View unanswered posts | View active topics It is currently 11 Jun 2026, 01:49

Reply to topic  [ 24 posts ] 
Facebook: Yngwie på 200-lappen! 
Author Message

Post Facebook: Yngwie på 200-lappen!
Alla ni som har facebook, joina: http://www.facebook.com/group.php?gid=127350567277684

Om vi når 200 medlemmar innan veckan är slut så skänker vi 400 kronor till cancerfonden till Ronnie James Dio minne. Men detta är naturligtvis bara ett sidospår.

Målet är en enormt stor grupp, så pass enorm att det blir svårt att bortse från oss när det på allvar skall diskuteras vem som ska pryda den svenska 200-lappen!

Naturligtvis ska Yngwie göra det, eller hur?

20 May 2010, 02:13
Profile

Alla ni som har facebook, joina: http://www.facebook.com/group.php?gid=127350567277684

Om vi når 200 medlemmar innan veckan är slut så skänker vi 400 kronor till cancerfonden till Ronnie James Dio minne. Men detta är naturligtvis bara ett sidospår.

Målet är en enormt stor grupp, så pass enorm att det blir svårt att bortse från oss när det på allvar skall diskuteras vem som ska pryda den svenska 200-lappen!

<font color="blue"><b>Naturligtvis ska Yngwie göra det, eller hur?</b></font id="blue">

verkligen inte

kan tänka mig tjogvis med bättre exempel

-----------------

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

20 May 2010, 05:12
Profile WWW

Jag väntar tills den nya 127-lappen kommer.
Den kan han få pryda....

20 May 2010, 08:26
Profile WWW

Valet är ju självklart.
Om det ska gå i 200 så måste han få pryda 16,666 dussinkronorssedeln.

http://www.k-out.se
relicstrata[AT]telia.com

20 May 2010, 10:05
Profile ICQ WWW

Fy attan för den fläskfete pirat-shreddaren på våra sedlar!
Jag ser mycket hellre Dag hammarskjöld på tvåhundringen...

20 May 2010, 10:09
Profile ICQ YIM WWW

21 May 2010, 13:15
Profile WWW

Göteborgaren i mig slet sig lös och vill rätta ovanstående till:
"Äntligen nåt (över)viktigt!"

21 May 2010, 13:16
Profile WWW

Lite underligt att det verkar vara ok att tycka att Yngwie är "fläskfet", men man hör aldrig någon säga det om den här gynnaren.

Image

21 May 2010, 13:29
Profile

Jyda wrote:

Lite underligt att det verkar vara ok att tycka att Yngwie är "fläskfet", men man hör aldrig någon säga det om den här gynnaren.

BB är inte överviktig - han har en klädsam "rondör" [:)]

21 May 2010, 13:52
Profile ICQ YIM WWW

Jyda wrote:

BB är inte överviktig - han har en klädsam "rondör" [:)]

Ja, så är det kanske. [:D]

Tror snarare det är att om man gillar någons musik så bryr man sig inte om hur han/hon ser ut, men om det är musik man ogillar så försöker man hitta alla möjliga attribut som man kan hacka på.

Fast jag skulle inte heller vilja ha Yngwie på en sedel. [:)]

21 May 2010, 15:03
Profile

Image

Det är kul att påpeka att Yngve är fet eftersom han gör allt för att dölja det. Långkavaj, spandex och kråsskjorta. Allt för att flytta tittarens fokus, för att det inte ska synas.

BB är 85 och gör ingen hemlighet av att han är fet. Han försöker inte dölja det och kommenterar det till och med från scen när han ber publiken om att få sitta under koncerten, eftersom han väger 150 kilo, har cirkulationsrubbningar i benen och diabetes.

Yngve är 38 år yngre och har varit lönnfet i minst 15 år

Men men, man ska inte sparka på den som ligger. Yngvie är säkert en kärleksfull människa ändå[:)]

Och för att gå on-topic igen; jag tycker att Georg Bolin ska pryda den nya sedeln

-----------------

21 May 2010, 15:31
Profile WWW

Det är kul att påpeka att Yngve är fet eftersom han gör allt för att dölja det. Långkavaj, spandex och kråsskjorta. Allt för att flytta tittarens fokus, för att det inte ska synas.

