View unanswered posts | View active topics It is currently 01 May 2026, 05:52

Reply to topic  [ 21 posts ] 
Fan en ny Samsung Galaxy S2 
Author Message

Post Fan en ny Samsung Galaxy S2
Bytte abonnemang i dag och blev erbjuden en Samsung Galaxy S2 eller IPhone4s.
Tänkte lite roligt att testa Samsung men kanske är lite dumt då jag har en IPhone4 i dag med många appar.
Ska jag sälja den eller byta till android?.

12 Jan 2012, 23:21
Profile WWW

Post Re: Fan en ny Samsung Galaxy S2
Byt till Android.

13 Jan 2012, 11:43
Profile

En Galaxy S2 är ju fan så mycket smäckrare än en Iphone 4s.
Och personligen föredrar jag Android framför iOs så jag hade inte tvekat.

13 Jan 2012, 14:27
Profile

Efter köpet av min iPad, vilken jag trots allt är väldigt nöjd med, kan jag inte rekommendera en mobil iOS-produkt till någon. Sjukt låst och det är så många, annars självklara saker som inte går att göra. Något så enkelt som att spara ett dokument från nätet och sedan skicka det via mail går inte. Man kan inte välja vilket program man ska öppna saker i. Om man laddar hem en app som hanterar ett viss filformat så är det inte självklar att ma kan hämta hem den filen och sedan öppna den i Valfritt kompatibelt program. Helt värdelöst ur pluggsynpunkt...

Android ftw :!:

13 Jan 2012, 14:42
Profile

Sitter också med en iPad är väldigt nöjd med den.
Men låter som jag inte tänkte helt fel att byta till android.
Och Samsungen är väl inte helt fel slka bli spännande att testa.

13 Jan 2012, 15:03
Profile WWW

S2an är grym. Fantastisk skärm plus att den är grymt snabb. :arrow:

13 Jan 2012, 15:11
Profile

Skulle själv välja Iphone, har själv samsung och dom suger. Om man jämför med barnens iphone så håller är det helt omöjligt att fatta att nån överhuvudtaget köper androider.

13 Jan 2012, 17:53
Profile ICQ YIM WWW

harpgear wrote:
Skulle själv välja Iphone, har själv samsung och dom suger. Om man jämför med barnens iphone så håller är det helt omöjligt att fatta att nån överhuvudtaget köper androider.

Hur gammal är din Samsung? :wink: Om den är två år eller mer kan jag köpa det, men Samsung Galaxy S2, HTC Sensation t.ex. ligger en generation före iPhone hårdvarumässigt, även jämfört med senaste 4s. Android 2.3 och uppåt är nice, och flexibelt, olåst till applikationer, kräver inte iTune m.m. För rätt många är Apple mer som religion, spelar ingen roll vilka agrument som ställs upp. Helt klart är integrationen mellan Appleprodukter något i särklass jämfört med fria plattformar, men då är det ju inte bara iPhone som behöver köpas, right?

Ungefär 50% av smartphone marknaden är väl Android, tror jag. Apple ligger på runt 20% eller nåt sånt. I runda slängar. Så det finns många som kan se utanför Applesfären.
Nöjd HTC Sensation ägare.

Last edited by kjelle on 13 Jan 2012, 20:18, edited 1 time in total.

13 Jan 2012, 18:40
Profile WWW

Android äger. Är numera, tvärt emot vad jag trodde tidigare, dessutom flitig tabletanvändare. Android där med såklart. Riktigt schysst! 8)

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

Last edited by Joshunznera on 14 Jan 2012, 07:53, edited 1 time in total.

13 Jan 2012, 20:02
Profile WWW

Varje pryl är bra på sin sak. Ipad osv är kul men som någon skrev ovan så är man sjukt låst med iphone. Samsungen är grym.

14 Jan 2012, 00:07
Profile ICQ WWW

Jag kan rekomendera det jag köpte för några veckor sen och det är Xperia Ray. Också en otroligt bra mobil, kanske något mindre skärm än Samsungen men i grund och botten samma processor och allt annat gott. 8 mp kameran är otroligt bra.

