View unanswered posts | View active topics It is currently 24 Jun 2026, 19:56



Reply to topic  [ 3 posts ] 
lunginflammation.. 
Author Message
User avatar

Joined: 03 Dec 2002, 21:30
Posts: 18992
Location: Södra sthlm SWISH
Post lunginflammation..
har hostat lite i snart en vecka. Inget allvarligt tyckte jag, bara en vanlig hosta utan feber. Skötte mig väl sådär lagom bra, dvs inga större ansträngningar men heller ingen vila direkt. Det hela eskalerade kraftigt natten till torsdag och jag fick tid hos läkarens kvällsöppet igår kväll. Diagnosen blev "en begynnande lunginflammation" så nu är det stark doxycyklin och lite andra preparat som skall intagas tills det hela har läkts

Irriterande detta, eftersom det är min tredje lunginflammation i mitt vuxna liv. Har tydligen väldigt lätt att få ner bakterier i lungorna..

Så nu blir det vila och sitta i den bleka vårsolen med filt över axlarna i hemma-sanatoriet med datorn i knäet. Det blir väl en del eBay-surfande kan jag tro

Och jag som inte ens röker...

Det kanske helt enkelt är en för hög sjuknärvaro som är boven i ett sånt här vardagsdrama

sens moral: ta hand om dina lungor. Härja inte omkring när du hostar, utan vila dig frisk istället. Det blr rätt jobbigt när dom tappar i prestanda[xx(]



-----------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong


16 Apr 2010, 07:41
Profile WWW
User avatar

Joined: 09 May 2006, 00:06
Posts: 1611
Location: Säter
Post 
Det är alltså till att ha hamnat i "utanförskapet"...
Illa, illa! Men du kan vara lugn. Försäkringskassan kommer att göra allt vad de kan för att få in dig i gemenskapen igen så fort som möjligt.[;)]


16 Apr 2010, 08:53
Profile
User avatar

Joined: 03 Dec 2002, 21:30
Posts: 18992
Location: Södra sthlm SWISH
Post 
helmik wrote:

Det är alltså till att ha hamnat i "utanförskapet"...
Illa, illa! Men du kan vara lugn. Försäkringskassan kommer att göra allt vad de kan för att få in dig i gemenskapen igen så fort som möjligt.[;)]


njae, jag tillhör dessbättre den grupp av arbetare som kan jobba hemifrån, så det funkar ju ändå om inte sjukdomen blir för långvarig

Värre då om man vore bilbyggare på Volvo, svårt att jobba hemifrån då [8D]

-----------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong


16 Apr 2010, 08:59
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.