Ehh...snarare öppen skjorta och tajta skinnbyxor.

Image

21 May 2010, 15:43
Profile

Joshunznera wrote:

Image

då har han nog faan två skjortor, jag har sett den med krås[:D]

-----------------

21 May 2010, 16:01
Profile WWW

-----------------

21 May 2010, 16:03
Profile WWW

Jyda wrote:

Joshunznera wrote:

Image

då har han nog faan två skjortor, jag har sett den med krås[:D]

-----------------

Jo, han har säkert fler än en skjorta. [:)]

Kråsskjorta och och lång kavaj har han ju haft sedan han var en ung, smal parvel så det verkar rätt lågt att påstå att han skulle ha det för att dölja sin kroppshydda.

Image

21 May 2010, 16:12
Profile

Kråsskjorta och och lång kavaj har han ju haft sedan han var en ung, smal parvel så det verkar rätt lågt att påstå att han skulle ha det för att dölja sin kroppshydda.

Image

retorik tillåter att man är låg, bara man får fram det man vill ha sagt[8D]

Kul att det alltid är så känsligt att hacka på Yngve[:D] Jag tycker bara att det är patetiskt med musiker som lägger så mycket krut på attityd och utseende istf att försöka blända lyssnaren med sin musik istället. Långt pudelhår och greköppning var häftigt före 1972 (eller före 1975 om man hette ABBA), men idag känns det lite passe minst sagt. Det går att spela gitarr ändå, kolla EC nu för tiden. Joggingdojjor och T-shirt och ändå spelar han snyggare än vad YM nånsin kommer att göra[;)] (IMO kanske jag ska tillägga då för säkerhets skull)

-----------------

21 May 2010, 16:20
Profile WWW

Joshunznera wrote:

Jyda wrote:

Och för att gå on-topic igen; jag tycker att Georg Bolin ska pryda den nya sedeln

Varför då?

21 May 2010, 16:44
Profile ICQ WWW

Joshunznera wrote:

Yngvie är säkert en kärleksfull människa ändå[:)]

Hans gode vän John Norum berättade i en intervju om när han klev in i Malmsteen's studio, och han satt med en öl och pizza.. då klappade Norum honom på magen och frågade om han verkligen behövde det där.
Malsteen kastade ut honom ur huset och sade att han aldrig ville se av honom igen. [;)]

<hr noshade size="1">
<u>http://www.myspace.com/lastshoutofficial</u>
<h6>notuern(SnabelA)hotmail.com</h6>

21 May 2010, 17:30
Profile ICQ WWW

Yngwie ÄR en riktigt bra gitarrist som varit stilbildande
och inspirerat tusentals andra gitarrister och han är
dessutom en mycket kompetent musiker/låtskrivare.
Dock ser karln ut som en alkad spå-kärring med Errol
Flynn-komplex och det kan ibland kännas lätt komiskt.

BB King har både stil och finess och är dessutom minst
en lika stor musiker och gitarrist. Jag tycker nog att
myntverket skall göra ett "undantag" och sätta BB på
våra tvåhundringar... [:)]

21 May 2010, 18:28
Profile ICQ YIM WWW

Kul att det alltid är så känsligt att hacka på Yngve[:D] Jag tycker bara att det är patetiskt med musiker som lägger så mycket krut på attityd och utseende istf att försöka blända lyssnaren med sin musik istället. Långt pudelhår och greköppning var häftigt före 1972 (eller före 1975 om man hette ABBA), men idag känns det lite passe minst sagt. Det går att spela gitarr ändå, kolla EC nu för tiden. Joggingdojjor och T-shirt och ändå spelar han snyggare än vad YM nånsin kommer att göra[;)] (IMO kanske jag ska tillägga då för säkerhets skull)

Jag lyssnar aldrig på Yngwie eftersom jag tycker att han mest upprepat sig de senaste 15 åren och min musiksmak har ändrat sig. Tycker dock att det är rätt löjligt att håna honom för att han gått upp i vikt. Undra hur många 40-plussare bakom tangenterna som inte gjort det? Sen att jag visar att hans klädstil knappast har med hans vikt att göra och att det är något som du (eller någon annan) hittat på får du väl ta?

