| Author |
Message |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
 tonen på BOJen
kommer ihåg att det fanns en tråd i detta ämne för ngt år sedan. Då var det en herrans massa tuppfäktning och högljudda diskussioner med hög svansföring och aggresivt språkbruk På sistone och sedan en god tid tillbaka tycker jag mig uppleva att tonen har blivit avsevärt mycket trevligare och lugnare. Trevligt tycker jag som gärna hyllar Ljudbojen som en skön samlingsplats för allehanda olika människor Så detta är mest en hyllning till det goda samtalet och den trevliga tonen människor emellan[^] -------------------------------------------------  The beat goes on and I´m so wrong
|
| 21 Jun 2011, 09:54 |
|
 |
|
Haraldrig
|
Joshunznera wrote: kommer ihåg att det fanns en tråd i detta ämne för ngt år sedan. Då var det en herrans massa tuppfäktning och högljudda diskussioner med hög svansföring och aggresivt språkbruk På sistone och sedan en god tid tillbaka tycker jag mig uppleva att tonen har blivit avsevärt mycket trevligare och lugnare. Trevligt tycker jag som gärna hyllar Ljudbojen som en skön samlingsplats för allehanda olika människor Så detta är mest en hyllning till det goda samtalet och den trevliga tonen människor emellan[^] -------------------------------------------------  The beat goes on and I´m so wrong Tycker du ska ta ditt hyllningstal och köra upp det någonstans[:(!] [;)][:)] I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud
|
| 21 Jun 2011, 10:31 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
Haraldrig wrote: Tycker du ska ta ditt hyllningstal och köra upp det någonstans[:(!]
[;)][:)]
I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud
+1 [:D][;)]  <font size="2">/Janne i Själevad – Suffering severely from honkieritis. </font id="size2">
|
| 21 Jun 2011, 10:42 |
|
 |
|
davidihse
|
Ja, jag håller med. Man har väl varit skyldig någon gång till att reta upp någon, men på det hela taget så har bojen mognat lite på sistånde. Hoppas nu att Ljudbojen kan inspirera resten av världen.
myspace.com/slackervillezoo
|
| 21 Jun 2011, 10:50 |
|
 |
|
Tobbe z
|
Lite tråkigare åxå[:I]
|
| 21 Jun 2011, 11:16 |
|
 |
|
dimman
|
Joshunznera wrote: kommer ihåg att det fanns en tråd i detta ämne för ngt år sedan. Då var det en herrans massa tuppfäktning och högljudda diskussioner med hög svansföring och aggresivt språkbruk På sistone och sedan en god tid tillbaka tycker jag mig uppleva att tonen har blivit avsevärt mycket trevligare och lugnare. Trevligt tycker jag som gärna hyllar Ljudbojen som en skön samlingsplats för allehanda olika människor Så detta är mest en hyllning till det goda samtalet och den trevliga tonen människor emellan[^] -------------------------------------------------  The beat goes on and I´m so wrong Ja, fast nog spårar det ut i bland, vissa människor går verkligen in för att få igång en intrig, själv [}:)]"tuttar"[}:)] jag på folk som försöker [}:)]"mästra"[}:)]....då kan även jag spåra ur och bli en riktig [}:)]"Bitterfitta"[}:)] Men överlag så är Bojen[:D] en bra plats att hänga på för folk med våra intressen[^].
|
| 21 Jun 2011, 16:51 |
|
 |
|
spindeln
|
bajs
|
| 21 Jun 2011, 17:18 |
|
 |
|
Bulan
|
B A J S
Om jag får be[:D]
|
| 21 Jun 2011, 17:48 |
|
 |
|
we_made_wor_history
|
VÅGA BÖGA!
"maybe its not too late to learn how to love and forget how to hate"
|
| 23 Jun 2011, 07:46 |
|
 |
|
ralvejd
|
 <b>ralvejd@pc010:~$</b> <i>Generalist, kan inget om allt"] http://www.ralvejd.se/
|
| 23 Jun 2011, 18:49 |
|
 |
|
Dodger
|
Klart att tonen är bra - det är ju ett forum för musiker för i h-e.......
|
| 24 Jun 2011, 10:29 |
|
 |
|
DrSlim
|
|
| 24 Jun 2011, 22:23 |
|
 |
|
DNS
|
Elyt.
