| Author |
Message |
|
Slowhand2
|
 Bye Killar!
Hej so long ni som fortfarande har en juste människosyn... Ni andra kan dra åt helvete. BiTTeR wrote: Då kan väl du och Phil Collins adoptera ett gäng romer. Hör av dig igen när du lessnat så ska vi se om vi kan hitta något annat land som känner sig manade att ta sig an dessa "utsatta" romer.
Tänkte bara avsluta mina inlägg här med att säga: och det skulle vara jag som beskrivs som den besvärliga vidriga typen som borde bannas... Fan vad jag håller på att bli besviken på att det är såå många trångsynta typer på ett musik forum!!! För mig är musikskapande något som är så fjärran långt bort från rasism och patriotism och egoism och allt detta som vissa här visar... Jag har goda minnen från den tid då vi hade våra roliga "vi spelar på samma komp, lägger ut de på en websida och jämför sen". Jag har inget minne om att det fanns sån rabiat konservatism då i de olika inlägg... Jag vet själv att jag lätt bli rabiat om jag konfronteras med folk som kan skriva så hemska saker som det som "bItter" skriver här... Han vald nog sitt Nickname rätt iallafall... nåt måste man göra rätt i livet *smile*... Bye killar nu kan ni njuta av varandra utan att Slowy kommer o stör eran myspys. nu får ni bre på med hurra hurra hurra Ja må han försvinna, ja må han försvinna, ja må han försvinna uti hundrade år //Slow mvh/Slowhand2 Peace - Love & LeftHanded Guitars http://www.swedenblue.comhttp://slowdad-now.blogspot.com/
|
| 26 Oct 2010, 15:47 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
So long dude, you will be missed! [:(]  <font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2">
|
| 26 Oct 2010, 15:52 |
|
 |
|
DrSlim
|
Synd. Tråkigt om det blir för likriktat. http://www.myspace.com/billmusik
|
| 26 Oct 2010, 15:53 |
|
 |
|
notuern
|
Så går det när administratörerna skiter i sitt forum.. tråkigt. [:(]
<hr noshade size="1"> <u>http://www.myspace.com/lastshoutofficial</u> <h6>notuern(SnabelA)hotmail.com</h6>
|
| 26 Oct 2010, 16:10 |
|
 |
|
BiTTeR
|
Slowhand2 wrote: Hej so long ni som fortfarande har en juste människosyn... Ni andra kan dra åt helvete. BiTTeR wrote: Då kan väl du och Phil Collins adoptera ett gäng romer. Hör av dig igen när du lessnat så ska vi se om vi kan hitta något annat land som känner sig manade att ta sig an dessa "utsatta" romer.
Tänkte bara avsluta mina inlägg här med att säga: och det skulle vara jag som beskrivs som den besvärliga vidriga typen som borde bannas... Fan vad jag håller på att bli besviken på att det är såå många trångsynta typer på ett musik forum!!! För mig är musikskapande något som är så fjärran långt bort från rasism och patriotism och egoism och allt detta som vissa här visar... Jag har goda minnen från den tid då vi hade våra roliga "vi spelar på samma komp, lägger ut de på en websida och jämför sen". Jag har inget minne om att det fanns sån rabiat konservatism då i de olika inlägg... Jag vet själv att jag lätt bli rabiat om jag konfronteras med folk som kan skriva så hemska saker som det som "bItter" skriver här... Han vald nog sitt Nickname rätt iallafall... nåt måste man göra rätt i livet *smile*... Bye killar nu kan ni njuta av varandra utan att Slowy kommer o stör eran myspys. nu får ni bre på med hurra hurra hurra Ja må han försvinna, ja må han försvinna, ja må han försvinna uti hundrade år //Slow mvh/Slowhand2 Peace - Love & LeftHanded Guitars http://www.swedenblue.comhttp://slowdad-now.blogspot.com/Hemska saker? Det där va väl att överreagera en aning va ? Syftet med mitt svar ovan hade väl en underliggande ton av att de som verkligen lider/känner med/för något/någon kan väl då ta sig an saken i fråga istället för att spy galla över allt och alla som inte har samma brinnande låga för samma sak. Du skriver ju själv Quote: Jag vet själv att jag lätt bli rabiat om jag konfronteras med folk som kan skriva så hemska ....... och det vet nog de flesta och du blir därmed väldigt enkel att hetsa upp vilket jag själv personligen tycker är lite kul. Till saken hör också att du har väldigt svårt för att acceptera andras åsikter samtidigt som du gärna efter egen tolkning sätter en stämpel på dessa vilket gör att du givetvis får ta en och annan känga tillbaka vilket jag själv också ofta får. Men ska det bli snyfttråd att du ska bannas osv så kan jag gladeligen avregga mig från forumet om du då känner att du kan vara kvar.
