| Ljudbojen.com https://ljudbojen.com/ |
|
| lunginflammation.. https://ljudbojen.com/viewtopic.php?f=8&t=39490 |
Page 1 of 1 |
| Author: | Joshunznera [ 16 Apr 2010, 07:41 ] |
| Post subject: | lunginflammation.. |
har hostat lite i snart en vecka. Inget allvarligt tyckte jag, bara en vanlig hosta utan feber. Skötte mig väl sådär lagom bra, dvs inga större ansträngningar men heller ingen vila direkt. Det hela eskalerade kraftigt natten till torsdag och jag fick tid hos läkarens kvällsöppet igår kväll. Diagnosen blev "en begynnande lunginflammation" så nu är det stark doxycyklin och lite andra preparat som skall intagas tills det hela har läkts Irriterande detta, eftersom det är min tredje lunginflammation i mitt vuxna liv. Har tydligen väldigt lätt att få ner bakterier i lungorna.. Så nu blir det vila och sitta i den bleka vårsolen med filt över axlarna i hemma-sanatoriet med datorn i knäet. Det blir väl en del eBay-surfande kan jag tro Och jag som inte ens röker... Det kanske helt enkelt är en för hög sjuknärvaro som är boven i ett sånt här vardagsdrama sens moral: ta hand om dina lungor. Härja inte omkring när du hostar, utan vila dig frisk istället. Det blr rätt jobbigt när dom tappar i prestanda[xx(] ----------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
|
| Author: | helmik [ 16 Apr 2010, 08:53 ] |
| Post subject: | |
Det är alltså till att ha hamnat i "utanförskapet"... Illa, illa! Men du kan vara lugn. Försäkringskassan kommer att göra allt vad de kan för att få in dig i gemenskapen igen så fort som möjligt.[;)] |
|
| Author: | Joshunznera [ 16 Apr 2010, 08:59 ] |
| Post subject: | |
helmik wrote: Det är alltså till att ha hamnat i "utanförskapet"... Illa, illa! Men du kan vara lugn. Försäkringskassan kommer att göra allt vad de kan för att få in dig i gemenskapen igen så fort som möjligt.[;)] njae, jag tillhör dessbättre den grupp av arbetare som kan jobba hemifrån, så det funkar ju ändå om inte sjukdomen blir för långvarig Värre då om man vore bilbyggare på Volvo, svårt att jobba hemifrån då [8D] ----------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|