|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 2 posts ] |
|
Öka räckvidden på trådlösa nätet
| Author |
Message |
|
Svullo
|
 Öka räckvidden på trådlösa nätet
Gick och köpte en Apple Time Capsule, dvs en trådlös router med inbyggd backup.. Vet inte hur smart det var egentligen, blev lite av ett impulsköp i samband med köp av en Macbook air till min stackars hustru... Till Time capsule:n har jag kopplat en stationär PC med nätverkskabeln och en skrivare, bara Macbooken kör trådlöst. Problemet är bara att jag upplever att räckvidden inte alls är någon höjdare, skumt nog fungerar det bra vissa tider och andra mkt sämre... Såå hur gör jag för att förlänga räckvidden på eländet? Man ska väl kunna sätta upp en eller flera Airport express för att förlänga räckvidden, men jag har för mig att jag läst att man samtidigt minskar bandbredden.. Möjligen att det kan gå bättre om man kör kabel ut till resp Airport express.. Det är en villa med en hel del betongväggar och annat skoj... Nå, nätverksnördar, jag vet att ni finns där ute.. hur gör man för att få en stabil lösning som fungerar?
|
| 01 May 2012, 00:26 |
|
 |
|
Krippa
|
 Re: Öka räckvidden på trådlösa nätet
Eftersom du har en time capsule är det smidigast att antingen köra en airport express eller extreme, de är löjligt enkla att confa som extenders. Du kan inte köra trådat till den om den ska utöka samma nät, isf får du köra ett nytt nät som dessutom kommer sitta bakom ytterligare en nivå av NAT så du kommer inte (på ett enkelt sätt) kunna dela filer mellan dina burkar.
|
| 03 May 2012, 12:59 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 2 posts ] |
|