|
| 26 Oct 2010, 16:16 |
|
 |
|
FredrikF
|
Slo, du har alltid varit och är fortfarande en viktig del av detta forum. Att det finns olika åsikter i ett forum är inte konstigt, Det som däremot är tråkigt är att tonen blir så hård emellanåt. Vi är fyra personer som försöker moderera detta forum och det är inte lätt att hänga med i alla trådar och se allt som borde modereras bort. Å andra sidan har vi valt en linje som tillåter mycket förutom då rena vidrigheter och personpåhopp. De som ser ngt sånt bör maila admin@ljudbojen.com, då har vi större möjligheter att moderera snabbt Att vi skiter i forumet som ngn påstår är inte sant, vi gör så gott vi kan. Den senaste veckan är det fler av BOJsen som fått gult kort via mail, pga övertramp och otrevligheter Kan bara vädja till dig att stanna kvar eller åtminstone komma tillbaka när det lugnat sig lite. Du är en skön profil som vi är många här på BOJen som uppskattar.
|
| 26 Oct 2010, 17:36 |
|
 |
|
kjelle
|
Slow, ta ett break och titta in när du blir nyfiken igen. Klart som fan att man ska kunna lägga ut sina åsikter, men ibland har en del svårt att skilja på sak och person. Lätt att klaga på admin. Eftersom det är som Fredrik skriver, frivilligt extraarbete att hantera admin, får ni väl erbjuda er hjälp om ni tycker att det kan göras bättre. 
|
| 26 Oct 2010, 17:49 |
|
 |
|
Mary Goore
|
Det skulle vara jättetråkigt om du försvinner. Te en paus men kom gärna tillbaks [:)] http://www.k-out.se
|
| 26 Oct 2010, 19:07 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
Hoppas du tittar in igen, så du får höra denna låt som jag tycker passar bra just nu: Something good coming från Tom Petty& The Heartbreakers senaste album MOJO http://www.youtube.com/watch?v=_qBAI0EKvVIBOJen blir kallare utan såna som du närvarande peace[^] ----------------- 
|
| 26 Oct 2010, 19:37 |
|
 |
|
kkrans
Joined: 13 Mar 2003, 00:26 Posts: 2693 Location: Solna, Sweden
|
Ja Slo... ingen ide med lägga ner Bojen. Ta en paus vet jag, jag har gjort det ett par gånger [:D]
Skit i "gnäll-gnäll-socialen-har-inte-gett-mig-pengar-surgubbe" tugget på off topic.
Jag försöker ge fan i de trådarna och det är svårt [:D]
Fasiken, admin får göra sig en fundrare på vissa trådar om de tillför någonting överhuvudtaget -> <Delete> Det finns ett antal användare på detta forum som skulle behöva en ofrivillig semester på ett par veckor.
|
| 26 Oct 2010, 22:51 |
|
 |
|
Rock_N_Ron
|
Storm i ett vattenglas, någon?!?
Visst f-n sker det övertramp i vissa "argumentationer", men lägger man upp halsen på huggkubben som du gör, Slow, så får du väl tåla lite mothugg & inte komma springande med nå´n slags cry-baby-(inte Dunlop varianten)-attityd!
Att snyftande be dom som inte tycker som du att "dra åt helvete" är knappast ett konstruktivt sätt att lösa problemet.
Grow some balls and get back in the game, för faaaaaaan! [}:)]
= = = = = KEEP ON ROCKIN´ IN THE FREE WORLD = = = = =
|
| 27 Oct 2010, 08:36 |
|
 |
|
Plexiglas
|
kkrans wrote: Fasiken, admin får göra sig en fundrare på vissa trådar om de tillför någonting överhuvudtaget
tex politiktrådar, är det inte framförallt där det skiter sig mest hela tiden? http://www.myspace.com/gudarsskymningHendrix interview shortly after Woodstock..... Interviewer: "So Jimi - what's it like to be the best guitar player in the world?" Jimi: "Dunno, go and ask Rory Gallagher....."
|
| 27 Oct 2010, 09:00 |
|
 |
|
glassfinger
Joined: 25 Sep 2004, 16:48 Posts: 3754 Location: Hising Island
|
Trist.
|
| 27 Oct 2010, 09:07 |
|
 |
|
bjoel
|
Trist att du drar Slow, det vore skoj om du ville stanna.