Bra batterielivsläng och är tunn och lätt. Otroligt snygg också. Förstår bara inte varför bara framsidan är i aluminium och baksidan av plast... :? det går inte ihop för mig.

Förutom den punkten så är det en superbra mobil och för nästan full pott på alla tester där ute.

14 Jan 2012, 02:10
Profile

Crimson wrote:
Jag kan rekomendera det jag köpte för några veckor sen och det är Xperia Ray. Också en otroligt bra mobil, kanske något mindre skärm än Samsungen men i grund och botten samma processor och allt annat gott. 8 mp kameran är otroligt bra.

Bra batterielivsläng och är tunn och lätt. Otroligt snygg också. Förstår bara inte varför bara framsidan är i aluminium och baksidan av plast... :? det går inte ihop för mig.

Förutom den punkten så är det en superbra mobil och för nästan full pott på alla tester där ute.

Xperian är helt OK, men när det gäller processor ligger Samsung Galaxy S2, HTC Sensation och LG:s topmodell ett snäpp längre fram, med en dual core processor klockad med drygt 1 GHz (1.2?). SE skriver inte ut informationen om processorn på sin hemsida, vad jag kan hitta, men det finns jämförelser att läsa.
Just kameran med programvara är ju trevlig i Xperian.
Om man vill ha största skärmen är ju mycket en smakfråga, många tycker att Galaxy/Sensation börjar bli lite stora. Metall eller plast, jag förr för HTC:s mer gedigna känsla, medan sonen föll för Galaxyns superslimmade profil och lätthet. Den ska ligga bra i handen också.

14 Jan 2012, 02:43
Profile WWW

Bbenderman; för ganska exakt tre veckor sedan skerv du i K-Gs mobiltråd "Alternativ till iPhone" bland annat "Finns inget alternativ till iPhone"

Världen är föränderlig. Kul att du är mottaglig för sakliga argument, grattis till din nya Android-telefon :wink:

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

14 Jan 2012, 10:52
Profile WWW

Jo, Xperia Ray och sina storasyskon arc och x10 etc har samma processor som du nämnde. Konstigt att det infogas inte finns på deras sida. Det fick jag veta när jag köpte den.
Var faktis inne på att köpa htc Desire men tog Ray för kamerans skull.

[ :mrgreen: quote="kjelle"]
Crimson wrote:

Xperian är helt OK, men när det gäller processor ligger Samsung Galaxy S2, HTC Sensation och LG:s topmodell ett snäpp längre fram, med en dual core processor klockad med drygt 1 GHz (1.2?). SE skriver inte ut informationen om processorn på sin hemsida, vad jag kan hitta, men det finns jämförelser att läsa.
Om man vill ha största skärmen är ju mycket en smakfråga, många tycker att Galaxy/Sensation börjar bli lite stora. Metall eller plast, jag förr för HTC:s mer gedigna känsla, medan sonen föll för Galaxyns superslimmade profil och lätthet. Den ska ligga bra i handen också.[/quote]

14 Jan 2012, 18:55
Profile

Ja det är Galaxy S, ca 1,5 år så visst förstår jag att S2 är bättre, men lika fullt så sas det redan då att den skulle vara bättre än Iphone 4, men det fakta är att även en 3GS är fortfarande så mycket bättre. dock så kan man ge ett poäng till Samsungen när det gäller att klara hårda smällar.
kjelle wrote:
harpgear wrote:

Hur gammal är din Samsung? :wink: Om den är två år eller mer kan jag köpa det, men Samsung Galaxy S2, HTC Sensation t.ex. ligger en generation före iPhone hårdvarumässigt, även jämfört med senaste 4s. Android 2.3 och uppåt är nice, och flexibelt, olåst till applikationer, kräver inte iTune m.m. För rätt många är Apple mer som religion, spelar ingen roll vilka agrument som ställs upp. Helt klart är integrationen mellan Appleprodukter något i särklass jämfört med fria plattformar, men då är det ju inte bara iPhone som behöver köpas, right?

Ungefär 50% av smartphone marknaden är väl Android, tror jag. Apple ligger på runt 20% eller nåt sånt. I runda slängar. Så det finns många som kan se utanför Applesfären.
Nöjd HTC Sensation ägare.

