View unanswered posts | View active topics It is currently 06 May 2026, 02:04

Reply to topic  [ 7 posts ] 
trasigt muskelfäste i axeln.... 
Author Message

Post trasigt muskelfäste i axeln....
lyckades dra sönder ett muskelfäste i höger axel förra veckan, kan inte göra ett piss nästan med armen. satan vad trist att inte kunna lira gitarr, ska till doktorn på återbesök imorgon. ville bara gnälla lite, och öva på att skriva med vänster pekfinger..

02 Dec 2010, 13:05
Profile

...och öva på att skriva med vänster pekfinger..

[:D]

http://www.myspace.com/gudarsskymning

<i>Kan ni kanske ta era personliga gnäbb till en sandlåda någonstans och lösa dem över en sockerdricka?
Det påminner mig om när en puckelrygg på besök i djurparken skrek åt en kamel: Driver du med mig!?"]

02 Dec 2010, 13:50
Profile WWW

ramlade ned från en steg för några år sedan på sommarhusbygget. Stor förödelse i axelpartiet som slutade i två olika operationer. Var helt oförmögen att greppa med vänsterhanden i månader och fick dessutom ngt problem med nerverna i höger underarm vilket gjorde även den i stort sett oduglig för gitarrspel.

Riktigt frustrerande att inte kunna spala gitarr under flera månader. Nu är dock axlarna helt återställda och jag upptäcker då att jag fortfarande inte kan spela gitarr, men nu av samma anledning som före olyckan (och det känns ju i alla fall ngt bättre)[;)]

Önskar dig god bättring!

-----------------

Image

02 Dec 2010, 14:28
Profile WWW

FAn, axlarna är rätt centrala. Har sabbat axeln en gång i en skidvurpa, armen bara hängde ett tag. Väldigt central del, och trångt i leden. Ta inte i för tidigt, är min erfarenhet. Det tar tid att läka. Det finns övningar som joggar axeln utan att de 4(?) musklerna trängs för mycket. Något att kolla upp så småningom. Mina kajak polare håller bra koll på sånt här.

Lider med dig!

Image

02 Dec 2010, 17:16
Profile WWW

Axelskador tar tid att läka. Rotatorcuffen är känslig.
Partiellt avsliten supraspinatus -91
Operation "acromiomplastik" -95
2010 är axeln brukbar och färdig för "hårdträning"

02 Dec 2010, 17:25
Profile WWW

tack för omtanke och råd, får se vad doktorn säger imorgon. tycker det känns som om det går åt rätt håll, speciellt på morgnarna. fick besked av min chef att vi har nån försäkring på jobbet som täcker det jag förlorar vid sjukskrivning, alltid nåt... gott om tid att lyssna på musik nu i alla fall

02 Dec 2010, 18:09
Profile

Ajajaj... Allt som mer eller mindre begränsar ens förmåga att lira gura är en tragedi. Hoppas du kommer tillbaka snabbt - men som några här indikerat, det kan ta lite tid. Lycka till. Jag tänker på dig. [:)]

Image<font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2">

02 Dec 2010, 19:00
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 7 posts ]