Joshunznera wrote:
Äsch!
jag röstar för multipla fjärrar. På så sätt är jag den ende i huset som kan manövrera elektronikparken med pondus och det kan ju vara rätt kul
Jag har skaffat några grymt snygga cigarrlådor från Puerto Rico där vi förvarar våra fjärrkontroller i respektive rum. På köpet får man känslan av fin herre utan att drabbas av den unkna lukten som cigarrökningen tyvärr medför[;)]
EDIT: fast ärligt talat blev jag lite intresserad, i alla fall om den är lättanvänd. Hade en multifjärr förr i tiden men den var så komplicerad att använda att det hela bara blev värre än från början....
-------------------------------------------------

The beat goes on and I´m so wrong
Tjena Josh! Jo jag har faktiskt samma erfarenheter av multifjärrisar, men detta va banne mig så lättanvänt och ursmart så att en treåring skulle lösa detta med förbundna ögon[:)]. Sånt gillar jag, här e de någon som har tänkt[;)]. Serien Logitech Harmony finns från 229:- till 2500:- beroende på hur många fjärrisar du vill ha in, 4-15 stycken och dom dyrare har pekskärm o dyl. Denna som tog 4 fjärrisar passade mig perfekt just nu. Den t.o.m ersatte en fjärris som jag inte ens hade, till en gammal förstärkare som jag köpte på Blocket för ett tag sen. Nästa snäpp heter Harmony 600 som dom oxå just nu säljer ut för 449:- som tar 5 fjärrisar. Sen höll dom på och packade upp en ny modell som jag tror kostade 850:- och den jäkeln tog 15[:0].
Användarbeskrivningen lyder ungefär såhär.
Sätt i batterierna. (duracell).
Koppla in med usb till pcn.
Skriv upp dina apparater namn och modellnr
Öppna myharmony.com
Regga ett konto där och ladda ner ett program, logga in.
skriv in dina apparater programmet hjälper dig hela tiden.
Klart[:)].
Sen får du gärna bygga mig en Cigarrlådegura med plats för en Jack Daniel´s av lådorna du får över, för de e du riktigt bra på[;)].
Ha en fortsatt trevlig semester!
Mvh Daffyd
Call me black, call me white. Call me anything you like, just don´t call me late for a party!
haraldhellstrom@hotmail.com