Varning för bluffakturor!
Hej!
Vill bara ge en liten "heads-up" angående falska fakturor som ett företag i Färila skickar ut.
Företaget -Rosin Montage i Färila AB- org# 556777-5688, skickar nu ut betalningspåminnelser ang fakturerad radonbesiktning, man hävdar i påminnelsen att;
<u>"Informationsblad och faktura för kommande eller redan skedd [sic!] radonbesiktning som skickades till er den 28 juli har förfallit. Vänligen betala omgående eller så vidarbefodras ärendet till inkasso."</u>
Jag ringde och pratade med den registrerade ägaren, han visste inget, företaget var sålt, det är en kille i Sollentuna som...
Jag polisanmälde, jag var inte först med detta, dock var jag den förste (besserwisser) som undrade om det gick bra att polisanmäla dålig svenska och stavfel också, det gick inte!
Beloppet Rosin Montage vill ha för "kommande eller redan skedd" radonbesiktning uppgår till 1500 kronor exklusive moms.
Företaget gör på sina påminnelser gällande ett samarbete med Strålsäkerhetsmyndigheten, något som denna myndighet lämnar sina synpunkter på här;
http://www.stralsakerhetsmyndigheten.se/Om-myndigheten/Aktuellt/Pressmeddelanden/Pressmeddelande-Bluffakturor-om-radonbesiktning/Alltså; om någon får en sådan här påminnelse, ni är inte ensamma, betala inte, polisanmäl!
Ett skriftligt bestridande av kravet för att hålla ryggen helt fri är nog också tillrådligt!
Blues66