| Author |
Message |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
 Tjuvstart!
Som "flexibel" medarbetar har man ställt upp och fyllt ut luckor under denna min sista arbetsvecka innan semestern. I morse kom chefen och tyckte att jag kunde ta ledigt fredagen som kompensation (vilket var en givande kompensation för mig!). Så nu gör jag helt plötsligt sista dan innan semestern. Vilken höjdare! Blir nog en liten semesterskål ikväll, trots att det är torsdag. 
_________________ Absentem laedit, qui cum ebrio litigat (Publilius Syrus)
|
| 12 Jul 2012, 15:42 |
|
 |
|
leffje
|
 Re: Tjuvstart!
Semestergrattis med andra ord Skålar i en bubbelvatten.
_________________ Bojen sponsor
|
| 12 Jul 2012, 15:52 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
välkommen till semesterlandet!
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 12 Jul 2012, 18:43 |
|
 |
|
BiTTeR
|
Grattis! Fick själv torsdagen och fredagen "på köpet" veckan innan semestern av chefen då han tyckte vi gjort ett bra jobb med semesteravrundningen. Det är ju en liten sak men som vanlig dödlig arbetare känns det ju alltid bra att få uppskattning visad på ett sådant sätt 
|
| 12 Jul 2012, 20:00 |
|
 |
|
kjelle
|
Kl 18 är det middagsdrinken som gäller under semestern. Det kan vara en single malt, ett glas vin eller varför inte ett glas juice. Det viktigaste är att man rundar av dagen lite tidigare, och ger plats för umgänge utan projekt. Idag har regnet öst ner i norra Roslagen, och blixtarna har ljungat under eftermiddagen. En virre redan vid femdraget Kändes helt rätt. Skål på er i ett glas Appasimento boxvin!
Last edited by kjelle on 12 Jul 2012, 22:26, edited 1 time in total.
|
| 12 Jul 2012, 20:16 |
|
 |
|
Granis67
Joined: 05 Sep 2011, 07:49 Posts: 2802 Location: Kalmartrakten SWISH
|
Efter en dag med husmålning (pga. regnet blev det väldigt lite målning men en rejäl fight med myggen när jag väl kom igång) så belönar jag mig med Ljuva Livets Ängöl, en Ale i brittisk stil GOTT! Njut av er ledighet som sanna epikuréer... 
_________________ granis, medlem sedan 2/1 2003, sedan 5/11 2011 som Granis67.
Religion vs fossils. Fossils win.
|
| 12 Jul 2012, 21:10 |
|
 |
|
Joshunznera
|
Granis67 wrote: Efter en dag med husmålning (pga. regnet blev det väldigt lite målning men en rejäl fight med myggen när jag väl kom igång) så belönar jag mig med Ljuva Livets Ängöl, en Ale i brittisk stil GOTT! Njut av er ledighet som sanna epikuréer...  en såndär Ängöl har jag på kylning, levererad av svågern you know who i F-staden. Får ta och prova 
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 12 Jul 2012, 21:53 |
|
 |
|
Joshunznera
|
kjelle wrote: Kl 18 är det middagsdrinken som gäller under semestern. Det kan vara en single malt, ett glas vin eller varför inte ett glas juice. Det viktigaste är att man rundar av dagen lite tidigare, och ger plats för umgänge utan projekt. Idag har regnet öst ner i norra Roslagen, och blixtarna har ljungat under eftermiddagen. En virre redan vid femdraget Kändes helt rätt. Skål på er i ett glas Appasimento boxvin! ngn du kan rekommendera? Har sett att det finns ett par tre olika på box men har inte vågat testa
|
| 13 Jul 2012, 19:06 |
|
 |
|
Granis67
Joined: 05 Sep 2011, 07:49 Posts: 2802 Location: Kalmartrakten SWISH
|
Joshunznera wrote: Granis67 wrote: Efter en dag med husmålning (pga. regnet blev det väldigt lite målning men en rejäl fight med myggen när jag väl kom igång) så belönar jag mig med Ljuva Livets Ängöl, en Ale i brittisk stil GOTT! Njut av er ledighet som sanna epikuréer...  en såndär Ängöl har jag på kylning, levererad av svågern you know who i F-staden. Får ta och prova  Va, fick du bara en! Säg åt honom att förse dig med hela sortimentet och passa på att göra studiebesök när du är i krokarna. Iofs har jag ingen aning om de tar emot besökare...
_________________ granis, medlem sedan 2/1 2003, sedan 5/11 2011 som Granis67.
Religion vs fossils. Fossils win.
|
| 14 Jul 2012, 14:45 |
|
 |
|
Joshunznera
|
Granis67 wrote: Va, fick du bara en! Säg åt honom att förse dig med hela sortimentet och passa på att göra studiebesök när du är i krokarna. Iofs har jag ingen aning om de tar emot besökare... Jorå jag hade några stycken, nu är det en mindre. Den var bra! Fick några Höga Höjders Ängöl också men den var inget att skriva hem om direkt, lite tam var den allt 
|
| 14 Jul 2012, 19:02 |
|
|