Om jag fattar slutinlägget rätt verkar detta dock handla mer om att det finns folk här som har andra politiska uppfattningar snarare än om vissa hårda ord som borde modererats bort?
Visst kan man fundera över om politiktrådar överhuvudtaget ska snackas om på ett musikforum, men samtidigt är ju OT-forumet till för att just snacka om icke musiksaker. Hittills har vi admins valt att försöka hålla högt i tak och bara ta bort påhopp och liknande. Visst går det att ändra så vi förbjuder politik men är det rätt väg att gå?
------------- The church is near, but the road is icy. The pub is far, but we walk carefully.
|
| 27 Oct 2010, 09:07 |
|
 |
|
Groth
|
Jävligt knepigt att man låter meningsskiljaktigheter inom politik avgöra huruvida man vill hänga på ett musikforum eller ej?
Människor tycker olika, även om människor. Så är det bara. Om du inte kan tolerera åsikter som avviker från dina egna så är det nog lika bra att du drar. Hejdå.
edit: Nolltolerans mot politiksnack har man på t.ex Vstforum - världens mest söndermodererade forum. Tro mig, så vill ni INTE ha det!
|
| 27 Oct 2010, 09:26 |
|
 |
|
Joshunznera
|
knut wrote: kkrans wrote: Fasiken, admin får göra sig en fundrare på vissa trådar om de tillför någonting överhuvudtaget
<font color="blue"><b>tex politiktrådar, är det inte framförallt där det skiter sig mest hela tiden?</b></font id="blue"> http://www.myspace.com/gudarsskymningHendrix interview shortly after Woodstock..... Interviewer: "So Jimi - what's it like to be the best guitar player in the world?" Jimi: "Dunno, go and ask Rory Gallagher....." Å andra sidan, vad är en politiktråd? Titta på denna tex http://www.ljudbojen.com/bojen/topic.asp?TOPIC_ID=47559Här delges vi en gammal bra Collinslåt med en bra text och påminns om att det finns starka rörelser i kraft inom EU för att trampa ner de svagare grupperna än mer. Är det en politiktråd? Jag tycker inte det, det handlar om medmänsklighet och humanism snarare än om politik. Men alla trådar kan ju vridas till politik om man är på det humöret. Lägg upp en tråd om att Gibson USA gör bra gitarrer. Då kan ju alltid ngn kasta sig in i debatten och hävda att de som jobbar på fabriken har usla löner pga USAs kapitalist-politik. Så är circusen igång igen Jag tycker nog att man ska få diskutera vad som helst under OT, det är ju därför det heter OT. BAra man håller sig till reglerna som sagt[:)] ----------------- 
|
| 27 Oct 2010, 09:29 |
|
 |
|
FenderBender
|
marcusss wrote: Låter man diskussionerna på "ljudbojens" off-topic sida påverka ens vardag så till den grad att man börjar betvivla musikers människosyn (!) så gör man nog helt rätt i att ta en paus från nämnda forum.
Jag tror inte att det som utspelar sig på OT-forumet har någonting alls att göra med huruvida du är musiker eller inte. Det är där dina mer personliga värderingar kommer fram. OT är lite som "snacket i fikarummet" på en arbetsplats. Det kan nog i stridens hetta vara så att man ibland glömmer att man ska ut och jobba tillsammans efter rasten. (OBS! Metafor!) [:)]  <font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2">
|
| 27 Oct 2010, 10:14 |
|
 |
|
FenderBender
|
marcusss wrote: Vännen, nu var ju mitt inlägg ett direkt svar på det slowhand2 skrev i sin trådstart. Se citat nedan.
