|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 6 posts ] |
|
Fotbollsresa till Italien,nån som kan nått ?
| Author |
Message |
|
texas
|
 Fotbollsresa till Italien,nån som kan nått ?
Har tänkt att åka å titta på Milan i vår med pojken,nån som har bra tips. Om resor alltså,inte om fotboll[:D].
|
| 15 Jan 2011, 15:41 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
ryanair till Bergamo eller om du är ute i god tid (typ nu) så är det rätt hyggliga priser med SAS också (Malpensa) -------------------------------------------------  The beat goes on and I´m so wrong
|
| 15 Jan 2011, 16:09 |
|
 |
|
kjelle
|
Förr kunde man flyga billigt med Alitalia till Linate, men jag kollade just, allt annat än billigt. Är på samma linje som Josh, men jag brukar föredra SAS. Kolla även Supersaver, ibland är dom billigare på SAS än SAS själva. 
|
| 15 Jan 2011, 19:37 |
|
 |
|
dossena
|
Det är lätt att hitta billiga flygresor med Ryanair och SAS om man är ute i god tid. Hotellrum finns det gott om till ganska låga priser. Det är dock bra att kolla en tid i förväg eftersom det ibland händer saker i stan som gör att hotellen dels blir uppbokade och dels väldigt dyra (möbelmässan i april krockar exempelvis med Milans match mot Sampdoria).
Matchbiljetter köper man på plats om man inte absolut vill se ett derby mot Inter eller en match mot Juventus. Då blir det slutsålt och biljetter måste köpas långt i förväg, vilket betyder att man är hänvisad till att köpa biljetter via researrangörer, som lägger på massor av procent på det redan ganska höga priset. Övriga ligamatcher blir aldrig utsålda och det finns gott om biljetter. Biljetterna är personliga och man måste ha pass med sig då man köper.
Om man har riktig otur klassas matchen man tänkt se som en högriskmatch. Detta kan tyvärr ske med ganska kort varsel. Då kan det till bli så illa att man bara släpper in personer som kan bevisa att de bor i Milano!
|
| 16 Jan 2011, 01:10 |
|
 |
|
arinihsd
|
Dossena,
Om jag har hotell i Milano, bor jag där då?
|
| 16 Jan 2011, 05:00 |
|
 |
|
dossena
|
arinihsd wrote: Dossena,
Om jag har hotell i Milano, bor jag där då?
Inte enligt Carabinieris sätt att se på saken, så vitt jag förstått.
|
| 16 Jan 2011, 15:25 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 6 posts ] |
|