| Author |
Message |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
 Tisdagsskål!
Ja då var man solokvist några dygn. Knappt hade frun styrt kosan till Piteå för att hälsa på våra äldsta barn, förrän jag var på "bolaget" och shoppade Kung Öl - sommarens storsäljare som just kommit in pallvis. Här blir det Norrcharks Isterband med dillstuvad potatis och lök, med rödbetor. Skål! 
_________________ Absentem laedit, qui cum ebrio litigat (Publilius Syrus)
|
| 27 Mar 2012, 19:39 |
|
 |
|
kjelle
|
 Re: Tisdagsskål!
FB, tyckte att du hade höjt kvalitetsribban när det gäller öl, och så krävs det inte mer än några timmar som gräsänkling, så faller du ner i fulöls-träsket igen! Skål ändå, i en kopp te!
Last edited by kjelle on 27 Mar 2012, 21:30, edited 1 time in total.
|
| 27 Mar 2012, 19:59 |
|
 |
|
Renegade
Joined: 19 Jun 2005, 09:35 Posts: 5459 Location: Uppsala-la-la-la
|
'Gräsänkling' på ett hotellrum i Umeå - blev ett par öl på en 'sylta' runt hörnet.
/R
_________________ "Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards
|
| 27 Mar 2012, 20:08 |
|
 |
|
Abe Normal
|
Skålar i ett glas whiskey..  , snön kommer tillbaka till helgen i Stockholm annars har det varit extremt varmt för årstiden. /Ulf
|
| 27 Mar 2012, 20:35 |
|
 |
|
FenderBender
|
kjelle wrote: FB, tyckte att hade höjt kvalitetsribban när det gäller öl, och så krävs det inte mer än några timmar som gräsänkling, så faller du ner i fulöls-träsket igen! Skål ändå, i en kopp te! Ja va faen... Vårkänslorna gör sitt till. Fick faktiskt lite sommarkänsla när jag vårstädat husvagnen. Alla andra på campingen körde med "Kung", så varför skulle jag vara sämre? (intern humor...) 
|
| 27 Mar 2012, 21:31 |
|
 |
|
kjelle
|
Abe Normal wrote: Skålar i ett glas whiskey..  , snön kommer tillbaka till helgen i Stockholm annars har det varit extremt varmt för årstiden. /Ulf Det där var en alldeles för dyster prognos... Ska preliminärt ut på premiärtur i kajak i morgon, i Mälaren, och det 60km norr om Stockholm! 
| 27 Mar 2012, 21:32 |
|
 |
|
P90
|
Skålar i en slatt överblivet rödvin.
Renegade vad gör du i Umeå?
_________________ /Garagegitarrist med framtiden bakom mig
|
| 27 Mar 2012, 22:43 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
men allvarligt,Fb.. Kung öl?!? Spenderade nätta i GBG och blev ordentligt uppgraderad, så jag har sovit i svit inatt. I sviten ingick inte bara en Nespressobryggare utan även enGrönstedts VSOP . Bättre än en mintkaramell på kudden 
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 28 Mar 2012, 07:26 |
|
 |
|
glassfinger
Joined: 25 Sep 2004, 16:48 Posts: 3754 Location: Hising Island
|
Joshunznera wrote: I sviten ingick inte bara en Nespressobryggare utan även enGrönstedts VSOP Ja det är ju bara att tacka och ta emot.
|
| 28 Mar 2012, 10:50 |
|
 |
|
Renegade
Joined: 19 Jun 2005, 09:35 Posts: 5459 Location: Uppsala-la-la-la
|
Joshunznera wrote: men allvarligt,Fb.. Kung öl?!? Spenderade nätta i GBG och blev ordentligt uppgraderad, så jag har sovit i svit inatt. I sviten ingick inte bara en Nespressobryggare utan även enGrönstedts VSOP . Bättre än en mintkaramell på kudden  Exakt min tanke. Kung Öl!? Hur blir man så kungligt uppgraderad på Plaza i Göteborg? Jag ska dit i slutet av april. /R
_________________ "Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards
|
| 28 Mar 2012, 11:07 |
|
 |
|
helmik
|
Kung????
Nej, då skulle jag nog föredra mineralvatten.
|
| 28 Mar 2012, 14:48 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
Renegade wrote: Joshunznera wrote: men allvarligt,Fb.. Kung öl?!? Spenderade nätta i GBG och blev ordentligt uppgraderad, så jag har sovit i svit inatt. I sviten ingick inte bara en Nespressobryggare utan även enGrönstedts VSOP . Bättre än en mintkaramell på kudden  Exakt min tanke. Kung Öl!? Hur blir man så kungligt uppgraderad på Plaza i Göteborg? Jag ska dit i slutet av april. /R Man ligger bra till hos den kvinnliga receptionschefen Jag tror att det var så att mitt rum var uthyrt pga massiv beläggning. Jag anlände efter 18 och då hade de möjligen bara sviten kvar. Min svit satt för övrigt ihop med en balsal där Loreal hade ngt slags jippo. Detta innebar att jag blev "störd" tills de slutade vid 22-tiden. Inga problem tyckte jag som var på stan då, men som tack för besväret mutade hotellet mig med en helflaska Malbec och en Grönstedt VSOP samt en box belgisk choklad  Chokladen och vinet lämnade jag kvar, det får ju vara måtta på utsvävningar en tisdagskväll.. En annan kul grej var att det låg ett brev från Jaguar på skrivbordet där de erbjöd ett 4-timmarslån av en sprillans XK. Tyvärr hade jag inte tid till sånt, men ide´n var ju kul, så om du bokar sviten direkt så kan du ju också få ta del av erbjudandet, haha  Inte riktigt lika fin dock som min gamla MkII som var en av mina första bilar i början på sjuttiotalet (lånad bild och lånat hus) 
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 28 Mar 2012, 16:37 |
|
 |
|
Robert Blues Harp
|
Hänger med på en skål (onsdag). Coffee Calypso (Rom, kahlua, kaffe, farinsocker, grädde). 
|
| 28 Mar 2012, 19:07 |
|
 |
|
kjelle
|
Verkar som om FB skålade rejält igår, för trött för att svara idag? 
| 28 Mar 2012, 20:29 |
|
 |
|
Robert Blues Harp
|
Det är väl åldern som tar ut sin rätt... HeHeHe 
|
| 28 Mar 2012, 20:35 |
|
 |
|
FenderBender
|
Inte alls! Sitter och smuttar på en Newcastle och kollar ikapp på en massa inspelade avsnitt av Cops. 
|
| 28 Mar 2012, 20:53 |
|
|