|
|
Page 1 of 1
|
[ 7 posts ] |
|
Slut på semestern. Nytt jobb imorgon!
| Author |
Message |
|
snutstrut
|
 Slut på semestern. Nytt jobb imorgon!
Ja, fyra veckor går fort. Imorgon börjar jag nytt arbete. Efter ett par år inom samma branch klättrar jag uppåt till chefsposition. Det känns både spännande, nervöst, kaotiskt, kul, läskigt. Ja, väldigt mycket känslor.
Många trådar här i "off topic" har handlat om fritid, familj, karriär och kruxet att få ihop allt. Nu när jag byter jobb är det många sådana tankar jag har. Visst, jag kommer få en hel del mer i plånboken, vilket på sätt och vis kan gynna familjen. Jag kommer säkert känna mer tillfredställelse med mitt jobb än tidigare. Viss rädsla finns däremot att jobbet kommer äta upp en del av min fria tid. Kommer jag kunna fortsätta att koppla bort arbetet på min fria tid som jag har kunnat tidigare etc? Ensamrollen som chef?
Tja, lite funderingar bara.
Hur ser det ut med era semestrar? Någon som har nya jobb i sikte?
|
| 05 Aug 2012, 09:29 |
|
 |
|
holmis63
|
 Re: Slut på semestern. Nytt jobb imorgon!
Vi har haft en kraftig omorganisation och min plats var hotad av ett varsel i ett halvår, fick vara kvar men mycket är infekterat efter detta! Imorrn tror jag den nya organisationen börjar "lanseras" och jag är rätt spänd på detta, ska bli intressant att se hur företaget reparerar förtroendet också. Chef? Det är nåt jag inte kan tänka mig överhuvud taget men ni behövs verkligen, så lycka till!
|
| 05 Aug 2012, 09:55 |
|
 |
|
leffje
|
Grattis till ditt nya jobb. Själv så startade mitt nya chefsuppdrag i onsdags 1/8 efter skön och avkopplande semester. Detta kommer innebära en mer stationär roll på hemmaplan (mindre resande) vilket medför mer tid för familj, fritid, spela gitarr  , hus och hem. Lycka till med ditt nya uppdrag 
_________________ Bojen sponsor
|
| 05 Aug 2012, 10:08 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
Slut på semestern här också. I morgon, måndag, går jag tillbaks till mitt "gamla" jobb och kollegor. Ser fram emot det.
_________________ Absentem laedit, qui cum ebrio litigat (Publilius Syrus)
|
| 05 Aug 2012, 11:01 |
|
 |
|
snutstrut
|
leffje wrote: Grattis till ditt nya jobb. Själv så startade mitt nya chefsuppdrag i onsdags 1/8 efter skön och avkopplande semester. Detta kommer innebära en mer stationär roll på hemmaplan (mindre resande) vilket medför mer tid för familj, fritid, spela gitarr  , hus och hem. Lycka till med ditt nya uppdrag  Tack! Lycka till själv får jag väl säga då! Nej, varför blir man chef? Jag fick många frågor av mina tidigare kollegor varför jag sökte mig till det. I min grupp har det i mångt och mycket handlat om "the dark side", då vårt tidigare chefsskap har varit ganska katastrofalt emellanåt. Nu blir jag kvar inom samma branch men byter inriktning, och stad. Det handlar inte om extremt mycket pendling men mer än tidigare. Jag tror och hoppas att min personlighet passar för uppdraget och att jag kommer trivas med det. Jag har däremot aldrig gillat första tiden i ett nytt jobb. Ogillar verkligen den där första osäkerheten. Jag har vetat om morgondagen ganska länge nu och har förberett mig på att första tiden kan bli rätt så vimsig.
|
| 05 Aug 2012, 11:08 |
|
 |
|
Blues66
|
Grattis till nytt jobb! Jag börjar också på nytt ställe imorgon, efter 20 år som egen börjar jag en anställning inom samma yrke. Känns just nu väldigt pirrigt och nervöst, går från stor självständighet och promenadavstånd till arbetslokaler som jag delar med tre kollegor, till ett företag där jag får flera hundra arbetskamrater och får pendla sju och en halv mil varje väg till. Spännande, utmanande men som sagt nervöst. 
|
| 05 Aug 2012, 12:20 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
Lycka till alla med era nya jobb! Att koppla av jobbet när man vill är en konst som en del klarar och andra inte. Oavsett om du är chef eller inte så är det viktigt att kunna koppla bort allt när man är ledig. Mitt recept är att aldrig öppna jobbdatorn mellan fredag kväll och måndag morgon och att aldrig titta på jobbmail i mobilen när man är ledig. Om det brinner så ringer dom i alla fall, man behöver inte veta allt alltid 
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 05 Aug 2012, 13:41 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 7 posts ] |
|