View unanswered posts | View active topics It is currently 01 May 2026, 03:46

Reply to topic  [ 4 posts ] 
Yttrandefrihet å sånt.... 
Author Message

.... som frihet på nätet.
Nu börjar även förespråkare för det "fria ordet" aktivt arbeta för att stänga ned det "fria ordet" på nätet.
Varför kommer jag att tänka på 30-talet Tyskland, DDR och frispråkiga Sovjet.....
Räcker inte PKismen till längre?

Ja just det upphovsrätten står ju över allt....den nya formen av censur?

Hade ingen aning att denna Blogg fanns fram till nu.

http://svenerland.wordpress.com/2012/02/08/sven-erlands-sista-blogg-snart-tystad-av-dagens-nyheter/

09 Feb 2012, 17:15
Profile ICQ WWW

Jag fattar inte? Snubben verkar ha publicerat nån grafik som han inte har rätt att publicera eftersom DN har upphovsrätten till den.
Det menar DN att han inte får göra utifrån lagstiftningen, och säkerligen får han inte heller gör det under det privata bolaget WordPress användarvillkor, som han accepterat att följa när han startade bloggen. Därför säger DN att han ska bort grafiken, och påpekar dessutom att de annars kommer skvallra till WordPress om att han bryter mot deras användarvillkor. Huruvida WordPress i sådana fall faktiskt kommer ta bort bloggen det vet jag inte, men det verkar väl rimligt.

Vad är problemet med detta?

PK-aspekten (vilket väl verkar vara skällsordet på sådana som inte tro på skräckhistorier, typ) på det hela vet jag inte var den kommer in, men det kan du säkert förklara.

09 Feb 2012, 18:02
Profile ICQ WWW

Post Re: Yttrandefrihet å sånt....
utgår från att du trollar?
Inser nu att alla dina inlägg kanske varit lika torrt humoristiska?

Sven-Erland, en fiktiv socialdemokratisk satirblogg som hävdar att han blir tystad av "etablissemanget".
Och du drar din anti-PK-sabel, drar ut i strid på ett gitarrforum snittar friskt upp paraleller till hitler/stalin.

:D Jag tycker du ska kräva att debatten om Sven-Erlands blogg förs offentligt, i alla medier, på dina villkor.
Att man både ska få stjäla bilder och att alla tidningar ska trycka ordet negerboll. Om och om igen

10 Feb 2012, 21:09
Profile

ramjac wrote:
utgår från att du trollar?
Inser nu att alla dina inlägg kanske varit lika torrt humoristiska?

Sven-Erland, en fiktiv socialdemokratisk satirblogg som hävdar att han blir tystad av "etablissemanget".
Och du drar din anti-PK-sabel, drar ut i strid på ett gitarrforum snittar friskt upp paraleller till hitler/stalin.

:D Jag tycker du ska kräva att debatten om Sven-Erlands blogg förs offentligt, i alla medier, på dina villkor.
Att man både ska få stjäla bilder och att alla tidningar ska trycka ordet negerboll. Om och om igen

Haha! Ja, det var lite oklarht vari den brutala kränkningen bestod den här gången. Men kränkt av "PK-etablissemanget" var det minsann nån som var.

11 Feb 2012, 23:53
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 4 posts ]