View unanswered posts | View active topics It is currently 04 May 2026, 07:03

Reply to topic  [ 12 posts ] 
Ubåt i luren 
Author Message

Post Ubåt i luren
Sedan i söndags har telefonnummer 0526170927 ringt två gånger varje dag. När man lyfter luren så är det helt tyst och klickar sedan av. Ringer man upp numret så bryts det direkt, och googlar man på numret hittar man inte mycket info. Någon här som vet vad det kan röra sig om ? Börjar bli jävligt pissed off nu.

pudas

31 Mar 2011, 20:09
Profile

Det är förmodligen ett försäljningsföretag. En säljare ringer upp tio nummer samtidigt och tar den som svarar först. Har råkat ut för det själv - och alltid från nummer som börjar med 05. Borde vara skottpengar på sånt där. [:(!]

Image
<font size="2">/Janne i Själevad – Suffering severely from honkieritis. </font id="size2">

31 Mar 2011, 20:19
Profile ICQ WWW

Det är förmodligen ett försäljningsföretag. En säljare ringer upp tio nummer samtidigt och tar den som svarar först. Har råkat ut för det själv - och alltid från nummer som börjar med 05. Borde vara skottpengar på sånt där. [:(!]

Image
<font size="2">/Janne i Själevad – Suffering severely from honkieritis. </font id="size2">

Japp det är en dator som ringer upp och de skiter i NIX och sånt. Troligvis vill de komma åt att förvalta dina pensionspengar!

"Det är aldrig försent att ge upp"

31 Mar 2011, 20:20
Profile WWW

FenderBender wrote:

Image

Japp det är en dator som ringer upp och de skiter i NIX och sånt.

"Det är aldrig försent att ge upp"

De brukar säga att de är associerade med Telia - för då gäller inte NIX. [V] Har inget tålamod för nasare som stör mig på min fritid. De få gånger jag svarat på kvällar och helger, har jag bett dom återkomma under kontorstid under veckorna. Men, sa en av dom. Då är väl du inte hemma? EXAKT! Svarade jag! [8D]

Image

31 Mar 2011, 20:24
Profile ICQ WWW

Googla och finn....

http://www.vemringde.se/?q=0526170927

"A Guitar ain't a Blues Guitar til its Been in a Pawn shop"

01 Apr 2011, 09:19
Profile ICQ YIM WWW

De som ringer är mina egna leverantörer av bredband/telefoni/el som vill erbjuda förlängningar med olika knep och knåp i förhoppan om att man ska binda upp sig för ytterligare ett år eller sånt.

Det har hänt att nån fondförvaltare har "inbjudit" mig till en seminarie om placeringar. Om det händer 1 gång per år så är det klart godkänt jämfört med hur det var innan NIX

01 Apr 2011, 09:38
Profile WWW

väldigt vanligt att de ringer upp ett gäng nummer å sen de som svarar första gången går sedan till telefonist. Blev mäkigt förbannad när man låg med ryggskott och fick resa sig två ggr...Fast första gången hörde jag massa bakgrundsljud och massa prat men ingen som svarade. Stackars telefonist som svarade andra gången som fick ganska mkt skit.[}:)][:D]
Iofs så påpekade ja att det nog inte va hans fel men att det ändå va åtskogen.

01 Apr 2011, 09:58
Profile ICQ WWW

-------------
The church is near, but the road is icy. The pub is far, but we walk carefully.

01 Apr 2011, 14:42
Profile

Råkade ut för samma sak, ringde 2 ggr först o när jag svarade var det helt tyst i andra änden. 3dje gången så var det en säljare för något i andra änden o den stackarn fick sig en ordentlig skrapa, så när jag var klar sa han lite försynt..: "Jag antar att du inte är intresserad då att höra mitt ärende...."

Han hade helt rätt.

Si fractum non sit, noli id reficere

01 Apr 2011, 14:54
Profile

Jag har NIX och får samtal ändå.

-------------
The church is near, but the road is icy. The pub is far, but we walk carefully.

Samma här. Jag gick med i NIX redan från början. Men NIX omfattar inte Telias egna bolag, ej heller associerade bolag. Så en ny affärsidé för Telia verkar vara att sälja partnerskap för att på så sätt öppna upp Telias abbonenter även för andra företag. Synnerligen utstuderat! [V]

Image

01 Apr 2011, 14:58
Profile ICQ WWW

FenderBender wrote:
Samma här. Jag gick med i NIX redan från början. Men NIX omfattar inte Telias egna bolag, ej heller associerade bolag. Så en ny affärsidé för Telia verkar vara att sälja partnerskap för att på så sätt öppna upp Telias abbonenter även för andra företag. Synnerligen utstuderat! [V]

Telias omfattas naturligtvis av NIX även de. Däremot omfattar inte NIX-reglerna företag som du har en kundrelation till. Antar att du sitter kvar med Telia som telefonioperatör?

01 Apr 2011, 15:20
Profile ICQ WWW

FenderBender wrote:

Telias omfattas naturligtvis av NIX även de. Däremot omfattar inte NIX-reglerna företag som du har en kundrelation till. Antar att du sitter kvar med Telia som telefonioperatör?

Japp! Har bytt flera gånger, men alltid landat hos Telia i slutändan. Så nu skiter jag i jakten på Teleoperatör. Jag ska snart dö i alla fall! [;)]

Image

01 Apr 2011, 15:51
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 12 posts ]