View unanswered posts | View active topics It is currently 01 May 2026, 06:58

Reply to topic  [ 3 posts ] 
Ny blue ray spelare eller Playstation 
Author Message

Post Ny blue ray spelare eller Playstation
Har ingen blåspelare ännu så funderar starkt på att skaffa en.
Ser att Ps3 kostar lika mycket som en oki blue ray är den lika bra?
Just köpt en ny Onkyo reciever kollar en del på film

17 Dec 2011, 18:08
Profile WWW

Post Re: Ny blue ray spelare eller Playstation
Jag har samma planer, fast lite annorlunda. :wink: Min gamla DVD player har lagt av mekaniskt, en kanonbra NAD med bra separerade B&B RGB förstärkare. Men, den var ju generationen före Blueray. Jag köper nytt när den förra går sönder, och då gäller det att fläska på lite lagom så att man köper den senaste generationen. Men, det blir inte en PS3, utan något riktigt bra i Blueray-spelarväg, utan att vara oförskämt dyrt. Jag skall sticka ut och kolla läget i nästa vecka.

Så, fläska gärna på med bra Blueray förslag även för min räkning, hoppas att det inte stör tråden, Bbenderman.

17 Dec 2011, 19:06
Profile WWW

Post Re: Ny blue ray spelare eller Playstation
Köpte för ett år sedan en PS3 till barnen och fick då en ny DVD/Blue Ray på köpet. Ser inte jättemycket på film men är rätt teknikintresserad och en spelare för film är ju trots allt ett måste.

Kort svar: vi är helnöjda! Säkert kan man få både bättre bild och ljud men det är inget som jag skulle lägga extra pengar på. Har en extern DA omvandlare som sköter ljudet (behövs uppriktigt inte men jag har en över... ) och bilden duger alla dagar i veckan. Den tar knepiga/repiga skivor minst lika bra som tidigare DVD-spelare jag ägt, om inte bättre till och med (har bland annat trista erfarenheter av två samsung dvd-spelare sen tidigare). Köpte nyligen en ny sony tv och upptäckte då till min glädje att fjärren till tvn styr alla funktioner/och menyer på PS3:an när ps3 och tv är ihopkopplade via hdmi (funkar så vitt jag förstår endast med nyare sony tv-apparater). Praktiskt är då även att vi kan ha ps3:an dold i ett skåp och fjärren funkar ändå. Rekommenderas alltså!

/ Mattias

20 Dec 2011, 21:11
Profile
Reply to topic   [ 3 posts ]