View unanswered posts | View active topics It is currently 01 May 2026, 14:57

Reply to topic  [ 12 posts ] 
Posta dom bra skämten här 
Author Message

Post Posta dom bra skämten här
Jag börjar väl då. Skämt kanske det inte är, mer en historia ur det vanliga livet...

Jo det var så att en oerhört farlig och folkilsken gorilla hade förskansat sig i det stora trädet på torget i Eslöv. All var rädda och ingen vågade sig i närheten eftersom ju gorillan var oerhört farlig. Polisen tillkallades men kunde inget göra, brandkåren kom dit men gav upp efter ett par försök eftersom gorillan riskerade att välta deras finaste stegvagn

Folk samlades i stora massor i utkanten av torget för att beskåda det hela. Ur folkmassan tränger sig efter en stund en gammal man från trakten iförd bonnastövlar och hängselbyxor

-”Ring Jönsson, sa bonden. Han kan det mesta och en sån där apa kan ju inte vara ngt problem”

Polismästaren och insatsledaren från brandförsvaret tittade misstroende på bonden och sedan på varandra., Efter en liten stund kom de överens om att det ju inte kunde skada att ringa denna Jönsson, vem det nu var

Sagt och gjort, Jönsson ringdes upp antog uppdraget. Han sa ”- se till att det finns följande på plats när jag kommer: ett par handbojor, en hagelbössa och en djävligt folkilsken tax”. ”-men vad ska du göra med allt detta” försökte polismästaren, men blev bryskt avbruten av Jönsson. ” Jag hinner inte förklara nu, gör bara som jag har sagt så ska allt ordna sig!”

Folksamlingen mobiliserades och strax hade Larsson med tax-hanen Hugo 4 år sällat sig till samlingen. Hugo bet och slet i länken och fick hållas på behörigt bitavstånd från folket.

Strax kom även Vera med ett par handbojor hon hade haft liggande hemma i en fåfäng förhoppning om ett mer spännande kvällsliv. ”här kommer jag med handbojorna, ropade hon”

Från utkanten av torget hördes ett bullrande rop. Det var Sigfrid Hult, ortens Lions-ledare tillika kommunalpamp som anlänt med sin finaste dubbelbössa.

”-OK, då är alla samlade, nu väntar vi bara på Jönsson”, sa polismästaren

Just när han sa det sladdade Jönsson in på torget i sin gamla PV.

”- jag ser att allt finns på plats” , sa Jönsson, ”vi gör så här”

”-jag klättrar upp i träet och klättrar ut på grenen som gorillan hänger i. Jag kittlar gorillan under armarna och då tappar han taget och ramlar ner på torget. Just då släpper Larsson taxen som kommer att springa fram och bita gorillan i pungen. Gorillan skriker av smärta och kommer att skydda pungen med bägge händerna för att undvika upprepade attacker. Då Vera, springer du fram och sätter handbojorna på gorillan”

”-Jääävlrans vilken bra plan”, sa polismästaren. ” det är väl bara att köra igång då!”

”-men jag då?!” sa Sigfrid Hult där han stod iförd jaktkläder och dubbelbössa. ”men var kommer jag och bössan in i bilden?”

”-jo så här är det..” sa Jönsson. ” när jag klättrar fram till gorillan och det i värsta fall visar sig att gorillan inte är kittlig.. Då hoppar jag och du skjuter taxen!”

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

19 Sep 2011, 13:25
Profile WWW

Post Re: Posta dom bra skämten här
En bankrånare kommer in på en bank och skriker: Släng er ner på golvet. Det här är ett rån!
Allt folk i lokalen kastar sig ner på golvet, utom en liten skinntorr gubbe.

Rånaren skriker åt honom: Släng dig ner på golvet, det här är ett rån!
Gubben svarar lugnt: Nej, jag är specialagent.
Rånaren skriker igen: Släng dig ner på golvet, det här är ett rån!
Gubben svarar lugnt: Nej, jag är specialagent.

Och så håller de på ett bra tag tills rånaren blir nervös och beslutar sig för att försvinna från platsen.

Då hörs en röst ifrån golvet: Men Arne lilla, du är ju inte specialagent. Du är senildement.

19 Sep 2011, 17:37
Profile

Då gör jag min comeback:
En kille kommer in i en porrbutik och frågar: Har ni persilja?
Butiksbiträdet svarar vänligt: Nej tyvärr det har vi inte vi säljer mest sexhjälpmedel.
Killen: Har ni dill då?

19 Sep 2011, 20:11
Profile

galanti wrote:
Då gör jag min comeback:
En kille kommer in i en porrbutik och frågar: Har ni persilja?
Butiksbiträdet svarar vänligt: Nej tyvärr det har vi inte vi säljer mest sexhjälpmedel.
Killen: Har ni dill då?

ja, hjärtligt välkommen tillbaka ska du vara i alla fal!! :D

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

19 Sep 2011, 21:49
Profile WWW

Åkte ni till asien? Nä vi gick och Laos.

