View unanswered posts | View active topics It is currently 01 May 2026, 14:55

Reply to topic  [ 6 posts ] 
Inredning till Volvo PV 
Author Message

Post Inredning till Volvo PV
Nån som har en klädsel eller har koll på var man hittar inredningar till Volvo PV, skulle behöva klädsel till framstolar och baksäte. Klädseln är av typnummer 40-197 och är nougatfärgad vinyl med beige tyg, alternativt så skulle jag kunna nöja mig med att bara få tag på "löst" tyg då vinylen är hel i övrigt och bara byta ut det trasiga tyget, förmodligen det billigaste alternativet. Även stötfångare kan vara intressanta men dom skall vara väldigt bra i kromet då.

28 Jul 2005, 09:24
Profile

Där finns ALLT till bra priser.

----------------------------
<font color=green><b>"No I'm no, I'm no superman"</b></font id=green>

28 Jul 2005, 11:17
Profile WWW

<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote>
Nån som har en klädsel eller har koll på var man hittar inredningar till Volvo PV, skulle behöva klädsel till framstolar och baksäte. Klädseln är av typnummer 40-197 och är nougatfärgad vinyl med beige tyg, alternativt så skulle jag kunna nöja mig med att bara få tag på "löst" tyg då vinylen är hel i övrigt och bara byta ut det trasiga tyget, förmodligen det billigaste alternativet. Även stötfångare kan vara intressanta men dom skall vara väldigt bra i kromet då.
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

Var en gång i tiden (lycklig?) ägare till en totalrenoverad P1800 och därför också medlem i Svenska P1800-klubben. Där fanns det flera bud från folk som hade som hobby att sy nya klädslar, som tillverkade kopia på originaldelar etc.. Jag såg en del - kanonresultat.

Nu till saken: Det finns ju en motsvarande Svensk PV-klubb. Varför inte kontakta dom? Tyvärr har jag ingen kontaktinfo, men sök på nätet vet ja...

MVH faellman
<i><font size=1>oO0Oo URL: http://www.audiostreet.net/mrfaellman</font id=size1>"]

Edited by - faellman on 28 July 2005 11:20:02

28 Jul 2005, 11:18
Profile WWW

Tackar får kolla vidare om jag skulle hitta nåt. Ringde till http://www.motoroldies.se/ men dom hade semesterstängt till på lördag. Dom här http://www.vp-autoparts.com/ verkar ju ha klädsel med jag tänkte kolla upp mer för det går ju på runt 4400 kr för stolar och baksäte. Får väl gå med i PV klubben, man verkar inte komma åt deras forum annars.

28 Jul 2005, 12:47
Profile

Min far har en Pv, ombygdd till cab av en kille uppe i umeå (om jag inte minns fel). Egentligen är det en Pv-bak korsad med en Duett-front. Riktigt riktigt mysig bil!

Var en lokal skräddare som gjorde om cabben och soffan där bak för ca 10 år sedan. Så kolla i dina trakter och hör med folk. Hoppas det löser sig.

Lycka till!

28 Jul 2005, 21:40
Profile WWW

Jag skulle ju vilja få tag på tyg så likt orginalet som möjligt, jag tror att man skulle klara av att byta tyget och stoppa upp sätena själv det kan ju inte var så invecklat. Tycker väl att det skulle var värt ett försök att byta tyget och tvätta upp vinylen istället för att byta till helt nytt.

28 Jul 2005, 22:19
Profile
Reply to topic   [ 6 posts ]