|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 9 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
Lemmy
Joined: 10 Mar 2004, 23:38 Posts: 2344 Location: Gislaved SWISH
|
 Tradera
Har ni sålt nåt på Tradera nån gång o sen inte fått kontakt med köparen? Har sålt(?) en GPS på Tradera, personen med högsta budet svarar inte på mail och inte telefon heller. Nåt tips om vad göra, säljavgiften står man ju med trots att man kanske inte har den såld... dock inga större summor. Det är väl bara att sätta ut den igen kanske...
|
| 29 Oct 2010, 08:01 |
|
 |
|
Groth
|
Förmodligen är det väl nån som ångrat sig - det är tråkigt, men det händer. Kan ju också vara nån som är utomlands (dålig planering), på sjukhuset med sin sjuka mor (inte lika dålig planering) eller liknande. Ge det några dagar. Annars reklamerar du så du blir av med säljavgiften, åsså sätter du ut den igen.
|
| 31 Oct 2010, 19:23 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
Min hustru, som är en ganska flitig Traderare, rapporterar att något sådant hänt henne ett par gånger genom åren. Inte vanligt alltså. Det är bara att spotta i nävarna och ta nya tag! [:)]  <font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2">
|
| 31 Oct 2010, 19:29 |
|
 |
|
Lemmy
|
Jepps, mailade köparen o gav en tidsfrist , att om hon inte hör av sig innan en viss dag så hävs köpet.
|
| 31 Oct 2010, 22:37 |
|
 |
|
Lemmy
|
Var ju smidigt. När man gav negativt omdöme och valde utebliven betalning så fick man ett val att återaktivera annonsen och då tas automtiskt avgiften för försäljningen bort.
|
| 02 Nov 2010, 16:16 |
|
 |
|
lpstd
|
Har hittills klarat mig från att både ge och få negativt omdöme på tradera efter drygt fyra år och ett drygt hundratal affärer. Men kollar man runt så är det ju ofta samma personer som både har gett och fått negativt omdöme. Man låter ju gärna bli att bjuda på något från någon som har för mycket negativa, men är man själv säljare så är det ju svårt att hindra någon alltför negativ att vinna ens auktion.
Risken är ju att man själv lämnar neg och får tillbaka ett i hämnd.
|
| 02 Nov 2010, 17:57 |
|
 |
|
Lemmy
|
lpstd wrote: Har hittills klarat mig från att både ge och få negativt omdöme på tradera efter drygt fyra år och ett drygt hundratal affärer. Men kollar man runt så är det ju ofta samma personer som både har gett och fått negativt omdöme. Man låter ju gärna bli att bjuda på något från någon som har för mycket negativa, men är man själv säljare så är det ju svårt att hindra någon alltför negativ att vinna ens auktion.
Risken är ju att man själv lämnar neg och får tillbaka ett i hämnd.
Håller med, men när jag nu gav omdömme på denna "köpare" så hade personen 5 negativa omdömen. Där säljare ej fått tag i personen, där svaret hade vart väldigt spydigt etc... kontot var också avstängt nu.
|
| 02 Nov 2010, 19:37 |
|
 |
|
dynaflux
|
Jag har sålt ganska mycket på Tradera och jag skulle vilja säga att det är väldigt ovanligt att köparen inte svarar. Det beror kanske vilken typ av varor man säljer.
Desto vanligare är det att köparen hör av sig efter auktionen och undrar om jag kan vänta med betalningen tills de fått lön.
|
| 06 Nov 2010, 01:25 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 9 posts ] |
|