Man kan väl inte klaga på att någon har attityd när han spelar rock? Det är ju för tusan det rock handlar om. Och Yngwie har väl bländat med sin musik som få?

Clapton känns som en ganska dålig förebild. Han spelar väl ungefär lika roligt som han klär sig nu för tiden. [;)]

21 May 2010, 18:32
Profile

Joshunznera wrote:

Jag lyssnar aldrig på Yngwie eftersom jag tycker att han mest upprepat sig de senaste 15 åren och min musiksmak har ändrat sig. Tycker dock att det är rätt löjligt att håna honom för att han gått upp i vikt. Undra hur många 40-plussare bakom tangenterna som inte gjort det? Sen att jag visar att hans klädstil knappast har med hans vikt att göra och att det är något som du (eller någon annan) hittat på får du väl ta?

Man kan väl inte klaga på att någon har attityd när han spelar rock? Det är ju för tusan det rock handlar om. Och Yngwie har väl bländat med sin musik som få?

Clapton känns som en ganska dålig förebild. Han spelar väl ungefär lika roligt som han klär sig nu för tiden. [;)]

haha, tagga ner lite nu[:)] Det är riktigt att de som blir ngt överviktiga oftast blir det när dom passerat 40 (mig inkluderad).

Visst handlar rock om attityd. Men attityd har inget att göra med vare sig läderbyxor, tatueringar, stripigt hår ringar eller spetsiga skor. Det förstod Jagger, Knopfler, bröderna Gallhager och Neil Young, men inte Ozzy, Spinal Tap och Yngve[;)]

Visst får man tycka att EC är tråkig, kan till och med hålla med i vissa avseenden, men YM är <b>riktigt</b> tråkig. Jag tyckte också att det var kul att det kom fram en spoling som förändrade en hel generations syn på gitarrspel och dessutom tog in ngt nytt i rocken, men det var då det. Nu är det inte så kul längre..

IMO då (för säkerhets skull, igen)

-----------------

21 May 2010, 19:23
Profile WWW

Joshunznera wrote:

Jyda wrote:

<font color="blue"><b>Varför då?</b></font id="blue">

för att gamla gubbar gör sig bra på sedlar och för att Bolin är en av mina gamla favoriter, en riktigt klurig musikhantverkare.

-----------------

21 May 2010, 19:26
Profile WWW

haha, tagga ner lite nu[:)]

Jag är nog minst lika nertaggad som du. [8D]

Quote:
Visst handlar rock om attityd. Men attityd har inget att göra med vare sig läderbyxor, tatueringar, stripigt hår ringar eller spetsiga skor. Det förstod Jagger, Knopfler, bröderna Gallhager och Neil Young, men inte Ozzy, Spinal Tap och Yngve[;)]

Jag tänker inte försöka mig på att definiera vad som är och inte är attityd, men jag skulle nog inte ha Jagger som exempel på hur man ska klä sig. [:D]

Image

21 May 2010, 20:12
Profile

Joshunznera wrote:

haha, tagga ner lite nu[:)]

Jag är nog minst lika nertaggad som du. [8D]

Quote:

Jag tänker inte försöka mig på att definiera vad som är och inte är attityd, men jag skulle nog inte ha Jagger som exempel på hur man ska klä sig. [:D]

Image

[:D] touche´

Själv har jag aldrig gillat Jagger, men han har min respekt för att han inte faller in i läder/tattoo-fällan[8D]

-----------------

21 May 2010, 21:03
Profile WWW
Reply to topic   [ 24 posts ]