| Author |
Message |
|
kjelle
|
 Lördagsskål!
Nu blir det matlagning, och då behöver kocken (d.v.s. jag  ) släcka törsten med en bärs! Tar en Seven Giraffes! SKÅL ta mig fan!
| 12 Nov 2011, 19:06 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
 Re: Lördagsskål!
Ja va faen, man är ju gräsänkling och efter en Sushi-lunch med "Uhlcaster" och hans livskamrat, passar det alldeles utmärkt med dragondoftande gräddstuvad lever, kokt potatis och rårörda cognacslingon. En kall lager under matlagningen. Till middagen blir det mjölk och senare under kvällen väntar två Boddington Ale. Skål! 
_________________ Absentem laedit, qui cum ebrio litigat (Publilius Syrus)
|
| 12 Nov 2011, 19:16 |
|
 |
|
kjelle
|
FenderBender wrote: Ja va faen, man är ju gräsänkling och efter en Sushi-lunch med "Uhlcaster" och hans livskamrat, passar det alldeles utmärkt med dragondoftande gräddstuvad lever, kokt potatis och rårörda cognacslingon. En kall lager under matlagningen. Till middagen blir det mjölk och senare under kvällen väntar två Boddington Ale. Skål!  Vafan FB, gräsänkling och sushi-lunch  , nu kan du ju leva ut dina manschauvinistiska, fettdrypande, rött kött drömmar! En nystekt burgare, medium rare, eller en New York Strip i rykande het panna, det är så jag ser en gräsänklingslunch!  Vet vi redan vilken lager det intas under matlagningen? Skål i alla fall!
| 12 Nov 2011, 19:53 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
kjelle wrote: Vafan FB, gräsänkling och sushi-lunch  , nu kan du ju leva ut dina manschauvinistiska, fettdrypande, rött kött drömmar! En nystekt burgare, medium rare, eller en New York Strip i rykande het panna, det är så jag ser en gräsänklingslunch!  Vet vi redan vilken lager det intas under matlagningen? Skål i alla fall! Hade inte ätit Sushi på evigheter...  Lagern som intogs var en Stockholm Festival - den sista jag hade kvar. Blir nog inga fler av den sorten tror jag. 
_________________ Absentem laedit, qui cum ebrio litigat (Publilius Syrus)
|
| 12 Nov 2011, 20:12 |
|
 |
|
Andrew Blakk
|
Skål!
|
| 12 Nov 2011, 21:49 |
|
 |
|
Abe Normal
|
Salut...drack någon smarrig Engelsk öl.
/Ulf
|
| 12 Nov 2011, 22:02 |
|
 |
|
Renegade
Joined: 19 Jun 2005, 09:35 Posts: 5459 Location: Uppsala-la-la-la
|
Precis hemkommen från bion (Tintin!  ) och sitter med en öl i handen. En Heineken blev det visst. /R
_________________ "Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards
|
| 12 Nov 2011, 22:15 |
|
 |
|
Bilton
Joined: 12 Aug 2002, 11:26 Posts: 4579 Location: Västra Mälardalen
|
Hemkommen efter att ha giggat som kompband till en massa körer som tävlat i ett "körslag" med hårdrockstema. Har haft den största högtalarstapel som en ljudfirma någonsin lyckat stapla ihop, gigantiskt. Det lät som skit. Det stod "Billebro" på nästan alt...... Skål!
_________________ /Bilton "Skjut inte upp till i morgon det du kan ge fan i redan i dag."
Medlem nr 32, medlem på Bojen sedan 12 augusti 2002 kl 10.46
bilton[snabela]telia.com
|
| 12 Nov 2011, 22:41 |
|
 |
|
clapton71
Joined: 15 Mar 2008, 18:36 Posts: 4460 Location: Örsundsbro
|
Bilton wrote: Hemkommen efter att ha giggat som kompband till en massa körer som tävlat i ett "körslag" med hårdrockstema. Har haft den största högtalarstapel som en ljudfirma någonsin lyckat stapla ihop, gigantiskt. Det lät som skit. Det stod "Billebro" på nästan alt...... Skål! He, he...då tar vi väl fram denna favvo-tråd igen, då! http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=4&t=29646&hilit=billebroSkål i Campari och juice! Matte
_________________ the older I get, the better I was
|
| 12 Nov 2011, 23:17 |
|
 |
|
Renegade
Joined: 19 Jun 2005, 09:35 Posts: 5459 Location: Uppsala-la-la-la
|
clapton71 wrote: Bilton wrote: Hemkommen efter att ha giggat som kompband till en massa körer som tävlat i ett "körslag" med hårdrockstema. Har haft den största högtalarstapel som en ljudfirma någonsin lyckat stapla ihop, gigantiskt. Det lät som skit. Det stod "Billebro" på nästan alt...... Skål! He, he...då tar vi väl fram denna favvo-tråd igen, då! http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=4&t=29646&hilit=billebroSkål i Campari och juice! Matte Gillar tråden skarpt. Campari och juice har jag fördruckit mig på en gång  - det kommer att dröja länge innan jag dricker det igen. /R
_________________ "Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards
|
| 12 Nov 2011, 23:20 |
|
 |
|
Bilton
Joined: 12 Aug 2002, 11:26 Posts: 4579 Location: Västra Mälardalen
|
clapton71 wrote: Bilton wrote: Hemkommen efter att ha giggat som kompband till en massa körer som tävlat i ett "körslag" med hårdrockstema. Har haft den största högtalarstapel som en ljudfirma någonsin lyckat stapla ihop, gigantiskt. Det lät som skit. Det stod "Billebro" på nästan alt...... Skål! He, he...då tar vi väl fram denna favvo-tråd igen, då! http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=4&t=29646&hilit=billebroSkål i Campari och juice! Matte Tänkte faktiskt på den i dag.... 
_________________ /Bilton "Skjut inte upp till i morgon det du kan ge fan i redan i dag."
Medlem nr 32, medlem på Bojen sedan 12 augusti 2002 kl 10.46
bilton[snabela]telia.com
|
| 12 Nov 2011, 23:27 |
|
|