View unanswered posts | View active topics It is currently 30 Apr 2026, 18:12

Reply to topic  [ 10 posts ] 
Daniel överlistade telefonförsäljaren från Telenor :) 
Author Message

Post Daniel överlistade telefonförsäljaren från Telenor :)
Konversationen

– Ja det är Daniel

– HEJ JAG HETER LINDA O RINGER FRÅN TELENOR

– Hej

– DU HAR VARIT KUND HOS OSS VÄLDIGT LÄNGE SER JAG! HUR LÄNGE ÄR DET NU?

– Sedan ni hette Vodafone o Europolitan, så det är ett tag nu...

– MEEN VA KUL, anledningen att jag ringer är att jag har ett fantastiskt erbjudande till dig som är trogen Telenorkund

– Okej...

– Är du intresserad att få den Nya Ipaden med tillhörande bredband med OOOOOBEGRÄNSAD surf för endast 379 kronor?

– Jag antar att du menar att jag skall betala 379 kronor i månaden i två år då?

– Ja.. eh just det.

– Då blir detta strax över 9000 kronor du vill att jag skall betala för en ipad jag kan köpa för mellan 5000 i butik? Är det så du vill tacka mig som trogen kund?

– Haha, ja men du måste ju betala för bredbandet också, inte bara för Ipaden såklart Daniel...

– Men Linda, jag har ju fritt bredband via min telefon o den kan jag ju koppla ihop med Ipaden så jag ser inte vad som är så fantastiskt med detta...

– Men Ipaden får ju ett eeeget bredband o du behöver inte koppla upp den med telefonen utan får ha den fri!

– Om jag beställer ett tvillingkort från er o stoppar i min Ipad så kostar det mig 25kr i månaden så kan jag med Ipaden surfa fritt hur myckdet jag vill på ett bredband som jag redan betalar er för. Jag förstår inte hur det du vill sälja skulle gynna mig...

– Daniel, jag önskar dig en trevlig dag.

– Linda, detsamma
:D :D :D
Läste det idag i aftonbladet :lol:

05 Sep 2012, 22:07
Profile ICQ YIM WWW

Post Re: Daniel överlistade telefonförsäljaren från Telenor :)
Visst, bra, men.... TIDNINGSRUBRIKER för att någon genomskådar ett "erbjudande" av den här kalibern? Detta måste ju hända många många gånger varje dag. :)

06 Sep 2012, 09:30
Profile

Groth wrote:
Visst, bra, men.... TIDNINGSRUBRIKER för att någon genomskådar ett "erbjudande" av den här kalibern? Detta måste ju hända många många gånger varje dag. :)

Ja säkert, jag vet inte hur många gånger Telia har ringt mig och "erbjudit" mig snabbare hastighet på internet till samma pris som jag har idag, det dom aldrig säger är det finstilta "Kan ej kombineras med andra rabatter", och idag har jag en gammal kombinationsrabatt på 55kr i månaden som hänger med, och skulle jag då gå med på "snabbare hastighet till samma pris" så skulle jag förlora 5 kronor i månaden på det, eftersom den snabbare hastigheten kostar 50 kronor mer. Dessutom gäller det här med snabbare hastighet till samma pris under ett års tid, sedan blir det normalpris.

06 Sep 2012, 10:27
Profile

Vet inte vad han 'genomskådade' egentligen , hon försökte sälja ett snabbt mobilt bredband , han vill hellre koppla via sin Mobiltelefon (vilka oftast INTE har fri surf eller är särskilt snabbt)

När han talade om att han hade det så avslutade hon samtalet. Kan inte se det lustiga eller sensationella i detta 'avslöjande' eller hur dom försökte 'luras' ?

06 Sep 2012, 10:45
Profile ICQ WWW

Mike Leaf wrote:
hon försökte sälja ett snabbt mobilt bredband , han vill hellre koppla via sin Mobiltelefon (vilka oftast INTE har fri surf eller är särskilt snabbt)

Fri surf har man faktiskt via telenor (jag har i alla fall), vilket var anledningen till att jag valde det, 8Mbit kan man få i luren, vilket inte är någon skillnad mot Ipad:en vad jag vet, så helt fel är det ju inte att surfa via telefonen, sen att allt det här mest handlar om teoretiska hastigheter är något annat...

06 Sep 2012, 16:01
Profile

eskil wrote:
Mike Leaf wrote:
hon försökte sälja ett snabbt mobilt bredband , han vill hellre koppla via sin Mobiltelefon (vilka oftast INTE har fri surf eller är särskilt snabbt)

Fri surf har man faktiskt via telenor (jag har i alla fall), vilket var anledningen till att jag valde det, 8Mbit kan man få i luren, vilket inte är någon skillnad mot Ipad:en vad jag vet, så helt fel är det ju inte att surfa via telefonen, sen att allt det här mest handlar om teoretiska hastigheter är något annat...

nåja "fri surf" har man väl ändå inte? Det finns alltid en gräns för hur mycket du får ladda ned per månad via 3g/4G

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

06 Sep 2012, 17:13
Profile WWW

Var väl så att detta är. Spoof...det finns inget tvillingkort för 25 kr att köpa.
Så daniel skämde ut sig istället.

06 Sep 2012, 18:37
Profile ICQ YIM WWW

Joshunznera wrote:
eskil wrote:

nåja "fri surf" har man väl ändå inte? Det finns alltid en gräns för hur mycket du får ladda ned per månad via 3g/4G

Jo, det trodde jag också, men det verkar inte som att telenor har det, inte på det abbonemang jag har i alla fall, jag har använt 15-20GB vissa månader utan problem och kollar man på deras sida verkar det inte finnas något finstilt. Kollade runt när jag valde att behålla telenor som operatör för ett gäng år sen för att kunna surfa obegränsat, och då var telenor den enda av operatörerna som itne hade något finstilt (vad jag såg), de andra hade lite olika begränsningar på sitt "fria" surferbjudande...

[Tog bort Mike Leafs citat från inlägget då det bara går att citera två]

06 Sep 2012, 19:00
Profile

Dom sänker ofta hastigheten drastiskt för dig när Du närmar dig 'taket'

07 Sep 2012, 08:40
Profile ICQ WWW

Mike Leaf wrote:
Dom sänker ofta hastigheten drastiskt för dig när Du närmar dig 'taket'

Dom flesta har så. Men telenor är det enda jag hittat som faktiskt är fritt och utan begränsning i mängd/månad. Var därför jag valde telenor.

07 Sep 2012, 18:04
Profile
Reply to topic   [ 10 posts ]