21 Sep 2011, 09:05
Profile

Två bröder , 2 och 5 år gamla leker i sandlådan..allt är frid och fröjd ända tills det kommer en 3:e liten kille som också vill leka, han är jämnårig med den äldre brodern och nu är plötsligt lillebror överflödig:
- Gå hem med dig snorunge ryter den äldre brodern,
men lillebror vill också vara med i dom äldre pojkarnas gäng.
- Gå hem med dig sa jag..du har ju bajsat på dig
Lillebror går nu stortjutande hemåt, tårarna flödar i massor.
Väl hemma så frågar mamma:
- Varför kommer du hem redan och vart är store bror ?
- Han vill inte vara med mig för att jag har bajsat på mig..
Mamman börjar klä av lillebror för att byta på honom och för manar
honom samtidigt att komma hem i tid då han känner att toalett bestyren
pockar.
- Men...utbrister mamma, du har ju inte bajsat på dig....
Lillebror spänner ögonen i mamma och något förbittrad säger:
-Nä nu har dom jävarna lurat mig igen. :D

21 Sep 2011, 12:22
Profile ICQ WWW

4X10 wrote:

Hallå där, det där skulle du ju postat i MIN tråd! :o :lol: :twisted:

21 Sep 2011, 18:08
Profile

sylvania wrote:
4X10 wrote:

Hallå där, det där skulle du ju postat i MIN tråd! :o :lol: :twisted:

Ja givetvis, missade den. Lägger en där redan nu. :oops: :)

Men denna då?
Utspelar sig Tolvskillingsoperan vid östersjön?
Jo där det är Brecht vatten.

21 Sep 2011, 22:05
Profile

Reinfeldt ser en äldre dam som står vid ett övergångs ställe och tvekar inför att att gå över gatan.
Reinfeldt går fram till damen..erbjuder henne sin arm, och leder henne elegant över gatan. :D
-Nu röstar väl tant på mig, och försöker sig på ett leende för att charma den gamla damen. :D :D
-Rösta på dig..... aldrig i livet..ser du inte att det är mina ben som sviker mig, inte mitt förstånd. :cry: :cry:

22 Sep 2011, 00:30
Profile ICQ WWW

Fräckis:
Så var det då killen som hade skaffat sig en döv fästmö.
-Om det är så att jag vill så drar jag i dina bröstvårtor två gånger... :P :P
-Om du då också vill så drar du i min snorre två gånger... :P :P
-om du däremot inte vill då drar du i min snorre 150 gånger... :P :P

22 Sep 2011, 14:36
Profile ICQ WWW

För länge sedan i Polen så fanns det en i stort sett oslagbar brottare som hette Zyklowski. Hans specialgrepp kallades "Zyklowskis kringla", ingen hade någonsin tagit sig ur detta grepp.
Till VM-finalen hade mot alla odds en liten engelsman tagit sig hela vägen.
Engelsmannens tränare varnade honom inför första ronden: "vad du än gör, hamna inte i kringlan!".
Otroligt nog lyckades engelsmannen hålla sig undan hela första ronden. Tränaren upprepade sin varning inför andra ronden också, och mot alla odds klarade han även denna.
"Nu har du bara en rond kvar" sade tränaren till den helt utpumpade engelsmannen, "håll dig undan kringlan bara".
3:e ronden hann bara börja och PANG!, där satt engelsmannen i kringlan. Tränaren skulle just kasta in handduken när ett avgrundsvrål hördes, Zyklowski flög som en vante & engelsmannen efter & klämde ned Zyklowski i mattan! Sensationen var ett faktum! Ett enormt tumult uppstod, alla hyllade den slutkörde engelsmannen. Till slut fick tränaren tag på honom:"Fantastiskt! Vad hände?"
"Jo" sa engelsmannen "Jag satt fast i kringelgreppet, jag kunde inte röra mig eller knappt andas, jag tänkte att nu dör jag. Alldeles som det började svartna för ögonen så sneglade jag uppåt och fick se en pung som dinglade ovanför mitt ansikte" "det här är min chans" tänkte jag, så jag tog i och bet i pungen allt vad jag orkade, och det ska jag säga dig, fy faan vad stark man blir när man biter sig själv i pungen!!!"

24 Sep 2011, 10:13
Profile

Pata wrote:
För länge sedan i Polen så fanns det en i stort sett oslagbar brottare som hette Zyklowski. Hans specialgrepp kallades "Zyklowskis kringla", ingen hade någonsin tagit sig ur detta grepp.
Till VM-finalen hade mot alla odds en liten engelsman tagit sig hela vägen.
Engelsmannens tränare varnade honom inför första ronden: "vad du än gör, hamna inte i kringlan!".
Otroligt nog lyckades engelsmannen hålla sig undan hela första ronden. Tränaren upprepade sin varning inför andra ronden också, och mot alla odds klarade han även denna.
"Nu har du bara en rond kvar" sade tränaren till den helt utpumpade engelsmannen, "håll dig undan kringlan bara".
3:e ronden hann bara börja och PANG!, där satt engelsmannen i kringlan. Tränaren skulle just kasta in handduken när ett avgrundsvrål hördes, Zyklowski flög som en vante & engelsmannen efter & klämde ned Zyklowski i mattan! Sensationen var ett faktum! Ett enormt tumult uppstod, alla hyllade den slutkörde engelsmannen. Till slut fick tränaren tag på honom:"Fantastiskt! Vad hände?"
"Jo" sa engelsmannen "Jag satt fast i kringelgreppet, jag kunde inte röra mig eller knappt andas, jag tänkte att nu dör jag. Alldeles som det började svartna för ögonen så sneglade jag uppåt och fick se en pung som dinglade ovanför mitt ansikte" "det här är min chans" tänkte jag, så jag tog i och bet i pungen allt vad jag orkade, och det ska jag säga dig, fy faan vad stark man blir när man biter sig själv i pungen!!!"

Det här HUMOR..... :lol: :lol: :lol:

29 Sep 2011, 22:19
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 12 posts ]