| Author |
Message |
|
Renegade
Joined: 19 Jun 2005, 09:35 Posts: 5459 Location: Uppsala-la-la-la
|
 Allhelgonaskål
Smygstartar helgskålen (är ledig imorgon fredag).  Smuttar på något franskt Bordeaux (flaskan står utom räckhåll i köket  ) och tuggar på en god ost.  Mår som en prins med andra ord. Imorgon bär det av till Fotografiska muséet i Stockholm tillsammans med dottern. /R
_________________ "Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards
|
| 03 Nov 2011, 22:40 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
 Re: Allhelgonaskål
Jobbar en dag till, så jag avvaktar. 
_________________ Absentem laedit, qui cum ebrio litigat (Publilius Syrus)
|
| 03 Nov 2011, 23:26 |
|
 |
|
Abe Normal
|
Drack delar av en god Masi Campofiorin ikväll till kalkonfilé med pasta & ostsås i ugn. Annars blir det skål på lördag (imorgon ”vit” kväll).
Fotografiska museet?...kul, vad visas där?
Skål på er och trevlig helg…
/Ulf
|
| 03 Nov 2011, 23:46 |
|
 |
|
Renegade
|
Abe Normal wrote: Drack delar av en god Masi Campofiorin ikväll till kalkonfilé med pasta & ostsås i ugn. Annars blir det skål på lördag (imorgon ”vit” kväll).
Fotografiska museet?...kul, vad visas där?
Skål på er och trevlig helg…
/Ulf Eeehh... Jag lovade att vi skulle åka dit vid ett svagt ögonblick.  Vi såg bilder i en bilagt till SvD och dottern var såld. http://fotografiska.eu/Museet/R
_________________ "Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards
|
| 04 Nov 2011, 00:08 |
|
 |
|
Abe Normal
|
Renegade wrote: Eeehh... Jag lovade att vi skulle åka dit vid ett svagt ögonblick.  Vi såg bilder i en bilagt till SvD och dottern var såld. http://fotografiska.eu/Museet/R Kul med utställningar, jag "bodde" på olika museer när jag var yngre, fantastiskt kul när man väl kommer dit. Då, bodde jag i innerstan och cyklade jämt. Det är egentligen mitt gebit… /Ulf
|
| 04 Nov 2011, 00:47 |
|
 |
|
kjelle
|
Visst, en sen skål efter sent rep, i Brooklyn Lager!
SKÅL!
| 04 Nov 2011, 01:09 |
|
 |
|
Lemmy
Joined: 10 Mar 2004, 23:38 Posts: 2344 Location: Gislaved SWISH
|
Abe Normal wrote: Renegade wrote: Eeehh... Jag lovade att vi skulle åka dit vid ett svagt ögonblick.  Vi såg bilder i en bilagt till SvD och dottern var såld. http://fotografiska.eu/Museet/R Kul med utställningar, jag "bodde" på olika museer när jag var yngre, fantastiskt kul när man väl kommer dit. Då, bodde jag i innerstan och cyklade jämt. Det är egentligen mitt gebit… /Ulf Håller med. Jag såg en fantastisk fotoutställning på kulturhuset i Stockholm för ett antal år sen. Nån fotograf, minns ej namnet, hade under en längre tid fotograferat gatulivet (natt som dag) i Havanna.. Fan va såld jag blev o bestämde mig för att lära mig fotografera. Tyvärr blev det som det blev med det... 
_________________ Si fractum non sit, noli id reficere
|
| 04 Nov 2011, 08:38 |
|
 |
|
Bilton
Joined: 12 Aug 2002, 11:26 Posts: 4579 Location: Västra Mälardalen
|
Renegade wrote: Smygstartar helgskålen (är ledig imorgon fredag).  Smuttar på något franskt Bordeaux (flaskan står utom räckhåll i köket  ) och tuggar på en god ost.  Mår som en prins med andra ord. Imorgon bär det av till Fotografiska muséet i Stockholm tillsammans med dottern. /R Bra val! Jag var där i går, mycket sevärt! Fortsatte sedan till fotoutställningarna på Moderna som är riktigt bra de med, men inte alltid riktade mot barn;-)
_________________ /Bilton "Skjut inte upp till i morgon det du kan ge fan i redan i dag."
Medlem nr 32, medlem på Bojen sedan 12 augusti 2002 kl 10.46
bilton[snabela]telia.com
|
| 04 Nov 2011, 10:22 |
|
 |
|
Renegade
|
Bilton wrote: Renegade wrote: Smygstartar helgskålen (är ledig imorgon fredag).  Smuttar på något franskt Bordeaux (flaskan står utom räckhåll i köket  ) och tuggar på en god ost.  Mår som en prins med andra ord. Imorgon bär det av till Fotografiska muséet i Stockholm tillsammans med dottern. /R Bra val! Jag var där i går, mycket sevärt! Fortsatte sedan till fotoutställningarna på Moderna som är riktigt bra de med, men inte alltid riktade mot barn;-) Kul, jag är förväntansfull. Jag går med dotter (bland annat) för att hon kan tolka konst på djupet, vilket är mer än vad jag kan. Nu är hon i övre tonåren men redan tidigt såg hon färger och former som inte jag såg. Hon har 'guidat' mig genom flera muséer, bland annat Salvador Dalis muséet och MMA i New York. Det blir kanske lättare för mig med fotografier särskilt de som är i svart/vitt. /R /R
|
| 04 Nov 2011, 11:52 |
|
|