|
| 25 Jun 2011, 01:31 |
|
 |
|
Goran
|
Haraldrig var ju ytterst provokativ förr, och det var rätt kul faktiskt, numera är han from som ett lamm [:D] Hoppas bara han blixtrar till ibland [}:)] Men visst, vi är snälla mot varandra och det uppskattas, man ska våga ställa idiotfrågor utan att skriftligen idioförklaras. Bojen är ett bra forum på alla sätt utom det rent it-tekniska som strular ibland. Vi kommer alla ha ha många pluspoäng när vi hamnar inför Sankte Per, eller i bästa fall Leo Fender alt Orville Gibson [;)]
|
| 25 Jun 2011, 08:09 |
|
 |
|
FenderBender
|
Goran wrote: Haraldrig var ju ytterst provokativ förr, och det var rätt kul faktiskt, numera är han from som ett lamm [:D] Hoppas bara han blixtrar till ibland [}:)] Men visst, vi är snälla mot varandra och det uppskattas, man ska våga ställa idiotfrågor utan att skriftligen idioförklaras. Bojen är ett bra forum på alla sätt utom det rent it-tekniska som strular ibland. Vi kommer alla ha ha många pluspoäng när vi hamnar inför Sankte Per, eller i bästa fall Leo Fender alt Orville Gibson [;)]
+1 Jag tror att en av anledningarna till att det aldrig riktigt spårar ur här på Ljudbojen är att medlemmarna har en viss förmåga att skilja på sak och person. [^]  <font size="2">/Janne i Själevad – Suffering severely from honkieritis. </font id="size2">
|
| 25 Jun 2011, 11:50 |
|
 |
|
piotr770
|
Böghög!
|
| 25 Jun 2011, 13:22 |
|
 |
|
FenderBender
|
Moget... [xx(]  <font size="2">/Janne i Själevad – Suffering severely from honkieritis. </font id="size2">
|
| 25 Jun 2011, 13:29 |
|
 |
|
kjelle
|
Goran wrote: Haraldrig var ju ytterst provokativ förr, och det var rätt kul faktiskt, numera är han from som ett lamm [:D] Hoppas bara han blixtrar till ibland [}:)] Men visst, vi är snälla mot varandra och det uppskattas, man ska våga ställa idiotfrågor utan att skriftligen idioförklaras. Bojen är ett bra forum på alla sätt utom det rent it-tekniska som strular ibland. Vi kommer alla ha ha många pluspoäng när vi hamnar inför Sankte Per, eller i bästa fall Leo Fender alt Orville Gibson [;)]
Numera gäspar jag bara när Haraldrig klämmer i med att svenskar är ... (välj vilken negativ egenskap som helst här). Skönt att han i och med det är självkritisk, som svensk. Eller hur Haraldrig[;)]? Man får lära sig leva med andras brister, perfekt som man är själv...[8D] Antal pluspoäng vid pärleporten (Pearly Gates[8D]) är väl samma som antal poster? Om man hänger tillräckligt mycket här, får man mindre tid över till synder. 
|
| 25 Jun 2011, 14:57 |
|
 |
|
Matsk
|
Har hängt runt här i ett par år nu och haraldrig [:)] bemötts illa trots ett antal mer eller mindre oinitierade frågor och en eller annan moralkaka, inte heller på OT. Jävligt skönt att kunna slänga ur sig frågor om allehanda ting, uttrycka sin åsikt eller bara skriva strunt utan att behöva mötas av allehanda invektiv. Man är ju inte nödvändigtvis nån mes (även om jag nu defacto råkar vara det) bara för att man beter sig någorlunda hyfsat. Att jämt och ständigt vakta sin tunga och vara på sin vakt befordrar då rakt ingen kreativitet, sen är det ju å andra sidan helt ok att säga vad man tycker även om det råkar vara politiskt eller musikaliskt inkorrekt. Sen att alla gitarrister utan undantag är idioter är ju en helt annan sak[;)]
Mats
|
| 25 Jun 2011, 15:26 |
|
 |
|
dimman
|
Jaha ... nu vet vi vart du bor ..och vad är det för post.nr dit då "Lelle vän" [xx(][xx(] (Snart är vi i gång på riktigt [}:)])
|
| 25 Jun 2011, 17:15 |
|
 |
|
Haraldrig
|
1 år kvar i Sverige. Biter ihop! I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud
|
| 25 Jun 2011, 23:53 |
|
 |
|
Goran
|
Haraldrig wrote: Goran wrote: Haraldrig var ju ytterst provokativ förr, och det var rätt kul faktiskt, numera är han from som ett lamm [:D] Hoppas bara han blixtrar till ibland [}:)] Men visst, vi är snälla mot varandra och det uppskattas, man ska våga ställa idiotfrågor utan att skriftligen idioförklaras. Bojen är ett bra forum på alla sätt utom det rent it-tekniska som strular ibland. Vi kommer alla ha ha många pluspoäng när vi hamnar inför Sankte Per, eller i bästa fall Leo Fender alt Orville Gibson [;)]
<font color="red">1 år kvar i Sverige.</font id="red">Biter ihop! I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud Ska du flytta, det kanske är kul för dig men dina insatser här på Bojen och inte minst Guitar Show South kommer att saknas rejält. Om det är så illa hoppas jag du fixar en "vikarie" till gitarrmässan [:)]
|
| 27 Jun 2011, 10:50 |
|
 |
|
Mike Leaf
|
Quote: Ska du flytta, det kanske är kul för dig men dina insatser här på Bojen och inte minst Guitar Show South kommer att saknas rejält.