Du behöver inte bli spydig marcusss [;)]. Jag uttryckte min åsikt om ett möjligt förhållningssätt till OT - och där är det fler än du, jag och många fler som nog ibland skulle behöva ägna sig åt lite eftertanke. [^] Alla som hänger här har ett gemensamt intresse: musik och instrument. Då är det inte så smart att låta personliga värderingar om annat stå i vägen för det som är viktigt? Om man har egna åsikte om vissa saker så måste man också acceptera att det finns människor som inte delar dom med en. Men därifrån till att gå till rena trackasserier (OBS! ingen riktad kritik mot dig!) är nog att ta saken lite väl långt, tycker du inte? [:)]  <font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2">
|
| 27 Oct 2010, 10:29 |
|
 |
|
Joshunznera
|
så var det igång igen då [;)] ----------------- 
|
| 27 Oct 2010, 10:34 |
|
 |
|
emlon
|
Man kanske ska ta en paus från Off Topic helt enkelt och låta gubbarna härja som de vill här, om man inte orkar med det (jag orkar iaf inte med å bry mig om allas åsikter) [:p]
Jag skiter fullständigt i dessa politik trådarna, tycker de har spårat ur för länge sen.
Trodde det va - En kajplats i musikhavet och det va därför vi var här
|
| 27 Oct 2010, 10:43 |
|
 |
|
daffyd
|
Tråkigt när de blir så[V]. Tycker själv att de kan bli jävligt personliga påhopp emellanåt, vilket ju inte är juste. Slowhand du behövs här på Bojen bland alla Reinfeldtsslickare[:)]. http://www.youtube.com/watch?v=31eMO9Tl ... re=relatedMvh Daffyd Call me black, call me white. Call me anything you like, just don´t call me late for a party! haraldhellstrom@hotmail.com
|
| 27 Oct 2010, 11:59 |
|
 |
|
OGF
|
marcusss wrote: Dock kan jag nu ta tillfället i akt att be dig ta bort den där hoppande gitarren som du har i din signatur. Den stör mig nästan mer än tramset du brukar skriva ovanför den.
+1000 Den hoppande gitarren, slowhands "sladdar i huvudet" och den dansande lilla kostymfiguren är nog bland de mest provokativa och infantila "avatarer" som existerat. Det är att likställa med att ha ett foto på Jimmy Åkesson i varje inlägg... [:)]
|
| 27 Oct 2010, 12:02 |
|
 |
|
spindeln
|
Rock_N_Ron wrote: Storm i ett vattenglas, någon?!?
Visst f-n sker det övertramp i vissa "argumentationer", men lägger man upp halsen på huggkubben som du gör, Slow, så får du väl tåla lite mothugg & inte komma springande med nå´n slags cry-baby-(inte Dunlop varianten)-attityd!
Att snyftande be dom som inte tycker som du att "dra åt helvete" är knappast ett konstruktivt sätt att lösa problemet.
Grow some balls and get back in the game, för faaaaaaan! [}:)]
= = = = = KEEP ON ROCKIN´ IN THE FREE WORLD = = = = =
+1 slowhand startar nästan alla off-topic trådar med att kasta ur sig skit på politiker och folk som tycker likadant här på forumet. Sen ska han börja grina när han får mothugg. Det är ju fakta. Good riddance ! finns säkert andra forum där du endast får medhåll istället. [:)] ___________________________ Har nya Lava Pedalbordskit ! maila vettja via profilen
|
| 27 Oct 2010, 12:03 |
|
 |
|
spindeln
|
många är från slowhand själv ___________________________ Har nya Lava Pedalbordskit ! maila vettja via profilen
|
| 27 Oct 2010, 12:15 |
|
 |
|
lpstd
|
Hej då slowhand. Det var jävligt roligt när du la ut komp på nätet som var och en fick lägga solo på.
|
| 27 Oct 2010, 13:02 |
|
 |
|
Joshunznera
|
lpstd wrote: Hej då slowhand. Det var jävligt roligt när du la ut komp på nätet som var och en fick lägga solo på.
+1! ----------------- 
|
| 27 Oct 2010, 15:32 |
|
 |
|
klaason
|
lpstd wrote: Det var jävligt roligt när du la ut komp på nätet som var och en fick lägga solo på.
Njae...det roliga var väl det bristfälliga resultat som blev av alla försök. Jag var tyvärr inte med och bidrog då jag hade lite ont i ett finger vid tillfället... [:D]
|
| 27 Oct 2010, 16:21 |
|
|