| Author |
Message |
|
Jyda
|
 Indien
Ska åka till Indien i slutet av mars och blir där i två veckor. Landar i Delhi och planen är att åka runt i de norra delarna. Har ingen agenda än så länge och tänkte höra om det finns några bra tips på platser som man inte får missa.
_________________ The easiest thing is to be an artist because there is no diploma for it. Come and be a doctor, a philosopher, an atomic physicist, if you can. Artists! I don't like artists. - Ara Güler
|
| 13 Jan 2012, 11:52 |
|
 |
|
Nisse89
|
 Re: Indien
Ett callcenter 
|
| 13 Jan 2012, 12:16 |
|
 |
|
Renegade
Joined: 19 Jun 2005, 09:35 Posts: 5459 Location: Uppsala-la-la-la
|
Jyda wrote: Ska åka till Indien i slutet av mars och blir där i två veckor. Landar i Delhi och planen är att åka runt i de norra delarna. Har ingen agenda än så länge och tänkte höra om det finns några bra tips på platser som man inte får missa. Bojaren tligen verkar vara 'vår' expert på Indien - viewtopic.php?f=8&t=67382Han är väl där nu vid det här laget men han kaske kollar in på Bojen då och då? /R
_________________ "Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards
|
| 13 Jan 2012, 13:18 |
|
 |
|
Jyda
|
Jag som trodde att bojare var ett berest släkte. 
_________________ The easiest thing is to be an artist because there is no diploma for it. Come and be a doctor, a philosopher, an atomic physicist, if you can. Artists! I don't like artists. - Ara Güler
|
| 14 Jan 2012, 19:19 |
|
 |
|
glassfinger
Joined: 25 Sep 2004, 16:48 Posts: 3754 Location: Hising Island
|
Jyda wrote: Jag som trodde att bojare var ett berest släkte.  Jag har endast varit i östra Indien och Nepal så jag har inte järnkoll på Dehli men ligger det inte flera intressanta spots i närheten? Varanasi, Taj Mahal, Jaïpur? Dharamsala, en stor tibetansk kolloni, ligger norr om Dehli skall åxå vara intressant.
|
| 15 Jan 2012, 10:59 |
|
 |
|
Renegade
Joined: 19 Jun 2005, 09:35 Posts: 5459 Location: Uppsala-la-la-la
|
Jyda wrote: Jag som trodde att bojare var ett berest släkte.  Till USA, Grekland och Thailand kanske. /R
_________________ "Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards
|
| 15 Jan 2012, 11:07 |
|
 |
|
we_made_wor_history
|
Jag har aldrig varit i Indien(eller i Asien överhuvudtaget) men jag diggar helt klart landet ifråga. språket låter fint, kulturen verkar intressant och dom har en andlighet som verkar intressant också.
Hade jag åkt till Indien hade jag helt klart viljat besöka ett sånt där "ap-tempel".
|
| 15 Jan 2012, 11:31 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
Jag har varit i Calcutta och Bombay/Mumbay. Är stor fanatiker av indisk mat och såg vid varje besök (totalt 3 ggr) fram emot den kulinariska delen av vistelsen. Men fattigdomen, eländet och misären som en majoritet av befolkningen genomlever gjorde att jag tappade aptiten. Den bästa indiska maten serveras enligt mitt tycke i London eller Hong Kong. Åk dit istället! 
_________________ Absentem laedit, qui cum ebrio litigat (Publilius Syrus)
|
| 15 Jan 2012, 20:00 |
|
 |
|
Britbender
|
+1 på ap-tempel !!
_________________ -Var felet ligger här, vet jag inte, men det är någonstans i rättssystemet.
|
| 15 Jan 2012, 20:03 |
|
 |
|
BlueOnBlue
Joined: 25 Nov 2010, 14:42 Posts: 485 Location: Västernorrland
|
Platser vet jag inte precis men missa inte http://www.givson.com/ //BoB
|
| 15 Jan 2012, 21:55 |
|
 |
|
tligen
Joined: 10 Feb 2004, 19:59 Posts: 1894 Location: Förort med Swish
|
Namaste!
Jo jag är här nu! i Kolkata (Calcutta) maten är kanongod, här finns mycket fisk och en del skaldjur. Trevlig stad dom 3 dagar jag varit här.
Indisk mat är helt klart bäst i Indien
Annars tycker jag att man måste åka till Varanasi som kanske inte är trevlig på samma sätt men i alla fall mycket speciell, ett par tre veckor där minst tycker jag.
Annars är Rajastahn trevligt och lätt att resa i. Skippa Jaipur som mest är stökig och dammig, Udaipur e trevligt och fint. Favoriten är nog ändå Bundi med typ bara 100.000 pers. - hyr hoj och åk runt lite där vettja
Gyllene templet i Amritsar, Punjab är helt otroligt vackert, och att ta en kväll med spektaklet vid gränsen till Pakistan
Om man är mer ressugen och har mer tid så rekomenderar jag att resa runt i Gujarat
Om du PM:ar så kan du få läsa vår Indien-blogg de senaste 5 åren och kanske få mer tips. Jag svarar om du har frågor här eller via PM
_________________ tligen
|
| 16 Jan 2012, 15:38 |
|
|