| Author |
Message |
|
Plexiglas
|
 pensionsförvaltare per telefon LOL!
Fan va gött det är att såga av de där pensionsförvaltarna som ringer stup i kvarten och vill hjälpa en att förstöra sitt framtida kapital! Fick ett samtal nyss som gick ungefär så här: 25-årig kvinnlig fondförvaltare med hungrig stämma: -Är det knut jag talar med? -Jaaa (suckar)... -Jag ringer från XXX pensionsförvaltning. -Jaaa... -Brukar du titta i ditt premiepensionskuvert någon gång? -Jaaa...(ett varggrin sprider sig över mina läppar) -Vad brukar du titta på då? -Jag brukar titta på att mitt sparande gått med 140% plus sen starten. -Brukar du titta till ditt sparande ofta? -Nä, det behövs inte eftersom jag följer den strategin jag la upp redan vid starten för många år sen. -Jaha, då tackar jag för visat intresse. Godkväll! -Hej,hej (skrattande)! Snacka om ÄGD!!![:D][:D][:D] http://www.myspace.com/gudarsskymning
|
| 21 Apr 2010, 18:36 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
[:D][:D][:D] / Janne i Själevad, Örnsköldsvik <hr noshade size="1">  <font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2"> Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2">
|
| 21 Apr 2010, 18:41 |
|
 |
|
Plexiglas
|
|
| 21 Apr 2010, 18:42 |
|
 |
|
christian-h
|
Älskar sånt där, hände en liknande grej när en mobilförsäljare på Willys skulle pracka på mig grejer.
Jag använder iPhone, fri surf och "mobilt bredband" genom den(telia), så det slutade med att han sa "dig går det inte lura över till tele 2...".
Väntade på en kamrat, därför tog jag mig an chitt-chattet[:D].
Ps: läste "penisförvaltningen" först...
Börjar bli trött.
MVH Christian
|
| 21 Apr 2010, 19:02 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
christian-h wrote: Älskar sånt där, hände en liknande grej när en mobilförsäljare på Willys skulle pracka på mig grejer.
Jag använder iPhone, fri surf och "mobilt bredband" genom den(telia), så det slutade med att han sa "dig går det inte lura över till tele 2...".
Väntade på en kamrat, därför tog jag mig an chitt-chattet[:D].
Börjar bli trött.
MVH Christian
När jag var i din ålder kunde jag inte ens stava till pension... [:D][8D][:D] / Janne i Själevad, Örnsköldsvik <hr noshade size="1">  <font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2"> Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2">
|
| 21 Apr 2010, 19:12 |
|
 |
|
OGF
|
Teleförsäljare är ett jävla slödder! Läste om en snubbe som hade en liten ljudsummer med ett batteri som han använde i luren. Ger tydligen hörselskador om försäljaren i andra luren sitter med headset. Jag har inte provat själv men kan tänka mig att bruka våld om jag får tag i den som ringer mitt i middagen och skall sälja kalsonger... [:(!]
(Nej, NIX funkar tyvärr inte för oss som är egen företagare)
|
| 21 Apr 2010, 21:04 |
|
 |
|
davidihse
|
Telefonförsäljare ångrar nog att dom läste konstvetenskap...
myspace.com/slackervillezoo
|
| 21 Apr 2010, 21:56 |
|
 |
|
Bilton
Joined: 12 Aug 2002, 11:26 Posts: 4579 Location: Västra Mälardalen
|
davidihse wrote: Telefonförsäljare ångrar nog att dom läste konstvetenskap...
Det är ju tur att vi har media- och estetprogram på våra gymnasier så att alla dessa callcenter har några att rekrytera! [;)] /Bilton "Skjut inte upp till i morgon det du kan ge fan i redan i dag." bilton[snabela]telia.com
|
| 22 Apr 2010, 07:01 |
|
 |
|
Firetone
Joined: 11 Jul 2005, 14:32 Posts: 965 Location: Eskilstuna, Sweden
|
Om jag har tid så brukar jag ställa alla världens frågor till dom, i förhoppningen att dom inte ska hinna ringa så många fler samtal den dagen.
