View unanswered posts | View active topics It is currently 06 May 2026, 05:03

Reply to topic  [ 8 posts ] 
Handla kameraprylar i USA? 
Author Message

Post Handla kameraprylar i USA?
Handla kameraprylar i USA, någon som gjort det?
Hittade lite nätbutiker med bra priser där borta och har en bekant som åker över några dagar i nästa vecka. Tänkte skicka med en köplista om priserna är så pass bra i butiker som de är på nätet.

Ska ha en ny blixt, ev också en ringblixt, och ett fast 50mm objektiv till min Nikon.

Någon med erfarenhet?

/Bilton
"Skjut inte upp till i morgon det du kan ge fan i redan i dag."

bilton[snabela]telia.com

27 Jan 2011, 23:41
Profile

Jag har bara erfarenhet av att handla via nätet från B&H i New York, det har alltid funkat bra!

Anledningen till att jag alls kladdar i din tråd är att jag för två, kanske tre år sedan köpte en sån här;
Image
från B&H, trodde jag skulle använda den till ett projekt som aldrig blev av, aldrig använd alltså, den kanske du vill köpa, lovar att du inte får bättre pris ngn annan stans! [8D]

Magnus

27 Jan 2011, 23:54
Profile

Funkar till Nikon D90? Vad har du tänkt dig?

/Bilton
"Skjut inte upp till i morgon det du kan ge fan i redan i dag."

bilton[snabela]telia.com

28 Jan 2011, 00:04
Profile

Snabb titt på B&H säger ca 2500.- så 1500.- tycker jag inte är oskäligt. Sprillans ny i en schucker liten väska. Är inte säker på att jag sett till bruksanvisningen på sistone men den kan ju laddas ned. Köpte för att köra på D2X och vad jag förstår härifrån; http://www.sigmaphoto.com/EM-140_DG_Macro_Flash.cfm skall den funka fint till D90 också.
Hojta till om du vill att jag tar ett par bilder imorgon bitti och mailar över till dig.

Magnus

28 Jan 2011, 00:18
Profile

Det funkar utmärkt att handla i USA, men se till att hålla dig till seriösa butiker.

Rekommenderade butiker:
http://www.bhphotovideo.com/ (New York + postorder)
http://www.adorama.com/ (New York + postorder)

http://www.calumetphoto.com/ har jag också fått för mig ska vara bra, har butiker på fler håll. Jag har dock bara handlat i deras kanadeniska butik.

B&H har dessutom en hel del musikprylar för studio/PA/inspelning.

TÄnk på att New York har en säljskatt på närmare 9% som läggs på priset om du inte köper på postorder till en annan delstat. Det finns också en stor mängd mindre seriösa butiker, både på nätet och i turisttäta områden som nära Times Square i NYC. Undvik dem.

-------------
The church is near, but the road is icy. The pub is far, but we walk carefully.

28 Jan 2011, 09:09
Profile

Jag lade lite bilder & info under "Säljes övrigt"

Magnus

28 Jan 2011, 12:17
Profile

Gå till B&H, som någon redan skrivet. Dom har ALLT, precis ALLT. Dom har mer än ALLT. Saknar du t.ex. en gammal kamerarem från 1946, till ett märke som inte finns kvar idag, så nog sjutton har dom remmen. Förmodligen säljer de även optiken till nästa rymnfärd redan nu, som bara NASA beställt innan. De är helt sanslösa. De är dock judar av värtsa sorten så är det är "scha-maak" eller nåt i den stilen, fråga bara INTE vad det är, men butiken stänger de direkt. Det är så stort att du nog kan knalla omkring därinne en hel dag utan att se samma grejer. HEKT JÄVLA MAKALÖST STÄLLE som också ligger riktigt lågt i pris.
Och det nästan mest märkliga är att de allid har låga priser.

Passa på och fråga om det är något kamera-kit dom de har extrapris på, så kommer du hem med samma värsting-kamera som grannen just har köpt, fast till ett betyldigt läge pris. Där kan du handla utan att blir lurad.

Image

29 Jan 2011, 01:42
Profile ICQ WWW

Som nuffe skriver kanske man ska lägga till att både Adorama och B&H drivs just av judar, vilket innebär att de stänger tidigt på fredagar och har helt stängd på lördagar. Söndagar är det dock öppet som vanligt. De har också helt stängt på alla judiska helgdagar. All info om detta finns dock på webben, så titta in där innan besök.

29 Jan 2011, 09:54
Profile
Reply to topic   [ 8 posts ]