Bara för att man flyttar till ett annat land innebär det inte att man inte kan logga in på Ljudbojen , Internet vet du..... [;)] Jo förresten om han ska emigrera till Kina kan det kanske bli problem med censuren..... [B)]
|
| 27 Jun 2011, 11:27 |
|
 |
|
Goran
|
Mike Leaf wrote: Quote: Ska du flytta, det kanske är kul för dig men dina insatser här på Bojen och inte minst Guitar Show South kommer att saknas rejält.
<font color="red">Bara för att man flyttar till ett annat land innebär det inte att man inte kan logga in på Ljudbojen , Internet vet du.....</font id="red">[;)] Jo förresten om han ska emigrera till Kina kan det kanske bli problem med censuren..... [B)] [B)] [:D][:D][:D]
|
| 27 Jun 2011, 18:28 |
|
 |
|
no16
|
Visst, men fattar fortfarande inte varför det finns "vissa" som inte kan skriva ETT ENDA normalt inlägg utan att vara rejält dryga och otrevliga. Vad är grejen med det? Kanske ofrånkomligt på ett forum?
|
| 28 Jun 2011, 08:44 |
|
 |
|
PGW
|
no16 wrote: Visst, men fattar fortfarande inte varför det finns "vissa" som inte kan skriva ETT ENDA normalt inlägg utan att vara rejält dryga och otrevliga. Vad är grejen med det? Kanske ofrånkomligt på ett forum?
A: En del vill helt enkelt reta upp andra. Det kan fylla en funktion ibland, men knappast alltid. B: Textformatet är ett gravt handikapp jämfört med att mötas irl, ironi & liknande finesser går förlorat - att det går långsamt är ju ingen större fördel heller. Lösning : försök alltid tolka inlägg positivt. Går inte det - ignorera & ryck på axlarna om det inte är något som ligger dig så varmt om hjärtat att det är oundvikligt att "gå igång". [url="http://roaddust.zoka.cc/index.html"]<font color="red">High Octane Rock´n´roll</font id="red">[/url] You shouldn´t call the doctor if you can´t afford the bills!" - Wilko Johnson
|
| 28 Jun 2011, 11:30 |
|
 |
|
Sustain
|
Det är allmänt trevligt här på Bojen tycker jag. Det är numera det enda forumet som jag håller löpande koll på. Men en sak förbryllar och stör mig lite, nämligen att så många, inte minst bland "Superpostarna", är så anonyma i sina profiler. Varför är det så? Vad är man rädd för?
Det går liksom inte att känna någon vidare samhörighet med, inte heller riktigt förtroende för, en person som man inte vet något mer om än det som ev. kunnat utrönas utifrån dennes inlägg.
/Sixten
|
| 28 Jun 2011, 12:43 |
|
 |
|
faellman
|
Sixtens fråga här ovan är bra. Varför räds vissa "storpratare" att bjussa lite i profilen? En annan klassiker är i säljesannonserna "xxx-tusen spänn exkl. frakt" och sedan ingen ort angiven i profilen...[xx(][:D] Bojen är min klara favoritsida och jag läser många inlägg. Tyvärr har jag blivit väldigt dålig på att posta på senare år. MVH faellman <i><font size="1">oO0Oo URL: http://soundcloud.com/mr-faellman-project/</font id="size1">"]
|
| 28 Jun 2011, 13:10 |
|
 |
|
lpstd
|
Sustain wrote:
Men en sak förbryllar och stör mig lite, nämligen att så många, inte minst bland "Superpostarna", är så anonyma i sina profiler. Varför är det så? Vad är man rädd för?
Inbrott kanske? Jag tycker det är ganska sunt att inte lämna ut alltför mycket info om sig själv och sin eventuella gitarrsamling på nätet.
|
| 28 Jun 2011, 13:12 |
|
 |
|
Haraldrig
|
Goran wrote: Haraldrig wrote: Goran wrote: Haraldrig var ju ytterst provokativ förr, och det var rätt kul faktiskt, numera är han from som ett lamm [:D] Hoppas bara han blixtrar till ibland [}:)] Men visst, vi är snälla mot varandra och det uppskattas, man ska våga ställa idiotfrågor utan att skriftligen idioförklaras. Bojen är ett bra forum på alla sätt utom det rent it-tekniska som strular ibland. Vi kommer alla ha ha många pluspoäng när vi hamnar inför Sankte Per, eller i bästa fall Leo Fender alt Orville Gibson [;)]
<font color="red">1 år kvar i Sverige.</font id="red">Biter ihop! I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud Ska du flytta, det kanske är kul för dig men dina insatser här på Bojen och inte minst Guitar Show South kommer att saknas rejält. Om det är så illa hoppas jag du fixar en "vikarie" till gitarrmässan [:)] 2012 kan bli sista året vi kör mässa MEN det är möjligt att den fortsätter eftersom jag kan arrangera den utan att vara i Sverige. Då kan man också komma hem en gång om året utan att känna att det är slöseri med tid[:D] I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud
|
| 28 Jun 2011, 13:30 |
|
|