14 Jan 2012, 19:52
Profile ICQ YIM WWW

Crimson wrote:
Jo, Xperia Ray och sina storasyskon arc och x10 etc har samma processor som du nämnde. Konstigt att det infogas inte finns på deras sida. Det fick jag veta när jag köpte den.
Var faktis inne på att köpa htc Desire men tog Ray för kamerans skull.

[ :mrgreen: quote="kjelle"]
Crimson wrote:

Om man vill ha största skärmen är ju mycket en smakfråga, många tycker att Galaxy/Sensation börjar bli lite stora. Metall eller plast, jag förr för HTC:s mer gedigna känsla, medan sonen föll för Galaxyns superslimmade profil och lätthet. Den ska ligga bra i handen också.
[/quote]

Sorry, om dom sagt att de modeller du nämnde har dual core processor, det har dom inte. Ej heller HTC Desire. Jag har säker info från designteamen. Du bör också hitta det om du googlar. Inte för att det gör Xperia till en dålig telefon, men processorkraften ligger en generation efter Sensation, Galaxy S2 och den där LG modellen jag inte kommer ihåg namnet på.

15 Jan 2012, 02:03
Profile WWW

kjelle wrote:
Inte för att det gör Xperia till en dålig telefon

Håll bara isär namnen, Xperia är ju inte en telefon, det är en hel serie, där Ray, Active, Neo, Neo V, Pro m.fl ingår, även Arc S ingår i den familjen, den har t.ex 1.4GHz processor.

15 Jan 2012, 08:28
Profile

Okej kanske inte Dual Core men den har 1 ghz processor vill jag minnas. Jag är otroligt nöjd med den ändå :wink:

Men jag kan hålla med recenssionerna som har skrivits om Ray, att ibland kan den kännas litet. Speciellt när jag kommer in på Ljudbojens hemsidan, knapparna blir så små att jag kan råka klicka på andra saker.

Så något större skrm hade jag inte sagt nej till, men annars är den super bra, köpte en 32 GB SD kort till den igår så nu kan jag fylla den med jäkla massa musik och serier.

15 Jan 2012, 12:16
Profile

eskil wrote:
kjelle wrote:
Inte för att det gör Xperia till en dålig telefon

Håll bara isär namnen, Xperia är ju inte en telefon, det är en hel serie, där Ray, Active, Neo, Neo V, Pro m.fl ingår, även Arc S ingår i den familjen, den har t.ex 1.4GHz processor.

Sant. Kan vara intressant att veta, att i telefonutveckling, designar man en plattform, som i princip betsår av ett antal chip, och applikationslösningar från företagen som har utvecklat dessa chip. Firmware ("hårdvarunära programvara" är en ungefärlig översättning) för respektive chip ingår också i plattformen. Denna plattform används sedan i en mängd telefoner, förmodligen i hela Xperia familjen, med rätt små avvikelser. Plattformar har en livslängd på åtminstone 2 år, jämfört med telefonmodeller som lever ca 6-9 månader. Om det blir en succe, tillverkas dom naturligtvis längre. Skal inklusive antenner (som integeras i mekaniken), eventuellt tangentbord, displayer, m.m. är modellberoende.
Alltså, även om Xperiafamiljen innehåller en mängd telefoner, så är elektroniken, och en hel del av programvaran, densamma, eller näst intill. Ett plattformsprojekt är kostsamt, med mjukvaruutvecklingen stående för säkert mer än 50%, och telefontillverkarna försöker att återanvända investeringen så mycket det bara går.

15 Jan 2012, 15:46
Profile WWW

Köp Iphone, har haft mycket besvär med min nya samsung. Damens Iphone funkar i alla väder.

28 Jan 2012, 11:44
Profile WWW

köp S2an ! själv har jag Samsung Galaxy 1an ! jättenöjd med den! gumman har en 2a som är ett par snäpp bättre än 1an!
i feb ska jag byta till Galaxy 2 eller Galaxy Nexus!

28 Jan 2012, 12:16
Profile
Reply to topic   [ 21 posts ]