Och så avslutar jag med "av ren princip så handlar jag aldrig av telefonförsäljare"! Dom kanske inte har så roligt men jag brukar ha ganska kul (klart bättre än skiten på dumburken i alla fall).
/Bengt
"Den som vill bli lycklig ska inte öka sina tillgångar, utan sänka sina anspråk" - Platon
|
| 22 Apr 2010, 08:20 |
|
 |
|
Plexiglas
|
Bilton wrote: davidihse wrote: Telefonförsäljare ångrar nog att dom läste konstvetenskap...
Det är ju tur att vi har media- och estetprogram på våra gymnasier så att alla dessa callcenter har några att rekrytera! [;)] /Bilton "Skjut inte upp till i morgon det du kan ge fan i redan i dag." bilton[snabela]telia.com Haha, huvvet på spiken![:D] http://www.myspace.com/gudarsskymning
|
| 22 Apr 2010, 08:43 |
|
 |
|
Plexiglas
|
Firetone wrote: Om jag har tid så brukar jag ställa alla världens frågor till dom, i förhoppningen att dom inte ska hinna ringa så många fler samtal den dagen.
Och så avslutar jag med "av ren princip så handlar jag aldrig av telefonförsäljare"! Dom kanske inte har så roligt men jag brukar ha ganska kul (klart bättre än skiten på dumburken i alla fall).
/Bengt
"Den som vill bli lycklig ska inte öka sina tillgångar, utan sänka sina anspråk" - Platon
Känner en snubbe som alltid börjar med att förtydliga att han aldrig köper ngt av en tfn-säljare, och det brukar naturligtvis säljarna nappa på direkt. Så snubben låter dem prata på och svarar på frågor i all oändlighet bara för att jävlas, och sen på slutet när säljaren ska knyta ihop säcken säger snubben att "ja, men jag sa ju från början att jag aldrig köper ngt av tfn-säljare, men du ville ju inte lyssna på det örat!"[:D] De brukar vara arga som bin när de inser att de snackat bort en halvtimme på ngn som inte kan övertalas. http://www.myspace.com/gudarsskymning
|
| 22 Apr 2010, 09:03 |
|
 |
|
PGW
|
christian-h wrote:
Hehe, då är vi två[:D] - undrar vad en psykolog kan tolka in i det[?]..... You´ve got your radio turned down too low - TURN IT UP !!!!
|
| 22 Apr 2010, 09:29 |
|
 |
|
notuern
|
Bilton wrote: Det är ju tur att vi har media- och estetprogram på våra gymnasier så att alla dessa callcenter har några att rekrytera! [;)]
Houf, jämförde du just Media med Estet? o,0 <hr noshade size="1"> <u>http://www.myspace.com/lastshoutofficial</u> <h6>notuern(SnabelA)hotmail.com</h6>
|
| 22 Apr 2010, 10:04 |
|
 |
|
Plexiglas
|
PGW wrote: christian-h wrote:
Hehe, då är vi två[:D] - undrar vad en psykolog kan tolka in i det[?]..... You´ve got your radio turned down too low - TURN IT UP !!!! Kallas freudiansk felsägning och sägs avslöja våra tankar http://www.myspace.com/gudarsskymning
|
| 22 Apr 2010, 10:22 |
|
 |
|
christian-h
|
knut wrote: PGW wrote: christian-h wrote:
Hehe, då är vi två[:D] - undrar vad en psykolog kan tolka in i det[?]..... You´ve got your radio turned down too low - TURN IT UP !!!! Kallas freudiansk felsägning och sägs avslöja våra tankar http://www.myspace.com/gudarsskymningBusted...[V]. MVH
|
| 22 Apr 2010, 10:26 |
|
 |
|
Plexiglas
|
Lite penisförvaltning säger man ju aldrig nej till, även om man haft 140% tillväxt sen starten![:D] Men då får de fanimej komma hem till mej och inte sitta i luren med "förvaltandet"!!![^] http://www.myspace.com/gudarsskymning
|
| 22 Apr 2010, 13:36 |
|
|