to topic   [ 39 posts ]  Go to page 1, 2  Next