Joo håller med lite, men jag måste ändå säga att skolor är verkligen för idioter, 14åringar som inte vet vad de vill med livet.
Varje seriös konstnär eller person som vill dra in mycket med stålar och/eller utöva konst/jobba med nått som ger glädje óch lycka skiter i skolan.
Jag slängde mina böcker första dagen varje läsår när jag gick i plugget.
Vem orkar bry sig om vad karl den XII gjorde på skidor i skogen, eller att aldrig aldrig stavas med två L?
För att inte tala om matte, vad har man för användning av det i livet?
Att räkna ut om en påse bröd och en ost går att handla om man har 40kr i fickan eller inte behöver man ju inte gå i skolan för att lista ut.
Fattade inget när jag gick i skolan, undrade vad i helvete jag eller nån hade där att göra, det gick lixom inte ihop för mig.
Lärarna ringde hem och sa att jag inte brydde mig om skolan, talade med farsan, farsan sa, jasså, trevligt att höra att man inte har en son som faller för svenssons lurendrejerier.
Att vara normal och att vara en svensson är det värsta som finns, såg nån sån här "jag vet bäst brud" från plugget stå och packa i varor på ica när jag var där i julas, jaha är du här och handlar sa jag, nee, jag jobbar här sa hon.
Jaha, vad det allt rövslickerier i plugget gav dig, själv ska jag upp till fjällen till min stuga som jag nyss köpt där, sen vidare ner till spanien och spela golf, är du vänlig och stoppar i mjölken där i påsen oxå lilla flickan, sa jag och gick.
Livet är en fest, inget man ska slänga bort på skit, studerar man till läkare eller annat för att man vill jobba med det och bli lycklig så är det fint för mig, gör man det för pengarna så är man dum dum dumelidumdum.
Är man en svensson, en vanlig tomte i svensson hjulet, då får man lära sig att leva där oxå, för man kommer aldrig därifrån om man inte lär sig att gå mot strömmen, då kan man ta sig vart man vill...
Mvh. Klara Kanel, rik på livet, villa i spanien...
http://www.geocities.com/no_song_unheard/Edited by - SentToYou FromHeaven on 04 April 2003 00:28:39