View unanswered posts | View active topics It is currently 30 Apr 2026, 20:32

Reply to topic  [ 5 posts ] 
Pigga upp en gammal raggare... 
Author Message

Post Pigga upp en gammal raggare...
Jo, jag har en bekant som är... ja, en tvättäkta gammal raggare.. Eller snarare fd raggare.. Han lever för gamla amerikanare, jukeboxar, 50-talsmusik, samlar på klenoder från gamla BP-mackar och hela köret.. Jag gissar at han är en sådär runt 60-årsstrecket, sjukpensionär och lite allmänt nedstämd för tillfället.
Killen har till råga på allt ställt upp och gjort mig en mkt stor tjänst..

Så, jag tänkte återgälda och pigga upp honom lite.. Så då är ju frågan, vad går en dylik lirare igång på? Känns lite oengagerat att bara sätta in lite pengar på hans konto.. Finns det något som man kan bjuda honom på? Någon bra custom car-show eller nåt? Funderar nästan på att ge honom en strata.. Tror att det skulle passa fint i hans samlingar.. Ja jag vill inte vara vulgär liksom, men gärna hitta på något lite utöver det uppenbara för att verkligen visa min uppskattning....

Har ni några förslag????? Vore mkt tacksam för uppslag!

15 May 2012, 21:40
Profile

Post Re: Pigga upp en gammal raggare...
ja har du den budgeten så är väl en Fender klockrent. En strata i 50-talsfärg passar ju i vilket jänkarbaksäte som helst :)

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

15 May 2012, 22:10
Profile WWW

Svullo wrote:
Jo, jag har en bekant som är... ja, en tvättäkta gammal raggare.. Eller snarare fd raggare.. Han lever för gamla amerikanare, jukeboxar, 50-talsmusik, samlar på klenoder från gamla BP-mackar och hela köret.. Jag gissar at han är en sådär runt 60-årsstrecket, sjukpensionär och lite allmänt nedstämd för tillfället.
Killen har till råga på allt ställt upp och gjort mig en mkt stor tjänst..

Så, jag tänkte återgälda och pigga upp honom lite.. Så då är ju frågan, vad går en dylik lirare igång på? Känns lite oengagerat att bara sätta in lite pengar på hans konto.. Finns det något som man kan bjuda honom på? Någon bra custom car-show eller nåt? Funderar nästan på att ge honom en strata.. Tror att det skulle passa fint i hans samlingar.. Ja jag vill inte vara vulgär liksom, men gärna hitta på något lite utöver det uppenbara för att verkligen visa min uppskattning....

Har ni några förslag????? Vore mkt tacksam för uppslag!

Det är svårt att uttala sig om man inte känner personen men något säger mig att den 'typen' inte går igång på gamla musikprylar - inte ens en real-deal Strata '57 ellen Fender Bassman få dem att gå igång som om man sätter en gammal STP-burk med NOS olja under näsan på dem. :roll: En ståbas funkar bättre än en gitarr är min gissning.

Fender hade (har?) askkoppar, pallar, kapsylöppnare med '50-tals stuk - kanske något sådant funkar? Västerås har ju en jätteträff varje sommar med gamla jänkare (Power Big Meet den 5-7 juli 2012) - bjussa på det. Har för mig att de säljer massor av tidsenliga saker där (eller i närheten) - om ni är där tillsammans (och du inte bjussar på det) kan du hitta något lämpligt där.

/R

15 May 2012, 22:11
Profile

ta med kisen på Kjula( Eslkilstuna) hotrod Dragracing 18 19 juni
(sök på Blacksmith nats) så ha får kolla på lite kärror o brudar vetja
,,det är vad gamla raggare behöver ;) :mrgreen:

det sätter nog fart på han ,,en av dom bättre tillställningarna åxå

nya BP burkar eller gamla gitarrer är nog inget som kickar igång en depression
,,ut med kisen på grönbete

"Blott de tama fåglarna har en längtan, dom vilda flyger"
Elmer Diktonius.

15 May 2012, 23:06
Profile

Eller varför inte nästa drag race på Tierp Arena (Motorstadion):

14-17 Juni Sweden Internationals EM i drag racing
30 Juni - 1 Juli Diesel Power Challenge - Bilar för de stora grabbarna med STORA V8:or
3-5 Juli USA State Fair - 4th of July

Inom räckhåll från Stockholm, och kanske Sveriges bästa motor stadion, åtminstone för drag race. Både heta bilar och brudar, om det nu är vad som behövs för att muntra upp din polare.

15 May 2012, 23:55
Profile WWW
Reply to topic   [ 5 posts ]